מבזקים

הנשיא רובי ריבלין: "אעשה כל שביכולתי למנוע מערכת בחירות נוספת"

תוכן עניינים

כך פתח הנשיא את נאומו הבוקר באזכרה לזכרו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס ז"ל: "אעשה כל שביכולתי למנוע מערכת בחירות נוספת"

שלום שי גיחז | י"ט באלול תשע"ט | יום חמישי 19 בספטמבר 2019 | מערכת ישראל ניוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, יו"ר הכנסת חה"כ יולי אדלשטיין, יו"ר כחול לבן בני גנץ, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות , יו"ר הסוכנות היהודית יצחק בוז'י הרצוג, ראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז וכל הצמרת המדינית והדיפלומטית עלו הבוקר להר הרצל לרגל האזכרה לזכרו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס ז"ל.

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין אמר בפתח דבריו: "שמעון היקר אנחנו מתכנסים השנה יומיים אחרי שיאה של עוד מערכת בחירות קשה ,אעשה כל שביכולתי על מנת למנוע מערכת בחירות נוספת. אך האחריות לכך, כמו גם האחריות לכינונה של ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל במסירות לה הם ראויים מוטלת עליכם, נבחרי הציבור, ובפרט על העומדים בראש שתי המפלגות הגדולות"

"גודל השעה מחייב אותנו להתכנס מהר ככל הניתן, מיד כשנבין את תמונת הקולות הסופית, על מנת לחתור להקמתה של ממשלה שתוכל לשוב ולשרת את מדינת ישראל ואת העם בישראל"

"המצב בו אנו שרויים כבר תקופה ארוכה, בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה ביכולתה של הממשלה לפעול, ולשרת את אזרחי ישראל, וביכולתנו להתמודד עם האתגרים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים שלפתחנו"*
*אני שומע היטב את הקולות הקוראים לכינונה של ממשלת אחדות- ממשלה רחבה ויציבה, ואני מברך אותך אדוני ראש הממשלה על הצטרפותך לקריאה זו. האחריות מוטלת לפתחכם, נבחרי הציבור, ובמיוחד על ראשי המפלגות הגדולות. אזרחי ישראל אמרו את דברם הם יצאו להצביע"

"כשיגיעו אלי בשבוע הבא נציגי הסיעות, הם יצטרכו להסביר לי ולציבור כולו, מה בכוונתם לעשות על מנת שנזכה לראות בכינונה של ממשלה בישראל, מהר ככל הניתן"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים היום, יום חמישי, י"ט באלול, 19 בספטמבר, בטקס האזכרה לנשיאה התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס ז"ל, במלאות שלוש שנים לפטירתו. עוד נשאו דברים לזכרו ראש הממשלה בנימין נתניהו וחמי פרס בנו.

בדבריו לזכרו של שמעון פרס אמר הנשיא: "אנחנו מתכנסים השנה כאן, לצדך, לזכור ולהזכיר. יומיים אחרי שיאה של עוד מערכת בחירות קשה, כשבועיים לפני השבעתם של חברי וחברות בית הנבחרים בו שֵׁירַתָּ כמעט חמישים שנה. חברי הכנסת העשרים ושתיים, 22, יושבעו פחות מחצי שנה לאחר היבחרה של הכנסת הקודמת. וגם היום לא ברור לאן מועדות פניה של הכנסת החדשה, וכיצד תרכיב את הממשלה".

הנשיא ציטט מדבריו של פרס ז"ל בנאום ההשבעה שלו לנשיאות ואמר: "'חובת הנשיא להזכיר לדור המיוצג כאן בכנסת, שהוא נושא באחריות מוסרית לאלה שעדיין בעריסות ילדותם. לאפשר להם לבנות חיים משלהם, היונקים מהמורשת הגדולה של עמנו, ומונעים על ידי גילוי עולמות חדשים'. כך אמרת, כזה היית. כנשיא, ביקשת לבטא את הפטריוטיות שלך ואת המסירות שלך לציבור, באמצעות טיפוח הדור הבא".

הנשיא הדגיש דברים אלה לאור גודלה של השעה בה אנו שרויים ואמר: "אני מקווה שהדברים האלה, תחושת האחריות לדורות הבאים, יעמדו לנגד עיניהם של נבחרי הציבור שלנו, ושל הממשלה החדשה שתורכב."

בתום דבריו אמר הנשיא: "אנחנו ממשיכים, כאן, על הארץ הזאת, במלאכת בניינה של המדינה הציונית עליה חלמו, ושאותה שירתו רבים מהאישים הגדולים שקבורים פה, בחלקה הזאת. וְאַתָּה, שמעון, תַּמְשִׁיךְ לִהְיוֹת מֵלִיץ יוֹשֶׁר, עַל כּוּלָּנוּ, עַל כָּל העַם ביִשְׂרָאֵל. תְּהֵא נִשְׁמָתְךָ צְרוּרָה בִּצְרוֹר הַחַיִּים, יְהִי זִכְרְךָ בָּרוּךְ."

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא ליו"ר כחול לבן בני גנץ ואמר: "הבה נפעל יחד כדי להביא את מדינת ישראל לחוף מבטחים. אני מציע שניפגש בהקדם האפשרי בלי תנאים מוקדמים. שמעון פרס צידד לאחדות העם הוא ויצחק שמיר הסכימו לשתף פעולה כדי לנווט את דרכה של ישראל לחוף מבטחים וגם בבחירות האלו אין הכרעה ברורה ואני קורא לך בני כמצוות הנשיא הבא נפעל יחד כדי להביא גם הפעם את מדינת ישראל לחוף מבטחים. אני מציע שניפגש בהקדם האפשרי בלי תנאים מוקדמים כדי לשתף פעולה בהקמת ממשלת אחדות רחבה של כל אלה שמאמינים בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית אין סיבה שנלך לבחירות נוספות,אני נגד זה ממשלת אחדות  רחבה זהו צו השעה".

חמי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום ובנו של שמעון פרס ז"ל קרא במהלך האזכרה לבנימין נתניהו ולבני גנץ לממשלת אחדות  ואמר: "מאבי למדתי שההיסטוריה הקצרה שלנו מלאה אתגרים, סכנות, מחלוקות ומאבקים מרים שניהלו האבות המייסדים, ומנהיגים לדורותיהם. מאבקים שלעיתים פילגו בנו פילוג מר, מסמא לבבות ומלהיט רוחות. עד כדי רצח.
מכובדי כולם. נאבקנו עד בלי די. הגיעה השעה לאחדות. לשלב זרועות, להניח לפלגנות ולהסתה. לשנות את השיח הפנימי. למצוא את המכנה המשותף, ולפרק את המחנות המבדלים. מוטלת עלינו החובה למצוא את הדרך המלכדת אותנו לעם אחד, לעם המופלא שאנחנו. יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, נשים וגברים. עם אחד אנחנו. למען ילדינו ולמען נכדינו. הגיעה השעה לעצב יום חדש. כעת מחר".

עוד התייחס בדבריו לגעגוע העז לאביו ואמר:" באופן אישי אני חש עד כמה אתה חסר לי, במיוחד בימים אלו. יותר מאי פעם. כמה הייתי רוצה לשוחח אתך ולשתף אותך. לדבר על האושר והכאב שפוקדים את משפחתנו, במהלך החיים עצמם. לעיתים אני מצטער שאינך איתנו בשמחות, ולעיתים שמח שאינך, שנחסך ממך כאב גדול. אני מתגעגע אל העיניים הטובות והחכמות שלך. להומור המדוקדק. לימים בהם היית מניח בידי בערבו של יום ספר עב כרס, ומתקשר למחרת בשבע בבוקר ושואל בקולך העמוק: נו? מה אתה אומר? זה בריליאנט, לא? מסלסל סימן שאלה קטן בטלפון. ואני אפילו לישון לא הספקתי".

היזמית החברתית עדי אלטשולר  מייסדת תנועת הנוער "כנפים של קרמבו" מיזם "זיכרון בסלון" ובתי הספר המכילים, קיבלה את אות הנשיא למתנדב משמעון פרס ז"ל אמרה בהתרגשות :
"שמעון פרס מלווה אותי מגיל 16, אז פגשתי אותו לראשונה וסיפרתי לו על החלום להקים את כנפיים של קרמבו, תנועת נוער לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים. הוא חייך אלי וידעתי שהוא מאמין לי,החיוך שלו מלווה אותי עד היום, בכל יום, כי בסוף כל מה שילד צריך זה מבוגר אחד שיאמין בו. ואני לא יודעת איך קרה שזכיתי שדווקא הוא מכולם יאמין דווקא בי. הוא לימד אותי שאנחנו גדולים כגודל המטרה אותה אנחנו משרתים ושאין מקום לחלומות קטנים. ואני הבטחתי לו  שאעשה הכל כדי שהמגוון האנושי של החברה שלנו יהיה לנכס ולא לנטל. לפני שנה, שוב בהשראתו,  הקמתי את בתי הספר המכילים של ישראל, בהם לכל ילד הזכות להיות שווה ולכל ילד הזכות השווה להיות שונה. כצוואתו".

אזכרה לזכר הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס ז"ל, התקיימה היום בחלקת גדולי האומה שבהר הרצל, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן (רובי ) ריבלין, יו"ר הכנסת חה"כ יולי אדלשטיין, יו"ר כחול לבן בני גנץ, ח"כ משה בוגי יעלון ח"כ גבי אשכנזי, ח"כ הכנסת זאב אלקין, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, יו"ר הסוכנות היהודית יצחק בוז'י הרצוג, ראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז, שר החינוך רפי פרץ,כל צמרת המדינית והדיפלומטית המוצבים בישראל, שגריר מצרים, שגריר ירדן, שגריר צרפת, שגריר בריטניה, שגריר נורווגיה ושגריר שוודיה. עוד השתתפו תלמידים ממקהלת ביה"ס  הירוק על שם שמעון פרס, הרכב מוסיקלי של כפר הנוער בן שמן, בני המשפחה, לשכתו של פרס,  ידידים ומוקירי דרכו.

צילום: אלעד מלכה
צילום: אלעד מלכה

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: