מבזקים

5 יתרונות של שימוש בשעון נוכחות מתקדם לעסק

תוכן עניינים

שעוני נוכחות נמצאים בשימוש כבר עשרות שנים. הם מאפשרים לעובדים לקבל את השכר המגיע להם ולמעסיקים לחשב בקלות את שעות העבודה המדויקות של כל אחת מהעובדים. אך אם עד לא מזמן, היה רק שעון נוכחות, שמסמן על גבי כרטיס קרטון את זמני ההגעה והעזיבה של העובדים ממקום העבודה, הרי שהיום יש מגוון גדול של שעוני נוכחות, המופעלים באמצעות מערכות הפעלה שונות, כגון שעון מגנטי, שעון ביומטרי ועוד.

בנוסף, קיימות גם מערכות מתקדמות, המשלבות שעון נוכחות יחד עם יישומים נוספים המשמשים לניהול אפקטיבי של העסק. במאמר הבא נסקור כמה מהיתרונות המובילים של מערכות נוכחות מתקדמות כאלה.

 מה זה בכלל שעון נוכחות ולמה צריך אותו בעסק

שעון נוכחות הוא אמצעי טכנולוגי, שתפקידו לבצע את רישום הכניסה והיציאה של עובדים ממקום העבודה. מטרת השימוש בשעון היא להקל על עבודת הניהול, לחסוך זמן עבור המנהלים ולחסוך בהוצאות העסק. שעון נוכחות מעניק לעובדים תחושת ביטחון וודאות בתהליך דיווח השעות וחישוב השכר. עבודה עם שעון נוכחות עשויה גם להגביר את המודעות של העובדים לשמירה על דיוק בשעת ההגעה לעבודה ובשעת סיום המשמרת. אז אילו סוגים של שעוני נוכחות עשויים להתאים לעסק שלכם?

הפתרונות טכנולוגיים הקיימים היום עבור ניהול נוכחות עובדים בעסק

בימינו כבר אפשר לבחור מבין מספר סוגים עיקריים של שעוני נוכחות, שיתאים לאופי העסק, לאופי המעסיק ולסוג העבודה. להלן הסוגים העיקריים של שעוני נוכחות:

  1. אינטרנטי – הדיווח נעשה באמצעות התחברות לאתר מערכת הנוכחות ויכול להתבצע  מכל מחשב או מכשיר נייד באמצעות סיסמה מוגנת.
  2. טלפוני – הדיווח נעשה באמצעות חיוג אל טלפון ייעודי שהוגדר במערכת, והקלדת מספר עובד לציון הכניסה או היציאה ממקום העבודה.
  3. אפליקציה – מותקנת במכשירים הניידים של העובדים בעסק ומאפשרת החתמה של מועד הכניסה והיציאה, תוך זיהוי של מיקום העובד על גבי מפה מקוונת. מתאימה גם לעסק שעובדיו נוסעים לפגישות מחוץ למשרד למשל.
  4. ביומטרי – קיים מגוון של שעוני נוכחות ביומטריים, שניתן להתקין בבית העסק. ההחתמה מתבצעת באמצעות טביעת אצבע, זיהוי פנים, כרטיסי קרבה ועוד.

 5 יתרונות מרכזיים של שימוש במערכת מתקדמת לניהול נוכחות

מערכת ניהול נוכחות הופכת את שעוני הנוכחות למוצרים מתקדמים, שאפשר להוסיף להם פונקציות לשיפור השליטה בניהול השעות, לסיכום שעות עבודה, לייעול שיטות עבודה ועוד. להלן חלק מהיתרונות הבולטים:

  1. חיסכון בזמן ומשאבים – מערכת מתקדמת לניהול נוכחות מאפשרת למנהלים ולבעלי העסק לפנות חלק ניכר מזמנם, לעסוק בפיתוח העסק והגדלת ההכנסות בידיעה, שחישוב שעות העבודה והעיסוק בניהול משמעת ידרוש מהם הרבה פחות התעסקות.
  2. מערכת נוכחות אינטרנטית, טלפונית, או באפליקציה – מאפשרת לעסק לנהל את שעות העובדים ללא צורך בחיבור פיזי ומעניק למנהלים שליטה מכל מקום בו הם נמצאים.
  3. מערכת נוכחות מתקדמת מאפשרת הפקה של דוחות נוכחות, שליחת התראות ומסייעת בחישובי אפקטיביות של ניהול פרויקטים וכמות השעות המושקעת בפרויקט.
  4. ניהול עובדים בעלי חוזה אישי – המערכת מאפשרת הזנה של נתונים אישיים לכל עובד ועריכת חישובי השכר בהתאם.
  5. העובדים יכולים להיכנס בכל רגע נתון ולצפות בחישוב המצטבר של שעות העבודה שלהם, להזין אישורי מחלה ואישורים שונים ישירות לתוך המערכת ולשלוח בקשות ועדכונים למעסיק.

 

שורת הרווח – השורה התחתונה

מערכת מתקדמת לניהול נוכחות של מקאנו חוסכת לעסק הוצאות ניכרות לטווח הארוך בזכות היכולת שלה לסייע בייעול העבודה ובכך מחזירה את ההשקעה במהרה, מצמצמת את ההוצאות ומגדילה את הרווחים של העסק.

 

הכתבה בשיתוף חברת Meckano אשר מספקת מבחר פתרונות ומערכות לניהול משאבי אנוש – מערכות ניהול נוכחות מתקדמות מכל הסוגים למגוון עסקים.

time-work-israelnews

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: