מבזקים

גיוס המילואים הגדול ביותר בסוריה יצא לדרך

תוכן עניינים

הפיקוד העליון של צבא סוריה החל במסע חובק מדינה לגיוס אנשי מילואים, להחזירם לשרות מילואים פעיל, תוך ציון כי זהו גיוס המילואים הגדול ביותר מאז שנת 1973.

רוב אלו שנקראו למילואים במסע גיוס זה, הם אנשי צבא בעלי ניסיון קרבי מהעבר שלהם בצבא, ויכולים להיות מוטלים לקווי הלחימה תוך זמן קצר מאוד ובפחות לחץ נפשי ואימוני חזרה לכושר קרבי.

גיוס המילואים יוצא לפועל רק מספר ימים לאחר שצבא סוריה הכריז על ניצחונו במזרח חאלב אחרי 6 שבועות של לחימה קשה באזור נגד כוחות המורדים.

הערות בשולי הידיעה:

בכל זמן אחר היו מתייחסים  לידיעה שכזאת,בישראל, כידיעה התרעתית ממדרגה ראשונה המצריכה צעדי נגד, אך לא הפעם. ידוע כבר שנים שכל הקהילה הסונית בצבא סוריה מזמן כבר מדירה רגליה משם וכי צבא סוריה "התכווץ" מיותר מ-310,000 חיילים לכ-50,000 חיילים.

ידוע זה מכבר, כי בכל חזיתות הלחימה בסוריה אין כבר בכלל מה שנקרא "חי"ר סורי". היחידות המשתתפות בלחימה הם או מהשריון והארטילריה והקומנדו והאוויר או מיחידות הביטחון בלבוש אזרחי המאבטחות את השלטון.

לאור הלחימה הקשה בכל רחבי סוריה, והאבדות הכבדות שספגו ההולכים בקרב ראשונים,שברובם היו מהמיליציות השיעיות שאירן מממנת, ולאור העובדה שרוסיה מסכימה לפעול רק אם כוחות קרקע סורים יחזרו להשתתף במאמץ המלחמתי, לא נותרה ברירה בפני הגבארדיה הסורית הבכירה אלא לנסות לסחוט את הלימון שממילא כבר סחוט עד תום.

למעשה כל מי שלא התגייס למילואים עד כה, ומדובר ברובו המכריע ממשפחות עלאויות מיוחסות שמצאו את הדרך, בשוחד או בכל דרך אחרת, להשתמט מהשרות, כבר לא יגיע. או שהוא יצא מהמדינה, או שהוא מסתתר עד יעבור זעם.

כבר היו ידיעות בתקשורת כי משפחות עלאויות רבות שלחו את בניהם שהגיעו לגיל גיוס אל מחוץ למדינה כדי להצילם מהכבשן הסורי הרותח.

ככל הנראה גם החיזבאללה כבר לא רוצה לשלוח עוד ועוד מבניו למאכלת המדממת במדינה, מה גם שגם הם מיצו כבר עד תום את מאגר כוח האדם ממנו הם הוציאו עוד ועוד גיוסים. וכבר ראינו נערים בני פחות מ-18 שהגיעו לקווי הלחימה מה שעורר בקורת חריפה בתוך הקהילה השיעית הלבנונית נגד נאסראללה.

גם ריבוי משימות הקרב הנוכחיות,כמו פתיחת חזיתות לחימה חדשות, ולא פחות אכזריות, כמו כיבוש מחדש של תדמור, ודיר א-זור, ןמחוז אידליב ומחוז קונייטרה ומחוז דרעא ועוד ועוד ועוד, עד כי נראה כי מי שחשב שה"ניצחון" בחאלב מצביע על מפנה בלחימה נגד המורדים, כדאי שיחשוב שוב. שום דבר לא השתנה.

ההוכחה הכי גדולה היא בפרטים הקטנים. בספטמבר 2016 לחמו במזרח חאלב כ-25 אלף מורדים. בפינוי חאלב אתמול התפנו פחות מ-5,000 מורדים. ככל הנראה רובם חמקו לאזורים אחרים. וכרגע באידליב,למשל, מתרכזים יותר מ-50,000 לוחמים של צבא סוריה החופשי. צא ולמד איזה מאמץ אדיר צריך כרגע משטר אסד ובעלי בריתו להשקיע כדי לכבוש מחדש מחוז זה.

אף אחד לא מבטיח, ולמעשה ברור מאוד שכן, עם פתיחת חזית לחימה חדשה אחרי חאלב, תניב הפתעות פתע, נוסח תדמור, באזורים אחרים. לאף צד כרגע אין את המסה הקריטית לנהל קרבות הכרעה אלא אם כן נראה עוד 100,000 שכירי חרב מגיעים להלחם לצד אסד. וטראמפ אוטוטו עולה על כס הממלכה ולא בטוח שהוא בכלל מסכים לכך.

גם פוטין עייף וסחוט כספית והוא ינסה, ככל הנראה, לאלץ את הצדדים להגיע לפשרה שלא תפריע לו להטיל מרותו על המדינה כולה, ולרתום את משאביה ונכסיה האסטרטגיים, לטובת האימפריה הרוסית המתעוררת.

אז מי אמר שהכול ברור בחיים?

 

מאת: צביקה נציב  http://nzivnet.com/articles/1233

 

%d7%a1%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%94-04122016-1-384x216

 

 

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: