מבזקים

התאושש משבץ מוחי והגיע לחתונת בתו

תוכן עניינים

בדרכו לעבודה גילה חאלד עסאמנה תסמינים לשבץ מוחי. הוא הובהל תוך זמן קצר ליחידת השבץ המוחי שנפתחה לאחרונה במרכז הרפואי פדה פוריה, קיבל טיפול מהיר, התאושש והגיע למחרת לחתונת בתו

אהרון קלפה | כ"ח בסיוון תשע"ט | יום שני 1 ביולי 2019 | מערכת ישראל ניוז

חאלד עסאמנה בן 52 היה בדרכו לעבודה כאשר חש ברע. "אני עובד בנווה עובד, הייתי בדרך לעבודה מטמרה" הוא מספר, "הרגשתי קושי בדיבור וחולשה ביד". למרבה המזל הוא הגיע תוך זמן קצר מהופעת הסימנים לשבץ מוחי, למלר"ד המרכז הרפואי פדה-פוריה.

ד"ר ניזאר חוראני, נוירולוג מומחה בשבץ מוחי, העומד בראש יחידת השבץ מוחי החדשה שנפתחה לפני חודש, הגיע בדחיפות למלר"ד לבדוק את חאלד ואמר "במקרי שבץ מוחי ישנה חשיבות קריטית למתן טיפול תוך זמן קצר. בכל דקה שחולפת ללא טיפול, נפגעים שני מיליון תאי מוח. לכן הזמן הוא קריטי להצלחת הטיפול. לאחר בדיקת סי.טי חאלד קיבל טיפול דחוף בשבץ מוחי הכולל מתן TPA. תרופה אשר ממיסה את הקרישים. את התרופה ניתן לתת את תוך 4 וחצי שעות בלבד, מתחילת הסימנים הנוירולוגים".

יום למחרת חאלד חש בטוב וחזר לתפקוד מלא, "אני חולה סוכרת, וכבר אושפזתי בבתי חולים אחרים. זו פעם ראשונה שממש הרגשתי בבית. קיבלתי טיפול הכי מקצועי ומסור, פשוט יוצא מן הכלל. אני מרגיש שהצילו את החיים שלי", והוא מסיים בהתרגשות, "הבת שלי מתחתנת מחר ואני ממש מאושר שאני אצליח להשתתף בחתונה".

ד"ר חוראני מסכם: "הקמת היחידה משמעה שאנחנו יכולים לשפר את איכות הטיפול במקרי שבץ מוחי ולתת מענה מיטבי לחולי השבץ באזור. כל מטופל נבדק על ידי פיזיותרפיסט, רופא שיקומי, ריפוי בעיסוק וקלינאי תקשורת. בנוסף, אנחנו נבצע מעקב אחרי המטופלים במסגרת מרפאת שבץ מוחי שנועדה לתת מענה גם לחולים שמופנים מהקהילה".

צילום: דוברות בית חולים פוריה
צילום: דוברות בית חולים פוריה
צילום: דוברות בית חולים פוריה
צילום: דוברות בית חולים פוריה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: