מבזקים

אל מנאר: "צה"ל צבא של בובות"

תוכן עניינים

אלו הם רגעים חשובים מאין כמותם, זכרו את היום, זכרו את הסקירה: חסן נסראללה נאם והבטיח שיגיב על התקיפה שכוונה נגד חיזבאללה בסוריה ובלבנון

ישי אלבז | א' באלול תשע"ט | יום ראשון 1 בספטמבר 2019 | מערכת ישראל ניוז
מקור: חדשות שואגים לימין

על מנת להבין את המצב בואו נחזור קצת אחורה. בתאריך 18 בינואר 2015, בוצעה על ידי ישראל תקיפה אווירית נגד שיירת כלי רכב סמוך לכפר מזרעת אל-אמל בקונייטרה שבגולן הסורי. בתקיפה נהרגו שישה פעילי חזבאללה, כולל מפקד חזבאללה בגולן ג'יהאד מוע'ניה, יחד עם אנשי משמרות המהפכה האיראניים.

חסן נסראללה כאז גם היום, בעקביות מופתית הבטיח תגובה לפעולת ישראל. במשך ימים הופרחו איומים הדדיים חמורים על החזרת לבנון לתקופת האבן ועל פגיעה קשה בחיילי צה"ל. הכוננות הועלתה וצה"ל ציפה לתגובה של החיזבאללה. נשמע לכם מוכר?.

ואז זה אכן קרה: בתאריך 28 בינואר 2015, בשעה 11:25, צוות של החזבאללה אשר כלל 5 חמושים וכונה "קבוצת חללי אל-קוניטרה" לזכר התקיפה שלפני כן, המתין במארב סמוך להר דב בחוות שבעא שבשליטת ישראל בסמוך לגבול לבנון, וירה טילי נ"ט לעבר שיירה צבאית של 9 כלי רכב מגדוד צבר שבחטיבת גבעתי, אשר סיירה באזור ופגעו בשניים מהם.

כתוצאה מהירי נהרגו שני לוחמי צה"ל ז"ל, החיילים ההרוגים היו סמ"ר דור חי ניני ורס"ן יוחאי קלנגל.

צה"ל הגיב בתגובה מדודה של 50 פגזים לעבר חוות שבעה, התוצאה היא הרוג מכוח האו"ם. צה"ל, בהכוונת הדרג המדיני, חלקו עדיין בממשלה היום וחלקו מעביר ביקורת מהאופוזיציה, למעשה הכיל את האירוע ובכך מנע עימות רחב וזאת בתמורה לחייהם של שני חיילים שגורלם היה ידוע מראש.

נחזור להיום, כעת חיילינו יושבים בגבול וממתינים לתקיפת חיזבאללה. חיילים עם תמימות נערית וחזות גברית, במחשבה שהם יכולים לשנות את המציאות ולהכריע את חיזבאללה. אל לכם לטעות חיילים יקרים, ללא כוונה מהדרג המדיני לא תכריעו אותם לעולם.

אל נשכח, החיילים הגיבורים האלה הם ילדים להורים שמחכים בבית. הורים שגידלו, האכילו, וחינכו אותם. אל לנו להקריב עוד שני חיילים, או יותר ולהכיל את האירוע הקרב ובא. חיזבאללה ולבנון צריכים לדעת שאם יפגעו באחד מחיילי צה"ל, מדינת לבנון כולה תסבול ולא רק בדיבורים.

לאחר תגובת חיזבאללה הצפויה לבוא, ניתן יהיה בגביית מחיר קשה מלבנון, אחרי מספר קצר של ימי עימות מוגבל, להגיע חזרה למצב הקודם ששרר בשנים האחרונות לתקיפות הישראליות וזה שקט מתוח.

על ישראל יהיה מהרגע הראשון, לבצע מאמצים דיפלומטיים לסיים את העימות. להצהיר הצהרות לגורמים מתווכים על כך שהמטרה היא לא להגיע למלחמה, דבר שהוא נוגד את האינטרס של כולם. בו בזמן עימות מוגבל כזה יגרום לחיזוק ההרתעה, להשגת יעדים חשובים בזמן הזה, וידיעה כי בפעם הבאה שישראל תתקוף בסוריה או בלבנון, ממדינת לבנון כבר לא יגיבו. הקריאה לעימות מוגבל היא כי אף אחד כאן אינו רוצה מלחמה בה ייגבו חייהם של עשרות, או מאות חיילים ואזרחים. המטרה היא להגיע למצב בו ישראל תוכל בהמשך לפעול ביתר חופשיות במחיר קל יחסית ללא חשש ממלחמה.

אל לנו לחזור לרגע בו הקרבנו שני חיילי צה"ל כברווזים במטווח, ילדים שהם עולם ומלואו בתמורה לשקט מדומה.
לאחר מכן עולם כמנהגו נוהג. כל האשמים במחדל בשנת 2015 שוב יחזרו לעיסוקם. ראש הממשלה יהיה עסוק בבחירות ובאופוזיציה יתנגחו בו, והמשפחות שבניהם ממש הוקרבו קורבן, אין דרך אחרת לנסח זאת, שהיה צפוי וידוע מראש יהיו סובלות ובוכיות.

דם חיילינו אינו הפקר. לפעמים פעולה טקטית הופכת להזדמנות אסטרטגית. הסברה היא שאם היו פועלים כך בשנת 2015 נסראללה לא היה מעז להגיב מלבנון היום. הצהרות בטלוויזיה הן לא פעולות בשטח. בתקווה שמישהו בממשלת ישראל יקרא ויתעורר בזמן.

 

חסאן נסראללה ראש המיליציה הלבנונית חזבאללה
חסן נסראללה ראש המיליציה הלבנונית חזבאללה

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: