מבזקים

כתבי אישום הוגשו לחברי כנופיית גנבים שסחטו כספית את בעלי הרכבים

תוכן עניינים

שלושה חברי כנופיה שנהגו לאתר כלי ציוד מכני הנדסי ומשאיות ברחבי הארץ פרצו אותם וגנבו מהם את מחשבי הרכב, נתפסו בידי כוחות מג"ב, ואתמול הוגשו נגדם כתבי אישום. השלושה חשודים בגניבה של 12 מחשבי רכב בשווי מוערך של כ- 600,000 שקלים

אהרון קלפה | כ"ז בתמוז תשע"ט | יום שלישי 30 ביולי 2019 | מערכת ישראל ניוז

על פי החשד במשטרה, חברי הכנופיה היו גונבים את המחשבים מהרכב, והיו משאירים מספר טלפון על הרכב עם דרישה מבעלי הרכב לשלם תשלום כספי בגין החזרת המחשב.

אתמול, עם הגשת כתבי האישום, מסכמים במשמר הגבול של משטרת ישראל פרשייה שנוהלה בשבועות האחרונים על ידי מג"ב ושוטרי מחוז דרום של המשטרה, נגד כנופייה שבה היו חברים שלושת הנאשמים. השלושה הם תושבי הפזורה הבדואית בדרום הארץ בשנות ה- 20-30 לחייהם, אשר נהגו על פי כתב האישום לפרוץ לכלי צמ"ה, עפר ומשאיות ולגנוב מהם את מחשבי הרכב.

במסגרת חקירת המשטרה, התחקו השוטרים אחר חברי הכנופייה, תוך שימוש באמצעים מיוחדים וטכנולוגיות מתקדמות. בתוך כך, בתאריך 15.07.19 עקבו השוטרים אחר 3 הנאשמים שעשו דרכם לצפון הארץ, שם בסמוך למחלף אליקים הצליחו הנאשמים לשבור את החלון של כלי צמ"ה, לפרוץ אותו ולגנוב ממנו את מחשב הרכב ולוח השעונים. לאחר מכן איתרו הנאשמים מוביל עפר, ממנו גנבו את מחשב הרכב. עם סיום הגניבות נסעו החשודים חזרה דרומה. השוטרים שהתחקו אחרי חברי הכנופיה, הצליחו באזור מושב בניה לבצע את מעצרם ולאתר את המחשבים אותם הסליקו בצמחיה.

מכתבי האישום שהוגשו אתמול (יום ב') על ידי חטיבת התביעות של משטרת ישראל, עולים עוד מספר מקרים בהם פרצו הנאשמים לכלי צמ"ה ומשאיות מהם גנבו את מחשבי הרכב.

בתאריך 4.2.19 פרצו חברי הכנופיה לכלי צמ"ה שחנה במחצבת חצרים. מכלי זה הם גנבו את מחשב הרכב. במקרה אחר שהתרחש בתאריך 6.7.19 פרצו הנאשמים ל- 4 משאיות עפר וכלי צמ"ה מהם גנבו 7 מחשבי רכב. עוד עולה מכתבי האישום שבין התאריכים 15-16.5.19 פרצו הנאשמים לשני כלי צמ"ה מהם גנבו 2 מחשבי רכב.

במשטרה מעריכים שהנאשמים שהיו מאוד שיטתיים, מאורגנים ומתוחכמים היו חלק מכנופיה גדולה יותר שחבריה היו משאירים מספר טלפון על הרכב ממנו היו גונבים את המחשב, וכשהבעלים היה מתקשר הוא היה נסחט ונדרש לשלם סכום גדול של כסף בתמורה למחשב.

בסך הכל מיוחסים לנאשמים גניבתם של 12 מחשבי רכב ושני לוחות שעונים בשווי של כ- 600,000 ש"ח.

קצין החקירות של מג"ב שניהל את התיק הוסיף: "מעבר לשווי הכספי הגדול של מחשבי הרכבים שנגנבו מדובר בנזק כפול ומשולש לאור העובדה שכלי צמ"ה ממנו נגנב מחשב הרכב לא יכול לחזור לעבוד במשך תקופה ארוכה וכל הפסד כזה של ימי עבודה יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים לבעל הכלי."

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פועלת במשך כל ימות השנה לאכיפת החוק וצמצום פשיעת הרכוש בכל רחבי הארץ, משקיעה מאמצים ומשאבים רבים ומבצעת באופן תדיר פעילות אכיפה מוגברת במישור המודיעיני והמבצעי נגד כנופיות ועבריינים. פעילות המשטרה בשנים האחרונות הובילה להורדה של 30% בעבירות הרכוש בישראל בחמשת השנים האחרונות ומנגד לעלייה של 26.5% בכמות כתבי האישום שהוגשו נגד עברייני רכוש. משטרת ישראל הצליחה להוריד את כמות עבירות הרכוש בישראל לשפל חסר תקדים מזה שנים רבות, על אף הגידול המתמשך בשיעור האוכלוסייה".

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: