מבזקים

מקרים נפוצים של רשלנות רפואית

תוכן עניינים

לכאורה, רפואה היא בין התחומים שבהם הסיכון לרשלנות מקצועית אמור להיות קטן יחסית. מדובר בבעלי מקצוע שעוברים הכשרה ארוכה במיוחד, כולל התמחות ובשלב זה, עולם הרפואה המערבי צבר ניסיון רב ונחשב למתוחכם ומתקדם מאוד. למרות כל זאת ולא בהכרח באשמת הרופאים, המצב בדיוק הפוך: רשלנות רפואית, היא סיכון גדול, שמתבטא במגוון רחב של תחומי רפואה. חשוב במיוחד להיזהר מכך, בתחומים הבאים:

אבחון

מוטב שנציין כי תביעה על רשלנות רפואית עשויה להיות מוגשת בעקבות רשלנות בטווח רחב של תחומים רפואיים, אך בשלב האבחון הנושא עלול להיות קריטי במיוחד. זאת, מפני שהאבחון עשוי להוביל לרצף ממושך של טיפולים והחלטות המשך, במסגרתם הטיפול עלול להיות רחוק מאוד מזה שדרוש למצב הרפואי האמיתי, עלול להחמיר אותו במקום להועיל וגרוע מכך – אדם בריא עלול להיות מאובחן בטעות כחולה, "מטופל" בהתאם ולחלות כתוצאה מכך! האבחון עצמו הוא פעמים רבות הליך מורכב, בו כלולות נקודות רבות שעשויות להשתבש – מאי הבנה בתשאול ראשוני של החולה, דרך טעות בבדיקות מעבדה ועד החלטות רופא ראשוניות על סמך תוצאות בדיקות.

רפואת שיניים

בתחום זה, ישנם סיכונים של רופא שיניים שחורג מתחומי התמחותו (שיכולים להיות למשל טיפולי שורש או יישור שיניים), שאינו מפנה במידת הצורך למומחה אחר לייעוץ או שמפגין רשלנות בהסבר לגבי הליכים רפואיים משמעותיים או בקבלת הסכמת הלקוח להם.

גניקולוגיה ומיילדות

תחום זה, בולט מאוד בכל הנוגע לתביעות רשלנות רפואית. אין זה אומר שכאן אכן מתרחשים בפועל רוב מקרי הרשלנות – אולי מדובר רק במודעות מוגברת לתביעה בנידון, אך ללא ספק, בתחום רפואי זה יש לא מעט מקרי רשלנות שונים במהלך הלידה.

כירורגיה

כירורגיה היא תחום שהצלחתו הולכת יד ביד עם סיכוניו. מחד, זהו תחום משוכלל ויעיל במיוחד ברפואה המודרנית, בעזרתו ניתן לבצע הליכים שלא היו אפשריים בעבר. זאת, באמצעות התערבות מיידית וקיצונית למדי במצבו של הגוף. בכך טמונים גם הסיכונים הרבים לטעות ונזק. מדובר בנושא רחב, שכולל בין השאר ניתוחים פלסטיים, אורתופדיה וטיפול בעיניים – כולם תחומי משנה שמופיעים רבות במסגרת תביעות רשלנות רפואית.

ילדים

אבחון רפואי אצל ילדים הוא פעמים רבות מורכב יותר, מאחר שהילד לא יודע לבטא עצמו כמו מבוגר או לשתף פעולה עם ההליך הרפואי. כתוצאה מכך, מצב לא תקין כמום מולד, עלול להיות מאובחן בשלב מאוחר מדי ומחלה עלולה להיות מאובחנת ומטופלת באופן שגוי.

סיכום

לסיכום, נזכיר כי הרופאים הם ברובם אנשי מקצוע איכותיים, אחראיים וכאלה שנמצאים "בצד שלנו". למרות זאת, טעויות קורות, בעיקר בתחומים שצוינו לעיל, אך לא רק. לכן, חשוב שגם אנחנו – צרכני הרפואה, נהיה ערים לסיכונים. כמובן, אם אכן ישנו חשד לרשלנות רפואית של ממש, אפשר וכדאי להתייעץ עם עו"ד שמתמחה בכך.

rashlanot_refoit

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: