מבזקים

טיפול בחרדות – ישאיר את הפחדים והפאניקה מאחוריכם

תוכן עניינים

לפי הסטטיסטיקה בישראל, אחד מכל שישה בוגרים כ-17.6% סובלים מחרדות ודיכאון. כמו כן, הסטטיסטיקה מראה גם, כי 35.5% מהמאובחנים בחרדה, כשליש מהם אובחנו כמקרים חמורים והאחוז הגבוה ביותר אובחנו באלה הסובלים מפוסט טראומה. חשוב לציין, כי התקפי חרדה עשויים לגרום למוגבלויות במיוחד בתחום של יחסים חברתיים ויחסים בינאישיים.

הפרעת חרדה אינה מגיעה לבד, היא מכלול של חבילה שכוללים בה סימפטומים נוספים. ישנם סימפטומים שעשויים להיות נכונים כלפי אדם אחד , אך אינם נכונים כלפי אדם אחר הסובל מתופעות חרדה. למשל: דאגות, תחושות שנמצאים בסוג של מאסר, פחד ואימה, מתח ועצבנות, הציפייה לגרוע מכל, רגזנות, אי שקט תמידי, חיפוש אחר רמזים או סימנים לסכנה, תחושת בלבול וקושי לחשוב. יש להתחיל עם טיפול בחרדות, כאשר אתם חשים שזה מעיב על חייכם ומקשה עליכם בתפקודים היום ,יומיים.

המחשבה של לוחמה מול החרדה היא מוטעית מן היסוד. הבעיה היא שאי אפשר להילחם בהם לבד וכל התנגדות מצד של הסובל בעת התקפת חרדה, תגרום לתגובות פיזיות ונפשיות קשות יותר. יש לנשום נשימות עמוקות ולתת לחרדה לחלוף כלעומת שבאה. ישנם טיפולים יעילים שאינם כרוכים בתרופות כמו טיפול קוגניטיבי התנהגותי- CBT.

 

תמיכה מחקרית משמעותית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי בחרדות

יש לדעת, כי טיפולים קוגניטיביים התנהגותיים, זכו לתמיכה מחקרית. זו אחת השיטות היעילות למי שמתמודד עם טיפול בחרדות. המודל ההתנהגותי לטיפול בחרדות עומד על 3 הנחות: הראשונה- החרדה אינה דבר רצוי ויש להיפטר ממנה או להפחיתה לרמה המינימאלית.. השנייה- עצם סיבת הסבל של מי שמטופל והוא הגורם המרכזי לבעיותיו.  השלישית- נובעת מהשתיים הקודמות לה. למעשה,המשימה המרכזית של הטיפול הינה  הפחתה בתסמיני החרדה.

יש לציין, כי טיפול בחרדות בשיטת CBT, הינו טיפול קצר מועד, אשר אורך בין 3-6 חודשים. טיפול זה, מורכב מהבנה ושינוי של מחשבותיו של המטופל הסובל מהתקפי ותסמיני חרדה. המטרה היא לשנות את המחשבות השליליות, אשר הם אלה שגורמות ליצירת ההתקפים והחרדות.

 

מידע מעמיק יותר על טיפול CBT נגד חרדות

באמצעות טיפול בחרדות בשיטה הקוגניטיבית התנהגותית תרגול זה של CBT, יגרום לקשיים שונים בשל המטלות הטיפוליות, כאשר טיפול זה, מתבסס על ההנחה שהחוויה האנושית מורכבת מכמה גורמים: מחשבות, זיכרונות ,תפיסות ופרשנויות סובייקטיביות שזהו למעשה החלק הקוגניטיבי-חשיבתי.

 

ייתכן וייקח לכם זמן להתרגל לטיפול זה שנחשב ליעיל ביותר, אבל בפעם הבאה שאתם חשים בחרדה, תוכלו ליישם את התרגול והמחשבות החיוביות והתופעה תיעלם. עם הזמן התקפות יהיו בפרקי זמן ארוכים עד שהן תיעלמנה. קיימת חשיבות מכרעת ביחסים שבין המטפל למטופל ולכן, יש למצוא מטפל מומחה בטיפול CBT, אשר יש לו כימיה עם המטופלים. כך הוא  אורי פוקס, אשר מתמחה בטיפול בחרדות זה כבר שנים רבות. אורי מנהל שתי קליניקות האחת בהרצליה והשנייה בנתניה. אורי למד לתואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית, אך כאשר חווה טיפול בשיטת CBT, ראה כי חייו השתנו, החליט ללמוד את המקצוע ולאחר שנים של לימודים וניסיון, פתח את הקליניקות וטיפל בהצלחה במטופלים רבים.

 

שמו של אורי הולך לפניו והוא מומחה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי בכל סוגי הדיכאון והחרדה.

tipol chardot

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: