מבזקים

"מזל טוב את בהריון"

תוכן עניינים

תינוק חדש בא לעולם, הוא שמחה עילאית לכל אימא ואבא שמתבשרים בבשורה הנפלאה: "מזל טוב את בהריון". ומה קורה לזוג צעיר שמתבשר בבשורה הנפלאה, אך חתונה וילדים לא היו בראש מעיינם? בכוחו של האדמו"ר, רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א נמנעה הפלה.

האם להשאיר את ההריון, או לעשות הפלה? משם הכל מתחיל. חיבוטי נפש, רצון להמשיך בחיי רווקות נטולי דאגה, בן זוג שנוטש ומה יגידו ההורי?. אז להשאיר? או לעשות הפלה?

לרותם מקרית גת היו את כל הסיבות שבעולם לא להשאיר את ההריון. היא לא היתה נשואה, בן זוגה לא רצה להינשא והחלומות לעשות קריירה עמדו בראש מעייניה.

רותם: "היו לי את כל הסיבות לעשות הפלה. אנחנו לא נשואים ואני רק בת 23 עוד ילדה. ידעתי שאני בתחילת הדרך, ברדיפה אחרי החלומות שלי. גם משפחתי תתאכזב והמשפחה השנייה לא רצתה לפרנס ילד. זאת החלטה לא פשוטה. הריון לא מתוכנן יעצור לי את הדרך, את כל השאיפות. הכל יתעכב וגם הזוגיות והזיווג יתעכב בגלל ילד. היו עוד הרבה סיבות נגד ההריון ורק סיבה אחת להשאיר. אחרי הכל מדובר בלהביא נשמה חדשה לעולם".

ברגעים כאלו כאשר הפחד מקנן בלב, הסיבה היחידה להשאיר את ההריון לא הצליחה לגבור על השתלשלות האירועים הקשים שסבבו את רותם מקריית גת. הפחד הנורא החל להשתלט עליה. היא לא תצליח לגדל תינוק לבד ללא עזרה של בן זוג, או תמיכת הוריה. והוריה כעסו נורא והתנגדו בכל תוקף להמשך ההריון. משפחתה של רותם התערבה והחבר שלה פשוט ברח.

רותם: "ההורים שלי איימו עלי ועל החבר שלי. הוא לא עמד בלחץ וברח. השמועות התחילו להתרוצץ בשכונה והבושות איימו על המשפחה שלי. זאת היתה בושה גדולה למשפחה. וכל מה שבניתי והאמנתי בו במשך 23 שנה נהרס. עולמי ממש חרב".

ואז מאמצע של שום מקום נפלה ההחלטה להפיל את התינוק. התהליך שהוא די פשוט פיזית. רותם: "זה הכי קל להפסיק את ההריון. את הולכת לקופ"ח, משלמת כסף, יושבת מול צוות של 3-4 רופאים עם מבט קר בעיניים, שבסופו של דבר יחליטו אם לאשר את ההפלה או לא. הכל תלוי בהם".

אבל אז בדיוק בנקודת שבר הזאת, הרימה רותם את העיניים לשמיים וביקשתי סימן קטן. רותם: "ביקשתי מבורא עולם שיתן לי תשובה מה עלי לעשות. להפיל? או להשאיר?".

הסימן לא איחר לבוא. באותה שנייה רותם קיבלה תשובה מיידית מבורא עולם. רותם: "השם שלח אלי את המלאך השומר על כל עם ישראל, את כבוד קדושת האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א. בשעה שלוש לפנות בוקר בדיוק, האדמו"ר הקדוש נחת במנהטן ואני מקבלת ממנו שיחה. הוא מסר לי שידאג לילד שלי ולי ולא יחסר לנו דבר. וכך באמת היה. בחרתי להשאיר את ההריון בזכות האדמו"ר פינטו הצדיק וזכיתי. זכיתי להיכנס למשפחת 'שובה ישראל'. זכיתי להכיר מקרוב את הלב הרחמן והרחב של יהודי אמיתי, צדיק יסוד עולם. האדמו"ר פינטו. באותו רגע כבר לא פחדתי והאמנתי שאם נפלה בחלקי הזכות לקבל את התמיכה הזו מהאדמו"ר ומכל משפחת 'שובה ישראל' אין לי צל של ספק שהילד הזה נשאר ואכן ההיריון נשאר".

צריך להבין שבאותם רגעים שבו קיבלה רותם את השיחה, אלו היו 24 שעות שהפרידו בינה לבן ההפלה. האדמו"ר פינטו היה שם והשליחים שלו תמכו, עזרו, רוממו וחיזקו את רותם בכל רגע ורגע, בכל שעה עד שהגיע שעת הלידה. רותם: "הבטחה שהובטחה לי התקיימה. האדמו"ר פינטו דאג לכל מה שקשור לילד שלי. החל מדברים קטנים כמו קיסמי אוזניים ועד חדר שינה מפואר. האדמו"ר דאג לבן שלי זוהר דאג לברית המילה ודאג שאני בסדר ולא נשברת. גם שהאדמו"ר פינטו היה רחוק במנהטן, הוא דאג לנו,  קנה ופינק ולא מתרומות אלא מכספו הפרטי. האדמו"ר פינטו דאג לשלומנו ושלח את האנשים הטובים ביותר עבורנו. עברתי כברת דרך לא קלה בכלל. כולם אמרו לי תתחתנו ותגדלו את הילד, כאילו שזה היה כל כך פשוט, אבל אף אחד לא באמת דאג ולא עמד מאחורי כל צעד ומילה, מלבד הצדיק האדמו"ר פינטו".

שלוש שנים אחרי לידתו של בנה, רותם מסתכלת בגאווה על המלאך שיש לה בידיים ואומרת: "אני יודעת שכל זה לא היה יכול לקרות בלעדי האדמו"ר פינטו ו'שובה ישראל'. כל זה לא היה קורה. אני מוצאת את עצמי בבית האדמו"ר פינטו בחלאקה של הילד, לצד אשתו הרבנית הנכבדה שמקרינה עלי אהבה, שאי אפשר להסביר במילים, וההרגשה של ממש מציפה אותי. הרגשה של משפחה. אני לא אשכח באדמו"ר פינטו היקר ואשתו הרבנית היקרה. זכיתי בכל הטוב שלהם, שבחסדי האל זכיתי בילד שלי וגם וזכיתי ב'שובה ישראל'.

 

 

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

%d7%aa%d7%99%d7%a0%d7%95%d7%a7

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: