מבזקים

יש לנו ארץ נהדרת

תוכן עניינים

בצפון מזרח נמצא חבל ארץ מוכר פחות, המכיל בתוכו הרבה היסטוריה, טבע, בעלי כנף ובעלי חיים, תנ"ך ומורשת. ברשותכם רוצה להאיר אזור זה.

בטיול לצפון לפעמים אתם עוברים ליד, לא רחוק, בסמוך, אבל האם ידעתם שבאזור צפון עמק הירדן, דרום הכינרת יש חאנים קדומים המתערבבים עם מבצרים עתיקים, גשרים קדומים העומדים בסמוך לגשרים קדומים פחות, סיפורי התיישבות וציונות, עם יוזמה וחזון של אנשים, בעלי כנף בגובה העניים עם בעלי חיים ההולכים על השבילים.

שתי נקודות המתחברות בניהם בעזרת כביש 90 או במידה ומאפשרים לכם בתאום עם הגורמים האחראים נסיעה לאורך גדר המערכת, הירדן הדרומי. בהנחה שהגעתם מהדרום, הנקודה הראשונה גשר הישנה, סיפור התיישבות, גשרים קדומים, מלחמת העצמאות ועוד. (הכניסה בתשלום וכללת הדרכה במקום),

כיצד מגיעים: בכביש 90 מבית שאן נוסעים צפונה, עוברים את צומת חמדיה, עוברים את צומת נווה אור ואת צומת כוכב הירדן (מומלץ מאוד לעלות במעלה ההר לתצפית ואתר מדהים, מבצר צלבני), מול קיבוץ גשר פניה ימינה (מזרחה) לפי השילוט "גשר הישנה" הדרך תוביל אתכם לחניה של האתר.

לאחר הביקור בגשר הישנה במידה ותיאמתם ואפשרו לכם סעו לאורך גדר המערכת תיהנו מהנוף, מהנחל שאתם נוסעים לאורכו, בעלי החיים שיצוצו מידי פעם על הדרך או לצד הדרך. במידה ולא קיבלתם אישור

חזרו לכביש 90 פנו ימינה (צפונה) והמשיכו עם הכביש עד הכניסה לקיבוץ אשדות יעקב איחוד, ומיד פנו ימינה ליד החניה של מסעדת "צל תמר" הכביש הצר שאתם נוסעים לאחר כק"מ וחצי יביא אתכם לחניה של נהריים

סיפור אי השלום נצרב בתודעה שלנו עם הטרגדיה של הבנות מבית שמש,

אבל במקום יש עוד הרבה, החשמל בישראל, פנחס רוטנברג, מפעל חשמל הידרו אלקטרי הראשון בארץ, מים ובתאום מראש ניתן אף לעבור לממלכת ירדן ללא פספורט ל"אי השלום" שם היה הסיפור העצוב של הנערות מבית שמש.

במקום סכרים, מים זורמים, פילבוקס ירדני, מסילת רכבת, גשרים קדומים תצפית נהדרת, גן מטופח "שביל הסכרים", "אי השלום" ועוד…

 

חשוב לדעת: בין התאריכים 22-31/12/2016 יתקיים "פסטיבל הבננה", כדאי להגיע עם הילדים. מוזמנים לבקר מקווה שעשיתי לכם חשק ותיזכרו שיש לנו ארץ נהדרת בואו נכיר אותה.

 

מאת: ירון נטקה נקש

 

%d7%90%d7%a8%d7%a51

%d7%90%d7%a8%d7%a52

%d7%90%d7%a8%d7%a53

%d7%90%d7%a8%d7%a54

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: