מבזקים

הקטינות שסבבו סביב הר הבית בטענה כי הפריעו לשוטרים, שוחררו היום ממעצר

תוכן עניינים

שלוש הקטינות שנעצרו בעת שסבבו סביב שערי הר הבית שוחררו היום ממעצר לאחר דיון נוסף, בהרחקה של עשרה מטרים משערי הר הבית עד סוף החודש, לאחר שחתמו על הערבויות אותן קבע השופט

גילעד הדרי | י"ז בסיוון תשע"ט | יום חמישי 20 ביוני 2019 | מערכת ישראל ניוז

שלוש קטינות נעצרו השבוע (ג') בעת שסבבו סביב שערי הר הבית. המשטרה טענה כי הקטינות הפריעו לשוטרים בעת מילוי תפקידם, וביקשה לשחררן בהרחקה של שלושים יום מהעיר העתיקה ובחתימה על ערבות כספית.

למרות זאת החליט שופט בית המשפט לנוער בירושלים, לשחרר את הקטינות בהרחקה של עשרה מטרים בלבד משערי הר הבית עד סוף החודש. כמו כן נדרשו הקטינות בהפקדה כספית על סך 300 ₪. הקטינות סרבו להפקיד את התשלום, ונותרו במעצר. לאחר הדיון הנוסף שהתקיים הבוקר חתמו הנערות על הערבויות אותן קבע השופט, ושוחררו.

מוקדם יותר היום אמר עו"ד משה פולסקי, שייצג את הנערות מטעם ארגון חוננו: "למרות הצהרות המשטרה החוזרות ונשנות לבית המשפט כי יאפשרו לנערות להתפלל בסמוך לשערי הר הבית כל עוד אין מבצע מיוחד או נהירת המון מתפללים, בכל זאת פעם אחר פעם המשטרה מרחיקה את הנערות עשרות מטרים משערי ההר, ולאחר שהנערות הביעו את מחאתן הן נתקלו באלימות קשה.

החלטת בית המשפט למעשה חזרה על החלטות בית המשפט המחוזי, והרחיקה את הנערות רק 10 מ' משערי ההר. עם זאת הנערות מביעות את מחאתן על התנהלות המשטרה ונותרו במעצר בשל סירובן לשלם את ההפקדה שקבע בית המשפט".

הר הבית. צילום: גילעד הדרי ישראל ניוז
הר הבית. צילום: גילעד הדרי ישראל ניוז
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: