מבזקים

המגזין: יפה ורשבסקי בר-עם הרנטגן האנושי

תוכן עניינים

היא נולדה וגדלה במשפחה דתית בבני ברק, אשר משני הצדדים היו בה רבנים מקובלים, שטיפלו בכל מי שהתדפק על דלתם. בגיל 4 היא חזתה את מלחמת יום הכיפורים ובגיל 22 החלה לקבל אנשים שחיפשו אור ומזור לחייהם הכואבים. הכירו את יפה ורשבסקי בר-עם מתקשרת בחסדי שמים ונטורופתית, המשלבת טיפולי גוף עם נפש ותרפיה הוליסטית

רות קרייתי | כ"ב בסיוון תשע"ט | 25 ביוני 2019 | מערכת ישראל ניוז

כשיפה ורשבסקי בר-עם גילתה את העולם הנסתר, היא היתה אז רכה בשנים. בהיותה בת 4 היא הרגישה צורך עז לבקש מאימא שלה בקשה מוזרה. "אמרתי לאימי", היא מספרת "שתתלה בדים שחורים בחלון. אימי הזדעזעה ושאלה אותי למה? עניתי לה שעומדת לפרוץ מלחמה". למי שאינו בקיא במלחמות ישראל בעבר, בזמן מלחמה ציוו על אזרחי המדינה לתלות בדים שחורים על החלונות, כדי לאטום את האור כדי שלא יבקע מבחוץ. "אחרי תקופה קצרה פרצה מלחמת יום כיפור. ראיתי את המלחמה מתקרבת. כשזה קרה, אימי הבינה שיש לי כוחות של תקשור, ושנשמתי היא נשמתו של אביה שהיה רב מקובל וידוע בטוניס. היא החלה לשאול אותי שאלות וכתבה את התשובות כי אחר כך היא היתה בודקת אם כל מה שאמרתי, זה קורה. ואכן זה קרה. אימי היא הבינה שיש לי כוחות ויכולת תקשור מלאה וירשתי אותן מסבי עליו השלום שהיה בעל כוח קבלי רב עוצמה".

סבה, הרב ראובן ביתן שנולד ונפטר בראש חודש אלול, היה רב ידוע , מוכר ואהוב בכל טוניס. יפה: "סבא שלי היה מתפרנס מחנות בה מכר זהב, כסף ויהלומים ומכוח הקבלה הוא ידע להפוך מתכת פשוטה לזהב. במסגרת עבודתו הוא היה נוסע ברכבת מטוניס לפריז, ויום אחד בעודו יושב ברכבת, עלו לרכבת שוטרים שחיפשו הברחות. סבי שהחביא חבילה רצינית של יהלומים בתוך התפילין שלו, ידע שעליו לפעול מהר. היה לו כוח אדיר שידע לשתק אנשים במבט. השוטרים נעמדו ליד סבי ורצו לערוך חיפוש בחפציו. כשהם התקרבו אליו ושלחו ידיים, הם השתתקו. כדי לבטל את השיתוק הם הבינו שאם יזוזו שמאלה או ימינה, השיתוק ישתחרר. ואז ראו סל של ערבי על הרצפה והם חיטטו החלו לחטט בסל שלו. שוב חזרו לסבי לערוך לו חיפוש ושוב השתתקו ואז שוב חזרו לערבי וחיטטו לו בסל. הערבי התעצבן ואמר להם: קחו את הסל ולכו".

סבי ניצל מהחיפוש כי הוא השתמש בכוחות שלו בזמן צרה. סבי השתמש בכוחותיו במיוחד כדי להשכין שלום בית בין זוגות ובין האנשים שהגיעו להתייעץ איתו. הגיעו אליו גם ערבים ששמו הגיע לאוזנם. בכל טוניס הכירו אותו. הוא היה אחד המקובלים הענקיים של טוניס. איש קדוש. ענק שריפא חולים על ידי חלום. הוא היה ישן בלילה עם בגד של חולה והיה קם בבוקר עם תרופה שרפאה את החולה. אין לי את כל הכוחות של סבי, אבל יש לי את חלקן ואני ממשיכה את דרכו".

כשאנשים מגיעים אל יפה עם שם של חולה, היא מיד נכנסת לפעולה. "עשיתי הרבה תפילות בשבתות על חולים, ואם היו מקרים דחופים גם באמצע השבוע, הייתי נשארת ערה כל הלילה ומטפלת בהם. זו לא בעיה בשבילי להישאר ערה ולהתפלל על החולה. ברוך השם בורא עולם לא משיב פניי ריקם. היה לי מקרה מיוחד של ילדה בת שנתיים חולה אנושה שסבלה מאי ספיקת לב. הוריה נקראו למיטתה גדי להיפרד ממנה. חברת המשפחה שמכירה אותי, פנתה אלי לעזרה. התפללתי כל הלילה לרפואתה והילדה הבריאה לחלוטין והיא בריאה עד עצם היום הזה. ישתבח שמו לעד, מתפילותיי, הילדה קמה ממיטת חוליה.

במקרה אחר, חולה לב שעבר גם התקף לב וגם אירוע מוחי בזמן קצר, אושפז במחלקה כשהוא ממש גוסס והרופאים נתנו לו חודש לחיות. חברה טובה שלי פנתה אלי וביקשה שאני אתפלל עבורו והבן אדם קם, הבריא והשתקם. אין זכר למחלה היום. הרופאים לא האמינו שהוא הבריא ושאלו את המשפחה מה הם עשו.

בתקשור אני רואה מאה שנה קדימה ויודעת בכל שלב איזו בחירה יעשו האנשים ופותרת כל בעיה. ביעוץ איתי אני מדריכה אותם מה לא לבחור ובמה כן לבחור כדי להצליח. אנשים מתייעצים איתי לגבי בחירת מקצוע, לימודים, בני זוג, בגידה או נאמנות וזה חוסך להם אלפי שקלים".

יפה ורשבסקי בר-עם משלבת את התקשור עם נטורופתיה. במשך שבע שנים היא למדה את כל הקורסים במסלול לימודי הנטורופתיה, ובמשך תשע שנים היא לימדה בקולג' לרפואה טבעית, את המקצועות: נטורופתיה, רפלקסולוגיה, פרחי בך, עיסוי רפואי ומודעות עצמית. היתה לה גם תוכנית ברדיו. במשך עשר שנים היא שידרה ברדיו ללא הפסקה. התוכנית היתה מאוד פופולארית ומבוקשת בציבור, וכמגשרת, בלי קשר לתקשור וליעוץ, היא עשתה שלום בית ומנעה גירושים בין זוגות.

בסביבות גיל 22 היא תחילה לקבל אנשים שהגיעו אליה דרך שמועות מפה לאוזן ושמה הלך לפניה. יפה: "בן אדם נכנס לקליניקה שלי כשהוא שבור, בוכה ומדוכא ויוצא עם חיוך מאוזן לאוזן". זה קורה לה לפחות פעמיים ביום.

יש לה כוחות של תקשור ויכולת לרפא את הגוף והנפש גם בזכות היותה נטורופתית וגם כמי שפתחה שיטה ייחודית משלה. יפה: "אני מוציאה את האנשים מתהום הנשייה. אנשים שנמצאים במשבר ודיכאונות בגובה הדשא. יש ביכולתי להוציא אותם מדיכאונות ומהמיטה, לעודד אותם ולרפא את נשמתם הפצועה בכל הכוחות, בכל היכולות והידע שלי, תוך כדי שילוב בתקשור וטיפול נטורופתי. אנשים שהתייאשו מהרפואה הקונבנציונאלית חזרו למעגל העבודה ולחיים הרגילים בזכות השיטה המיוחדת שפיתחתי. אין ביכולתי אפשרות להגדיר את השיטה, אבל זה קורה תוך כדי טיפול. אנשים חוזרים לעצמם לאחר מספר טיפולים.

ישנם אנשים שמגיעים אלי לפגישה אחת מתוך בחירה ולאו דווקא מיישמים את העצות שלי, אבל קורה משהו מופלא לבן אדם שביקר אצלי בקליניקה, או בזמן תיקשור טלפוני. נפתח איזה תדר וערוץ שפותח להם את כל הדרכים. ישנם אנשים שמגיעים אלי לקליניקה לטיפול חד פעמי וקורה להם משהו מופלא. עצם המפגש איתי, או השיחה בטלפון גורם למשהו שקורה להם. יש אנשים שפגישה אחת מסדרת להם את החיים והם לא היו צריכים אותי יותר".

"מגיל צעיר יש בי אמונה ענקית. אני חשה את בורא עולם בתוכי וזאת תשובתי להרבה אנשים שמפקפקים בקיומו של בורא עולם. בורא עולם קיים, נקודה. והסוד הגדול, מי שמאמין בבורא עולם בתמימות ועובד את השם בתמימות, מתפלל ומברך על המזון, לא יחסר לו שום דבר. כתוב בברכת המזון: נער הייתי וגם זקנתי ולא ראיתי צדיק נעזב וזרעו מבקש לחם. המסר שלי הוא שמי שמברך ברכת המזון מילה במילה בריכוז ומתכוון בכל מילה, לא ידע מחסור לעולם. תנסו את זה בבית. לפני אכילת ארוחה שיש בה לחם צריך ליטול ידיים, לנגב את הידיים ולברך: ברוך אתה השם אלוקינו מלך העולם אשר קידשנו במצוותיו וציוונו על נטילת ידיים. אחר כך מברכים על הלחם: ברוך אתה השם אלוקינו מלך העולם המוציא לחם מן הארץ וכמובן בסיום הארוחה ברכת המזון".

"אני מחוברת לבורא עולם בעבותות. לא קרה לי מעולם שביקשתי ברגע מצוקה או לחץ והוא לא ענה לתפילתי. אנשים שמתפללים אליו ישירות כמו חסידי ברסלב, בדרך כלל בורא עולם נענע לתפילותיהם. תפילה ישירה לבורא בלי קשר לתפילות מהסידור שגם אותם אני מתפללת כמובן, יש לי שיחה כל בוקר עם בורא עולם. אני מודה לו על דברים שעשה עבורי, מבקשת בקשות שבדרך כלל זה עבור אחרים. אני מספרת לו מה עבר עלי ביום הקודם. השיחה הישירה עם הבורא זאת דרגת האמונה הכי גבוהה שיש. אני שומרת שבת ולא עושה מלאכה. פשוט עונג שבת במיטבו. שבת זה שינה ומנוחה. בשבת זה תענוג וזה ממלא את המצברים לכל השבוע. השבת ניתנה לעם ישראל כמתנה. בורא עולם אמר לעם ישראל "השבת מתנה יש. בבית גנזיי שמה שבת" מי שחווה את השבת כהלכתה, חווה עונג שבת אמיתי ומתחיל את השבוע מלא אנרגיה הניתוק מהמסכים והטכנולוגיה מנקה את הראש ונותן לו לנוח".

"איש עסקים, מיליונר שהיה בתהליכי גירושין הגיע אלי. אמרתי לו להחליף את הרואה חשבון את העורך דין ואת עמיל המכס שלו, כי חלק מעסקיו היה יבוא. הוא לא הקשיב לי וכולם בגדו בו ושיתפו פעולה עם אשתו לשעבר והוא נותר חסר כל. ואז הוא חזר לספר לי את זה בדמעות. במקרה שלו אם הוא היה מקשיב לי הוא היה נשאר מיליונר עד היום. במקרה אחר, בן אדם מפורסם מאוד שעבר גירושים מלוכלכים שפורסמו בתקשורת, אמרתי לו שילך מול אשתו בטוב אך הוא לא היה מסוגל. דיברתי עם אשתו והפעלתי את כל כוחותי. השפעתי עליה, ריככתי אותה והם סיימו את הגירושין בטוב. עד שפגש אותי הוא עבר סבל נוראי. אשתו התנכלה לו וירדה לחייו. ההתערבות שלי היתה לטובה והיום הם ביחסים סבירים למען הילדים".

לפני כל מלחמה שפורצת בישראל, יפה מקבלת מסר בחלום שעומדת לפרוץ מלחמה. יפה: "לפני אינתיפאדת אל אקצא ראיתי ערבים רוכבי על סוסים עם כאפיות ושבריות והם השתלטו בחלום על התושבים בלב העיר. בחלום זה היה באווירה של שבת. התעוררתי בבוקר והיה לי ברור שעומדת לפרוץ מלחמה. אחרי יומיים פרצה האינתיפאדה הראשונה שהיתה עקובה מדם. במלחמת המפרץ בשנת 1991 חלמתי שאני רואה משאיות עמוסות בטילים, חוצות את הגבול ואז ידעתי שישוגרו טילים לעבר מדינת ישראל. במלחמת לבנון השנייה חלמתי על מפעל שמייצרים בו טילים וקטיושות ואחרי ארבעה ימים פרצה המלחמה. בתחילת אוגוסט שאלה אותי מישהי שמכירה אותי ועברה ליד בית הקפה בו ישבתי עם חברה. הבחורה נעצרה לידי ושאלה אותי: יפה, מתי תסתיים המלחמה? אמרתי לה ב 15 באוגוסט. היא שאלה אותי למה דווקא בתאריך זה? אז עניתי לה בצחוק, כי יש לי יומולדת באותו יום ובאמת המלחמה הסתיימה ב 15/8. בשעה שמונה בבוקר הכריזו על הפסקת אש והמלחמה הסתיימה. החלומות הם הכלי הכי חזק שלי. אני גם מתקשרת עם נשמות של מתים ואני יודעת להגיד נשמה של מי חזרה באיזה גלגול לתוך המשפחה. אנשים ששומעים את זה נבהלים, מתרגשים, מצטמררים ושמחים לשמוע את זה. לפני שאני מתקשרת, אני תמיד שואלת את האנשים האם הם בנויים לשמוע את זה ואם הם רוצים לדעת. וכך אני מתנהגת גם בתקשור שלי. יש לי אינטליגנציה רגשית מפותחת ואני מאוד עדינה למטופלים וללקוחות שלי".

 

יפה ורשבסקי בר-עם
יפה ורשבסקי בר-עם
רדיו ללא הפסקה
רדיו ללא הפסקה
הקליניקה של יפה
הקליניקה של יפה

כרטיס ביקור יפה

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: