מבזקים

ריבלין: "הסכם סחר חופשי עם דרום קוריאה יהיה תחילתו של תור זהב ביחסים בין שתי המדינות"

תוכן עניינים

בביקורו הרשמי של נשיא המדינה בקוריאה הדרומית, נפגש הנשיא עם המשלחת העסקית הישראלית המתלווה לביקורו וסייר בחברת Hyundai. "כחלק מהגשר בין המדינות, אנחנו מנסים לקדם את החתימה על הסכם סחר חופשי. חתימה על הסכם כזה תהיה תחילתו של תור זהב ביחסים בין שתי המדינות"

שלום שי גיחז | י"ב בתמוז תשע"ו | יום שני 15 ביולי 2019 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין נפגש היום (ב') עם המשלחת העסקית הישראלית המתלווה אל פמלייתו במסגרת ביקורו הרשמי בקוריאה הדרומית. המשלחת אשר גובשה במיוחד עבור הביקור החשוב, מונה כ-20 חברות מתחומי הבריאות, מובייל ואוטומוטיב, ובראשותה עומד יו"ר מכון הייצוא אדיב ברוך.

על רקע המאמצים לקידום הסכם סחר חופשי בין ישראל ודרום קוריאה העומדים במרכזו של ביקור זה, הגיעו חברי המשלחת העסקית על מנת להמשיך ולקדם את קשרי הסחר בין המדינות. בשנת 2018 הסתכם היקף הסחר בין המדינות בכ-2.6 מיליארד ₪, זוהי עלייה של כ-20% מאשתקד.

הנשיא האזין לכל משתתף במשלחת אשר הציג את החברה ממנה הוא מגיע ואת היקף הסחר שהחברה מנהלת עם קוריאה. החברות המתלוות עוסקות בבינה מלאכותית, טכנולוגיה לזיהוי ריחות, רפואה דיגיטלית, פיתוח קפסולה דיגיטלית המסייעת להרזיה, מערכות בטיחות לרכבים אוטונומיים, סחר במזון ועוד.

"לביקור הזה מטרה אחת, לבנות גשר חדש בין ירושלים לסיאול," אמר הנשיא לאנשי המשלחת: "הכלכלה הישראלית והכלכלה הקוריאנית הן לא כלכלות מתחרות, אלא משלימות – ישראל ותעשיית הסטרט-אפ שלה היא תעשייה חדשנית, יצירתית, יש לנו 'חוצפה'. לדרום קוריאניים חסרה ה'חוצפה' הישראלית, אבל יש להם יסודיות וכוח ייצור ותעשייה שניתן רק לקנא בהם – החיבור בין העוצמה התעשייתית של דרום קוריאה לחדשנות הטכנולוגית של ישראל מתבקשת, ומעוררת תקווה לשיתוף פעולה פורה בעתיד."

כיום, שתי המדינות מפעילות את קרן קורי"ל, קרן למחקר ולפיתוח תעשייתי, המקדמת מיזמים משותפים לשתי המדינות. ״הנכונות להשקיע סכומים גדולים באינטלקט ובמדע משקפת את סדר העדיפויות הדומה של שתי המדינות,״ אמר הנשיא והוסיף: ״דרום קוריאה וישראל הפכו, כל אחת בדרכה, למובילות עולמיות כנגד כל הסיכויים, בזכות אנשי עסקים כמותכם, יזמים וממציאים. כחלק מהגשר בין המדינות, אנחנו מנסים לקדם את החתימה על הסכם סחר חופשי. חתימה על הסכם כזה תהיה תחילתו של תור זהב ביחסים בין שתי המדינות."

יו״ר מכון הייצוא אדיב ברוך סיפר כי ביומיים הקרובים יערכו מעל 160 מפגשים בין חברי המשלחת ונציגי חברות בדרום קוריאה. ברוך הודה לחברי המשלחת ולצוות השגרירות. ומכון הייצוא אשר אפשר את הגעתם של נציגי החברות מהתחומים הספציפיים בהם לדרום קוריאה יש עניין לשיתוף פעולה ופיתוח.

מוקדם יותר ביקר הנשיא בחברתHyundai שם התקבל על ידי סגן יו"ר החברה צ'ונג יואי סון, Chung Eui Sun. במהלך הסיור קיבל הנשיא סקירה אודות קשרי יונדאי והחברות הישראליות בהן שבע חברות-בת המשתלבות בתהליך הייצור בקבוצה. לאחר מכן סייר במרכז הפיתוח, שם הוצגו בפניו מערכת טיהור אוויר, רובוטים לבישים, מכוניות עתידניות לנוסע יחיד וכזו המזהה רגשות ומצבי רוח. יחד עם הנשיא השתתפו בסיור אנשי העסקים הבכירים המתלווים לנסיעה, בהובלת התאחדות התעשיינים ומכון הייצוא.

צילום: קובי גדעון/לע״מ
צילום: קובי גדעון/לע״מ
צילום: קובי גדעון/לע״מ
צילום: קובי גדעון/לע״מ
צילום: קובי גדעון/לע״מ
צילום: קובי גדעון/לע״מ
צילום: קובי גדעון/לע״מ
צילום: קובי גדעון/לע״מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: