מבזקים

עונת העלייה נפתחה בנתב״ג בהשתתפות מאות עולים מרחבי תבל

תוכן עניינים

אלפי עולים חדשים מכל רחבי תבל יגיעו במהלך הקיץ לישראל כדי לבנות כאן את ביתם ואת עתידם. עונת העלייה נפתחה היום באירוע העלייה המרכזי של הסוכנות היהודית, משרד העלייה והקליטה וקרן היסוד שנערך בנתב״ג תחת הכותרת "בוחרים בעליה"

אהרון קלפה | י"ד בתמוז תשע"ט | יום רביעי 17 ביולי 2019 | מערכת ישראל ניוז

באירוע השתתפו כ- 200 עולים שנחתו במהלך היום  מצרפת, מרוסיה, ומדרום אמריקה בטיסות מיוחדות של הסוכנות היהודית, ביניהם כ-70 ילדות וילדים נרגשים שיצטרפו למערכת החינוך הישראלית בתום החופש הגדול. עוד השתתפו באירוע כ- 200 צעירות וצעירים שעלו בימים ובשבועות האחרונים מ-27 מדינות לתכניות מיוחדות של הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה.

בין מאות העולים הנרגשים נחתו בנתב״ג גם שתי משפחות מקהילת יהודי ונצואלה, המונה כ-4,000 איש בלבד. על פי נתונים של הסוכנות היהודית בשנתיים האחרונות (2017-2018) הגיעו לארץ כ-330 עולים מהמדינה הדרום אמריקאית ועוד כ-60 עלו מתחילת השנה הנוכחית.

מיד לאחר נחיתת העולים בנתב"ג נערכה קבלת פנים במעמד שר העלייה והקליטה אלוף במיל. יואב גלנט, יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, הרב הראשי הראשון לציון, יצחק יוסף ויו"ר קרן היסוד, סם גרונדוורג שבירכו את העולים החדשים עם הגעתם לישראל.

אלוף (מיל׳) שר העלייה והקליטה יואב גלנט אמר: ״שמחתי לקבל היום בברכה 200 עולים חדשים מ- 3 יבשות, מתוכם צעירים שיתגייסו בקרוב לצה״ל ועשרות ילדים וצעירים אשר יצטרפו בספטמבר הקרוב למערכת החינוך. קליטת עלייה מכל רחבי תבל במדינת ישראל היא יעד חשוב בפני עצמו וצורך חיוני בייצור חוסנה של מדינת ישראל ולשם חיזוק העם היהודי. *השנה ישנו זינוק משמעותי בעלייה, כ-25% יותר מתקופה זו בשנה שעברה. מתחילת השנה ועד היום משרד העלייה והקליטה קלט כ-17 אלף עולים חדשים. משרד הקליטה והעלייה בראשותי עושה את כל הנדרש על מנת לאפשר לעולים אלו להתאקלם בישראל בצורה הטובה ביותר. נמשיך לפעול במלוא המרץ לעידוד עלייה ולקליטת אלפי עולים נוספים בקיץ הקרוב״.

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג אמר: "בשם העם היהודי ברחבי תבל אני גאה ונרגש לקבל היום 200 עולים חדשים שהגיעו זה עתה למולדתם ההיסטורית ומסמנים את בואם של אלפי עולים שיגיעו הקיץ לישראל. מרגש לקבל פה בבית החם גם שתי משפחות שעשו דרך ארוכה וחשאית מוונצואלה רוויית הסכנות.

הסוכנות היהודית פועלת ללא הפסקה גם במדינות שמצבן הגיאופוליטי והבטחוני קשה ומוודאת את שלומם ובטחונם של היהודים בכל קצוות תבל. הסוכנות היהודית תקלוט את העולים החדשים במרכזי הקליטה ברחבי הארץ ותעזור להם ביחד עם תושבי ישראל להשתלב בסיפור הישראלי הנפלא. בהצלחה להם ולבני משפחתם".

יו"ר קרן היסוד סאם גרונדוורג אמר: "בכל שלב בדרך החדשה שלכם ובחיים החדשים שלכם בישראל, זכרו שזכינו לחיות כאן. בעצם הבחירה שלכם לעלות ארצה, אתם תורמים המון, כל אחד בדרכו, להצלחתה של ישראל".

צילום: הסוכנות היהודית
צילום: הסוכנות היהודית
צילום: הסוכנות היהודית
צילום: הסוכנות היהודית
צילום: הסוכנות היהודית
צילום: הסוכנות היהודית
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: