מבזקים

כתיבת תוכן – 4 טיפים חשובים שכדאי להכיר

תוכן עניינים

כתיבת תוכן היא משימה מורכבת המאפיינת כל הליך של בניית אתר אינטרנט. אין ספק שהעיצוב הוא משמעותי, וכמובן שגם הפיתוח צריך להיות מדויק, אולם מעבר לכל אלה, בסופו של דבר הגולשים שמגיעים לאתר – יפה ומעוצב ככל שיהיה – רוצים לקרוא את התוכן. במילים אחרות (תרתי משמע), הם מעוניינים לדעת מה החברה מציעה, וחשוב מכך – האם היא מספקת מענה לצרכים הקונקרטיים שלהם.

בשנים האחרונות אנו רואים עלייה הולכת וגוברת במודעות בקרב חברות ועסקים לגבי החשיבות שבשירותי כתיבת תוכן איכותי. דהיינו, כתיבת תוכן אשר מהלכת בצורה מדויקת בין המסרים השיווקיים מחד, לנקודות המקצועיות מאידך. כל זאת בכדי לייצר תכנים מהודקים, קצרים, איכותיים ומניעים לפעולה. תכנים אשר יספקו לגולשים את התשובה האחת והיחידה – "כן, אנחנו עושים את זה, הגעתם למקום הנכון". כעת, הנה 4 טיפים לגבי כתיבת תוכן שכדאי להכיר.

כתיבת תוכן, רק עם אנשי מקצוע

כתיבת תוכן היא איננה משימה שכדאי להשאיר בתוך העסק או הארגון. ההמלצה היא להתקשר עם חברה המתמחה בשירותים אלה של כתיבה שיווקית.

ראשית, סביר להניח כי בעל העסק או עובדיו אינם מסוגלים לעלות על הכתב את המסרים הנכונים לגולשים. בדרך כלל הם יתקשו להגיע לנוסח סופי, יסתבכו בעריכה ובהגהה, ולאחר עבודה מאומצת יעמידו טקסט בינוני ומטה. זאת ככל שבכלל יש להם את הזמן הדרוש להתפנות לכתיבה. שנית, כתיבת תוכן היא בסיס דרמטי לקידום האתר בגוגל, וכפועל יוצא מכך – לחשיפת שירותי/מוצרי העסק בפני עשרות אלפי גולשים פוטנציאליים.

חשוב להתקשר לטובת כתיבת תוכן עם קופירייטרים איכותיים. פועלים בישראל לא מעט קופירייטרים לאתרים. הקטנים עובדים באופן עצמאי, לרוב בתור פרילנסרים מהבית, ולצידם ישנם קופירייטרים מומחים לאינטרנט שמספקים את השירות כחברה עם משרדים וכותבים.

חברת כתיבת תוכן תקצר את תהליך הכנת הטקסטים לאתר, תוודא כי התכנים מהלכים בצורה נכונה בין שיווקיות למקצועיות, תטמיע בהם את האלמנטים הדרושים לאלגוריתם (המתוחכם מאד) של גוגל, ותפיק מוצר בנוי (וכתוב) לתלפיות.

פגישות פרונטליות, תנאי קריטי

קופירייטרים רציניים לאתרי אינטרנט אינם מוותרים על פגישה פרונטלית עם כל לקוח ולקוח. לפגישות אלה חשיבות רבה שכן הן מאפשרות לקופירייטר להכיר את החברה לעומק, ולאפיין באופן בלתי אמצעי את יתרונותיה היחסיים. רק תהליך של כתיבת תוכן המבוסס על פגישות פרונטליות יניב תוצאה איכותית וללא פשרות.

יש להדגיש כי הכתיבה איננה מבוססת רק על הפגישות האישיות. כתיבת תוכן כוללת גם מחקר מעמיק של התחום באינטרנט. בין אם בגלישה באתרי אינטרנט של מתחרים, ובין אם בקריאת חומר מקצועי. פעמים רבות, לאחר קבלת החומר בפגישות הפרונטליות, ובעת עריכת המחקר והמידענות ברשת, עולות שאלות ונקודות הדורשות התייחסות.

כתיבת תוכן בוחרים לפי דוגמאות כתיבה

כיצד תדעו איך לבחור חברה לשירותי כתיבת תוכן? השלב הראשון בתהליך הוא לבקש דוגמאות כתיבה. בבחינת דוגמאות כתיבת תוכן יש לשים לב לאיכות הכתיבה, לניסוח ולגימור של הטקסט. האם הוא בנוי היטב, האם העברית קולחת, האם הוא מעביר את המסר בצורה האיכותית והקצרה ביותר.

אולם לא על האיכות לבדה בבדיקת תיק העבודות. נקודת זכות מהותית היא היכולת להציג תיק עבודות העוסק בתחום הספציפי של העסק ו/או בתחומים משיקים ברמה גבוהה.

כאשר חברה לשירותי כתיבת תוכן מציגה תכנים שנכתבו על ידי עסקים בתחום, ניתן להתרשם מאיכות העבודה שתתקבל בעולם התוכן הרלבנטי. יתרה מזו, היכולת להציג תיק עבודות ממוקד מעידה על ניסיון עשיר וקהל לקוחות רב.

למשל, דוגמאות כתיבה משפטיות לעורכי דין, דוגמאות לכתיבת אתרי מפעלים לאתר בתחום התעשייה או דוגמאות של כתיבת תוכן בנושאי ביטוח לסוכנות ביטוח המקימה אתר.

נקודה נוספת שכדאי לשים אליה לב בתיק העבודות היא הגיוון של התכנים מבחינת ייעודם. האם חברת התוכן מציגה להתרשמות גם פרויקטים אתרי אינטרנט שלמים וגם תיאורי שירותים, תיאורי מוצרים, כתבות יח"צ, ראיונות, עמודי נחיתה וכדומה. תיק עבודות וורסטילי הוא עדות ניצחת למקצועיות, ניסיון וידע.

הצעת מחיר מודולרית

איתרתם חברה לטובת כתיבת תוכן ואתם מתקדמים להצעת מחיר? הקפידו שתהיה זו הצעת מחיר מודולרית, אך שתכלול מחיר סופי ברור ברמה של Fix-Price. פעמים רבות, במיוחד בהקמת אתר אינטרנט חדש, קיימת תזוזה מסוימת במפת האתר המקורית. ברגע שמתחילים לכתוב את התוכן, מגלים כי עמודים מסוימים חסרים, עמודים אחרים צריכים להתאחד וישנם עמודים מיותרים. בכדי להימנע ממצבים בהם הצעת המחיר מתחילה לחרוג, מומלץ לבקש שתהיה זו הצעת מחיר מודולרית.

ראשית, רצוי לבקש סוג של "גרייס" בדמות חריגה אופציונאלית ברמה של 10% ממפת האתר בהצעת המחיר. שנית, יש לכלול עלויות לתכנים אופציונאליים שיידרשו בהמשך כגון מאמרים לבלוג, עמודי צוות, תיאורי פרויקטים, פוסטים לרשתות חברתיות וכדומה.

כך או כך, כדאי שהצעת מחיר עבור כתיבת תוכן תהיה עם שורה תחתונה ברורה. הן בכדי שחברת התוכן תוכל להעריך את עלות העבודה, ולהעמיד לרשות הפרויקט את כוח האדם המתאים, והן בכדי שמזמין העבודה ידע בפני מה הוא עומד מבחינת תקציב ולוחות זמנים.

 

web-design-4009349__480

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: