מבזקים

איך משחקים פוקר

תוכן עניינים

אם אתם ידועים כחובבי קלפים, רוצים למצוא לעצמכם תחביב חדש, מעוניינים לשחק במשחק המשלב אסטרטגיות ומזל, כדאי שתלמדו לשחק פוקר. פוקר הוא משחק קלפים חביב וקל ללימוד. המדריך שלפניכם ילמד אתכם על סוגי הידיים השונים, חוקי המשחק, וסוגי המשחק האפשריים. 

מטרת המשחק

פוקר הוא משחק בו מטרת המשתתף להצליח ולהישאר כמה שיותר זמן במשחק ולצבור צ'יפים בדרך. המנצח הוא השחקן שנשאר אחרון והרוויח את הצ'יפים של כל שאר המשתתפים שעזבו. השחקנים מתחילים עם כמות צ'יפים זהה ובכל סיבוב לשחקן יש אפשרות להכניס האם הוא משתמש בצ'יפים או יוצא מהסיבוב. המנצח בסיבוב מרוויח את הצ'יפים שהשקיעו יתר המשתתפים באותו סיבוב. 

איך משחקים פוקר?

המשחק מכיל כמה כללים פשוטים מאוז לזיכרון, אותם תהיו צריכים להכיר כדי לשחק. במשחקים הראשונים השחקנים יוכלו להעיר לכם ויתקנו אתכם אם תעשו טעויות, עד שתבינו את כל החוקים ותזכרו אותם. הנה כל החוקים שהמשחק מכיל:

  1. מחלקים לכל משתתף שני קלפים, אותם אסור לו להראות ליתר המשתתפים.
  2. הסיבוב מתחיל ב"דמי כניסה" כאשר השחקן שאחרי הדילר מחויב להיכנס בהם במלואם, השחקן השני מהדילר מחויב להיכנס במחצית הסכום, וליתר השחקנים יש יכולת לבחור האם הם רוצים להיכנס ולשחק בסיבוב או לא. במידה שהשחקן השני מהדילר רוצה להיכנס לסיבוב עליו להשלים למלוא סכום דמי הכניסה. 
  3. פתיחת שלושה קלפים שלאחריהם למשתתפים תינתן אפשרות לדבר על פי סדר החלוקה ולהחליט האם הם נכנסים ומוסיפים עוד צ'יפים לסיבוב, נשארים במצב בו לא מוסיפים ולא יוצאים מהסבב או יוצאים. 
  4. פתיחת שני קלפים נוספים במשחק. לפני כל קלף שנפתח יש "לשרוף" קלף אחד. בין פתיחת שני הקלפים השחקנים יוכלו לדבר ולהחליט מה המהלך אותו הם רוצים לבצע. 
  5. לאחר פתיחת הקלף האחרון לסבב , למשתתפים תהיה אופציה להגדיל את כמות הצ'יפים בפעם האחרונה. 
  6. כל השחקנים שנותרו במשחק, יפתחו את קלפיהם כדי להחליט מי הזוכה. אם אחד השחקנים פתח את קלפיו והיד שלו יותר טובה, יש לך את הזכות לטעון שהוא ניצח ולא להראות את קלפיך לשאר המשתתפים. הזכייה בסיבוב נקבעת לפי גובה דירוג  הידיים. השחקן עם היד הטובה ביותר הוא זה שיזכה בסוף הסיבוב.

סוגי הידיים

כפי שנאמר, מה שקובע האם תנצחו בסוף הסבב או תפסידו הוא גובה היד שלכם בדירוג. הנה דירוג המתחיל ביד החלשה ביותר ומסתיים בחזקה ביותר כדי שתדעו להעריך את גובה היד שלכם:

  • קלף גבוה – השחקן עם הקלף הגבוה ביותר במשחק. 
  • זוג – שני קלפים מאותו סוג. 
  • זוגות – שני זוגות מאותו הסוג. 
  • שלישייה – כאשר יש שלושה קלפים מאותו הסוג.
  • רצף – סט של חמישה קלפים בסדר עולה. 
  • צבע או פלאש – חמישה קלפים מאותה סדרה. אין חובה על רצף מספרי. למשל, חמישה קלפים שהם מעוין. 
  • פול האוס – שלישייה וזוג. 
  • רביעייה – ארבעה קלפים מאותו הסוג. 
  • סטרייט פלאש – חמישה קלפים המסודרים ברצף מספרי עולה שהם מאותה סדרה.
  • רויאל פלאש –קלפים של 10, נסיך, מלכה, מלך ואס שהם מאותה הסדרה. 

סוגי משחק אפשריים 

קיום קיימות הרבה פלטפורמות בהם ניתן לשחק פוקר, ישנה הדרך הרגילה שהיא על ידי מפגש עם אנשים פנים מול פנים, וישנה הדרך האינטרנטית התופסת תאוצה בשנים האחרונות. קיימים אתרים רבים המציעים לגולשים שלהם אפשרות לשחק פוקר אונליין. באתרים תוכלו לשחק בצורה חינמית או תחת השקעת סכומים שונים של כספים. 

poker_in_israel_howtoplay

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: