מבזקים

סוגי המאכלים שישאירו אתכם שבעים לאורך שעות היום

תוכן עניינים

ישנן לא מעט דרכים להוריד במשקל, אבל אם יש עקרון אחד שאתם יכולים להיות בטוחים שחוזר על עצמו בכל דיאטה ודיאטה, ובפרט ביותר עבור כל אדם המתחיל בהליך ירידה במשקל, הוא עקרון השובע לאורך זמן שיימנע מאיתנו לנשנש "על הדרך" מאכלים וחטיפים שלא בריאים עבורנו ואפילו משמינים. אבל חשוב להבין, שתחושת השובע הזו צריכה להגיע מתזונה נכונה שכוללת בה מאכלים שלא רק מספקים תחושה בלבד ולאחר מכן אנחנו מוצאים את עצמינו גוועים מרעב, אלא ממאכלים שאכן מספקים שובע לטווח הארוך בצורה מבוקרת ומאוזנת. אז אילו מאכלים יכולים לעזור לכם עם תחושת השובע האמיתית לאורך זמן?

מאכלים הכוללים סיבים תזונתיים

סיבים תזונתיים הם ללא הספק המקור הטוב ביותר על מנת לקבל תחושת שובע אמיתית לאורך זמן. מהסיבה הפשוטה, שההתפרקות של המזונות האלו בגופנו, היא איטית יותר וכך משמרת את המזון בגוף לזמן רב יותר, בצורה בריאה וחיובית. מאכלים בעלי סיבים תזונתיים כוללים בין היתר לחם מקמח מלא, דגנים שונים, וכדומה. כך יוצא, שבארוחה בה אתם כוללים לחם מקמח מלא, אתם יכולים להיות רגועים ולדעת שתחושת השובע תלווה אתכם לפחות עד הארוחה הבא. ומעבר לכך, מאכלים הכוללים סיבים תזונתיים, כמו לחם מקמח מלא, הם גם בריאים יותר לגופנו.

חלבונים

כשמגיעים לקטגוריית החלבונים, חשוב לציין שלא כל סוג חלבון הוא חלבון בריא וטוב. אבל המחקרים אכן מצאו שהחלבונים הם בין המזונות המשביעים ביותר שניתן לצרוך. לכן, חשוב למצוא את האיזון בין חלבון רזה ובריא, לחלבון המשמין. בנוסף, רק בגלל שהחלבון רזה יותר, זה לאו דווקא אומר שהוא פחות משביע מחלבון שמן. בקטגוריית החלבונים המשביעים והרזים, ניתן למצוא את חזה העוף, בקר הודו, ביצים, גבינות. ועוד. ואם זה  לא מספיק, וודאי תשמחו לדעת שישנם מאכלים שמשלבים גם סיבים תזונתיים וגם חלבונים בארוחה אחת כמו שעשועית, חומוס וכדומה, ולכן, מדובר מאכלים משביעים – ומומלצים במיוחד.

מאכלים עשירים במים

שום רשימה שעוסקת בתזונה בריאה ומזינה לא תהיה מלאה בלי הירקות והפירות, המאכלים אשר עשירים במים ויכולים לעזור ולתרום לתחושת שובע אמיתית לאורך זמן. כשזה נוגע לפירות וירקות, אין באמת הגבלה לכמה מותר לאכול, וההמלצה הגורפת, היא לשלבם בכל ארוחה וארוחה או לפחות פעמיים ביום. בנוסף, אם בכל זאת תוקפת אתכם תחושת רעב בין הארוחות, מומלץ לקחת עמכם פרי או ירק שיוכל למלא הרעב ולהחזיק אתכם לטווח הארוך.

bread-2864792__480

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: