מבזקים

מסעדת זויה גריל בר: תפריט ישראלי, גריל על האש ושירות מצויין

תוכן עניינים

חודשים ספורים אחרי שסעדנו במסעדת זויה גריל בר, חזרנו למקום שהשאיר לנו טעם טוב. חברים שאכלו שם השבוע סיפרו לנו שהתפריט הועשר, האוכל השתבח ואסי השף החדש מפעיל קסמים במטבח. אז ארזנו את הסינר ויצאנו לחוות במו עינינו מה השתנה בה

רות קרייתי | כ"ז בסיוון תשע"ט | 30 ביוני 2019 | מערכת ישראל ניוז

לא לשווא בחר מוטי סטרוקובסקי הבעלים, למקם את מסעדת זויה גריל בר על אם הדרך בתחנת הדלק השחר. מיזוג בין כניסה למסעדה דרך העיר נתניה ועצירה על אם הדרך בין צפון ודרום, היתה אחת משיקולי דעתו להקים כאן את המסעדה. מסעדת דיינר אמריקאי, בוהקת בניקיונה, בעיצוב אדריכלי ובמקום רחב ידיים שנותן הרגשה של שפע, מנוחה, נוחות ושחרור מוחלט מטרדות היום.

דקות ספורות לאחר שאדם המלצר החביב הוביל אותנו לשולחננו, יצא סט סלטי הבית מהמטבח. שרשרת המזון התחילה בסוגי סלטים עשויים משלל של ירקות מסוגים שונים, טריים טריים כאילו נקטפו זה עתה בשדה. סלט מטבוחה, חצילים בטחינה, בטטה, חצילים בלדי, כרוב לבן ואדום, סלט רוסי, סלט בורגול, סלט גזר חמוץ מתוק, טחינה מעורבת פלפלים קלויים וטחונים טעים אש, חצילים בטעם כבד קצוץ, עגבניות שרי בפטרוזיליה ושום, סלט עדשים שחורים בטעם אלוהי, כרובית בטחינה, זיתים ומגוון של חמוצים ופיתות לניגוב.

בנוסף לשפע שנח על שולחננו, קיבלנו גם סלט ירקות חתוך דק, סלט חסה, השילוש הקדוש שבלעדיו אני לא מתחילה שום ארוחה חומוס-טחינה-צ'יפס. עוד הגיעו לשולחננו בזה אחר זה מנות פתיחה: חצאי פיתות בגריל ממולאות בשר, ארטישוק בטחינה, עלי גפן ממולאים באורז ברוטב כבש ומנת אורז. מלאכת מחשבת של ממש פרי יצירתו של השף אסי אשר משקיע את כל כולו בכל מנה ומנה. בכל בוקר כשהוא מגיע לעבודה, הוא פורס, חותך, מבשל, טועם, מוסיף תבלינים ומרענן את כל הסט בשעות הצהרים וגם בשעות הערב. הסועדים מקבלים כאן מנות טריות שנוצרו באותו יום, מידיו של השף אסי.

ואז כשחשבתי שאני לא אוכל להמשיך למנה העיקרית, הפתעתי את עצמי כשהגיעו הבשרים. כשאומרים גריל ישראלי למה בדיוק מתכוונים? למנה ענקית של נתחי בקר משובחים, סטקים, צלעות כבש, שיפודי פרגית וקבב. ולכל הכבודה הזו התלוו ירקות ותפוחי אדמה בגריל. המנה היתה חמה וטעימה להפליא. את הארוחה קינחנו בבירה קרה ובקפה שחור, חם ומהביל.

אל מוטי סטרוקובסקי בעל המסעדה, התוודענו באחד מביקורנו הקודמים במקום. מוטי, מסעדן ושועל ותיק בתחום, אדם חביב סמפטי ואהוב על הבריות שידוע כתורם רבות לקהילה, סיפר שהוא מאמין באוכל ישראלי ובאירוח בנוסח ים תיכוני שנעשה ביד רחבה. האורחים תמיד מפונקים והלקוחות תמיד חוזרים. אז מה הפלא? כשהאוכל טעים אש וערב לחיך והכלים נאים גם אנחנו הבטחנו לחזור שנית לכור מחצבתנו.

מסעדת זויה רגיל בר אכן שכיית חמדה על אם הדרך.
https://israel-news.co.il/archives/16834

 

צילום: ישראל ניוז
צילום: ישראל ניוז
צילום: ישראל ניוז
צילום: ישראל ניוז
צילום: ישראל ניוז
צילום: ישראל ניוז
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: