מבזקים

הפרות סדר אלימות ופגיעה חמורה של מפגינים בשוטרים שנפצעו ברחבי הארץ

תוכן עניינים

47 שוטרים נפצעו ו-60 מפגינים נעצרו לאחר שהתפרעו באלימות קשה, הפרו את הסדר הציבורי ותקפו שוטרים

רות קרייתי | כ"ט בסיוון תשע"ט | יום שלישי 2 ביולי 2019 | מערכת ישראל ניוז

בשעות האחרונות החלו ברחבי הארץ מחאות אלימות במספר מוקדים. תחילה חסמו המפגינים צירי תנועה מרכזיים והמשטרה אפשרה להם להביע את מחאתם תוך הפגנת הכלה ואיפוק רב.

עד מהרה הפכו המחאות להתפרעויות אלימות ומשוללות כל רסן, תוך אלימות חמורה שהופנתה נגד שוטרי משטרת ישראל. המפגינים יידו בקבוקי תבערה, אבנים, בקבוקים, תקפו שוטרים, שרפו צמיגים, שרפו רכבים ועשו נזק רב לרכוש.

בקרית אתא התרחשה הפגנה אלימה במיוחד. 20 מתפרעים נעצרו בגין הפרת הסדר הציבורי, תקיפות שוטרים והתפרעויות אלימות. 12 שוטרים נפצעו ונזקקו לקבלת טיפול רפואי. אחד השוטרים איבד את הכרתו כתוצאה מאבן שפגעה בראשו. השוטרים השתמשו ברימוני הלם וגז להרחקת המתפרעים.

באזור אולגה התרחשה מחאה אלימה שבמהלכה נעצרו 12 חשודים בגין התפרעות אלימה והפרת הסדר הציבורי.

בירושלים, מאות מפגינים חוסמים גם בשעה זו את הכניסה לעיר, משעות אחר הצהריים ושורפים פחים. בעקבות ידוי אבנים של המתפרעים, נפצעו שני קציני משטרה בראש ובגב. בהמשך תקפו שוטרים והמשטרה עצרה 15 חשודים שתקפו את השוטרים והפרו את הסדר הציבורי.

באזור הדרום התרחשו מחאות אלימות במספר מוקדים שונים ובפרט באשדוד, נתיבות וקרית מלאכי. 8 שוטרים נפצעו כתוצאה מידוי אבנים ואלימות המפגינים במקום. המשטרה עצרה 12 חשודים בגין התפרעויות אלימות והפרת הסדר הציבורי.

גם באזור המרכז מתרחשים בשעות האחרונות מחאות אלימות במספר מוקדים. בנתניה מתחת לגשר בכניסה לעיר הפכו מכונית ושרפו ניידת משטרתית. בפתח תקווה יידו בקבוק תבערה לעבר הכוחות, ובגדרה 3 שוטרים נפצעו מידוי אבנים של מפגינים.

באזור מחלף השלום בת״א, חסמו מאות מפגינים את התנועה למשך מספר שעות והתפרעו במקום. שני שוטרים נפצעו במהלך פינוי של נהג עובר אורח, שהמפגינים תקפו את רכבו באלימות וגרמו לו נזק. עוד שני שוטרים נוספים נפצעו במקום כתוצאה מאלימות המפגינים שכללה ידוי אבנים לעברם.

ההפגנות האלימות החלו אתמול בשעה 17:00 אחר הצהרים. במהלך ליל אמש נפצעו עוד עשרה שוטרים מאלימות קשה של מפגינים שהתפרעו, ידו אבנים ובקבוקים על השוטרים מול תחנת משטרת זבולון. חסימת כבישים היתה גם במחלף אולגה ואזור צומת לוד.

חלק מהשוטרים פונו לקבלת טיפול רפואי וחלקם האחר פונו בשטח.

מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה את האלימות שהופנתה במהלך היממה האחרונה כלפי השוטרים והובילה לפציעתם של עשרות שוטרים. משטרת ישראל תמשיך להיערך כוחות גדולים למניעת פגיעה בסדר הציבורי, בנפש וברכוש. נמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא נאפשר ונפעל בנחישות נגד אלימות מכל סוג שהיא כמו גם נגד כל ניסיון לפגיעה פיזית בשוטרים או אזרחים".

 

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: