מבזקים

"ללא רחמים": רחמים יוסף ורות שפיץ תובעים את דוד כהן, אילה חסון וערוץ 13

תוכן עניינים

בעקבות כתבת התחקיר של אילה חסון, כתב תביעה על לשון הרע הוגש בבית המשפט השלום בהרצליה נגד דוד כהן מנתניה, איילה חסון, חברת מדיה רשת, מלכה יצחקי ואיריס שוע

רות קרייתי | ב' בתמוז תשע"ט | יום שישי 5 ביולי 2019 | מערכת ישראל ניוז

ביום שישי בערב בחודש נובמבר 2018 שדרה אילה חסון בערוץ 10 כתבה "ללא רחמים" על חשמלאי בן 50 פלוס שיום אחד תיקן לקשישה קרובה לגיל 100 את החשמל בביתה ומאז הדירה שלה על שמו, הכסף שלה על שמו והוא עבר לגור איתה בדירתה.

בכתבה נוספת ששודרה שבועיים לאחר מכן, התברר כי לרות יש קרובת משפחה שמתגוררת בחו"ל והיא הופגשה לראשונה עם רות שפיץ בביתה. באותו שידור התעמתו חסון וקרובת המשפחה עם החשמלאי שלטענת אילה חסון השתלט על רכושה של רות.

מי שדיווח לאילה חסון על המקרה היה דוד כהן מנתניה שצולם בכתבה, חברו של רחמים יוסף. דוד כהן טען שלא רק שיוסף השתלט על הקשישה, הוא גם שיתף אותו ברצונותיו להשתלט עליה ואף שאל אותו שאלות שתועדו בהקלטת שיחות ובמסרים בוואטאפ.

צילום שיחה בוואטאפ באדיבות דוד כהן
צילום שיחה בוואטאפ באדיבות דוד כהן
צילום שיחה בוואטאפ באדיבות דוד כהן
צילום שיחה בוואטאפ באדיבות דוד כהן

 

 

 

 

 

 

צילום שיחה בוואטאפ באדיבות דוד כהן
צילום שיחה בוואטאפ באדיבות דוד כהן

 

 

 

 

 

אתמול (יום ה') התקיימה בבית המשפט עדות מוקדמת לתביעת לשון הרע שהגישו רחמים יוסף ורות שפיצר כנגד שני גופים שונים. רות שפיץ בת ה- 93 העידה כי רחמים יוסף (יוסי כפי שקראה לו) הציל את חייה. כמי שנצלה מגטו אושוויץ, שארית פלטה מכל משפחתה. "יוסי עזר לי" העידה בפני השופט בית המשפט " אולי בעוד כמה דקות אלך לעולמי אבל אני לא משקרת לך. אני מבינה למה אני כאן. אני רוצה להגיד לבית המשפט שהכל שקרים. הוא מאכיל אותי, נותן לי תרופות, מסביר לי מה קורה בטלוויזיה, ובא לבקר אותי בבית חולים. יוסי בחיים לא הרביץ לי למה שירביץ לי? הוא נחמד אלי מביא לי אוכל שווארמה הבן של יוסי בישיבה מתפלל עלי".

אחרי שהוזהרה בדין היא נשאלה האם היא הופיעה אי פעם בטלוויזיה, האם היא תובעת פה מישהו ועל כמה כסף מדובר. רות שיש חשש שלא הבינה את השאלות שנשאלה, העידה כי את כספה עשתה באמריקה והגיעה לישראל כדי להגשים את חלומה ולחיות כאן. עוד אמרה כי יוסי מעולם לא ביקש ממנה כסף וכוונותיו היו לגיש לה עזרה בלבד.

יוסף רחמים ביקש מהשופט שישאל את רות האם הוא אי פעם אנס אותה, הרביץ לה, לקח את כספה, ומדוע היא נתנה לו את כספה ואת ביתה, כפי שהוצג בכתבת התחקיר של חסון.

רות שפיץ נחקרה לגבי הצוואה והאם היא מודעת לצוואה שחתמה בו היא מעבירה ליוסי את רכושה וביתה, וענתה כי החליטה כך מכוון שהוא עוזר לה ומטפל בה.

על השאלה על כמה כסף התביעה הזאת?, היא ענתה : "אין כסף בתביעה. אני עבדתי באמריקה הרווחתי כסף באתי מאמריקה". על השאלה האם היא תובעת פה כסף? היא ענתה: "לא, לא. יש לי כסף. אני לא תובעת שום סכום. כל המשפחה שלי מתו".

בסיום שלב החקירה פסק השופט כי במהלך החקירה עלה באופן ברור כי התובעת אינה מודעת לתביעה, לפרטי התביעה ואינה כשירה להעיד בנושאים הקשורים בתביעה. השופט ציין כי אין בהחלטה זו על מנת לקבוע את כשרותה המשפטית של רות שפיץ וראוי שזאת תיעשה בידי מומחה בתחום אולם ברור מתשובותיה כי אינה יכולה לתרום במישור העובדתי בתיק זה. החקירה הופסקה מאחר והשופט נוכח לדעת כי אין טעם בקיום החקירה ואין בה יכולת לגילוי האמת ומצד שני החקירה עלולה לפגוע בכבודה כאשר התובעת הינה קשישה, ניצולת שואה ויש לשמור על כבודה וערך עצמי וראוי שכך יעשו כולם.

עוד הבהיר השופט כי ספק בעיניו אם הבינה את השאלות וברור כי אינה כשירה להעיד עובדתית מהימנה על הנושאים שבמחלוקת, בתיק. על התובע לשקול פנייה לבית המשפט למנות אפוטרופוס לרות עד תחילת חודש אוגוסט.

דוד כהן בתגובה לישראל ניוז: "אין ספק שרות שפיץ נגררה לבית המשפט כדי לדקלם את אשר יוסף רחמים לימד אותה. גם תמוה בעיני איך עו"ד גליק הצליח לכאורה להחתים אותה על תצהיר ויפוי כוח לצורך התביעה, מבלי שהיא יודעת על כך ומה המטרה?. העורך דין מחתים את רות ורחמים על תצהירים ויפוי כוח כדי להגיש תביעת דיבה מבלי שרות יודעת לצורך מה מחתימים אותה? יש לחקור איך זה קרה ולמה איש חוק נתן יד לכאורה לכך".

צילום מסך ערוץ 13
צילום מסך ערוץ 13
רות שפיץ. צילום מסך מתוך כתבת התחקיר של אילה חסון
רות שפיץ. צילום מסך מתוך כתבת התחקיר של אילה חסון
רחמים יוסף. צילום מסך
רחמים יוסף. צילום מסך
כתב תביעה לשון הרע שהגיש רחמים יוסף לבית המשפט
כתב תביעה לשון הרע שהגיש רחמים יוסף לבית המשפט
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: