מבזקים

נשיא המדינה בכנס הבינלאומי למאבק באנטישמיות ובקמפיין ה-BDS

תוכן עניינים

בכנס בינלאומי נגד ה- BDS והאנטישמיות, אמר נשיא המדינה: ״היום במיוחד עלינו לעמוד יחד, מול האיום הגובר של האנטישמיות, אם משמאל, ימין או מהאסלאם קיצוני וגם כשמדובר באלו שטוענים שמעריצים את ישראל"

שלום שי גיחז | י"ז בסיוון תשע"ט | יום חמישי 20 ביוני 2019 | מערכת ישראל ניוז

כ-350 משתתפים מ-30 מדינות הגיעו לישראל השבוע, במסגרת כנס בינלאומי למאבק משותף בקמפיין החרם, באנטישמיות החדשה ובדה לגיטימציה לישראל. במסגרת המאבק כנגד הדה לגיטימציה למדינת ישראל הוקמה בשנת 2010 הקואליציה הגלובלית למען ישראל (GC4I- Global Coalition for Israel). מדובר ברשת המורכבת מכ-150 נשיאים, יושבי ראש ומנכ"לים של הארגונים הפרו-ישראליים המשמעותיים ביותר ברחבי העולם, יהודיים ולא יהודיים.

הבוקר (חמישי) נשא נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין דברים בכנס הבינלאומי למאבק באנטישמיות ובקמפיין ה-BDS של המשרד לנושאים אסטרטגיים. בין משתתפי הכנס השר לנושאים אסטרטגיים וביטחון הפנים, גלעד ארדן והשליח מיוחד של נשיא ארה"ב למאבק באנטישמיות, אלן קאר.

הנשיא פנה בפתח דבריו לבאי הכנס והודה להם על מאבקם על סיפורה האמיתי של מדינת ישראל, מאבקם בהפצת השקרים ובשיתוף הפעולה הנרחב נגד ה-BDS, ואמר: "קמפיין ה-BDS אינו רודף שלום, או אפילו סיוע לשכנינו הפלסטינים. הוא מבקש לערער את עצם קיומה של ישראל. אנחנו חייבים להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי להביס את ה-BDS, בבית המשפט, בחדר הישיבות, בקרב האוכלוסייה, במדיה החברתית, באקדמיה ובשלטון. אנחנו חייבים לחשוף את עלילות הדם המודרניות המופצות על ידי BDS, ולמגר את השנאה והאפליה".

"למדינת ישראל אין בעיה עם ביקורת לגיטימית. ביקורת הנובעת מדאגה אמיתית לביטחונה ולרווחתה של ישראל. במיוחד כאשר ביקורת זו באה מאחיותינו ומאחינו בתפוצות, ואני מאמין שממשלת ישראל צריכה לעשות עבודה טובה יותר בלהקשיב לדאגותיכם. ביקורת כנה? ביקורת ידידותית? כן. דה-לגיטימציה של ישראל?, לא", הוסיף הנשיא.

הנשיא הדגיש בדבריו: ״"היום במיוחד עלינו לעמוד יחד, מול האיום הגובר של האנטישמיות, אם משמאל, ימין או מהאסלאם קיצוני. לעתים קרובות מדי, השמאל מנסה להסתיר את האנטישמיות שלו במסווה של אנטי-ציונות. הם מנסים להציג את הקמפיין שלהם להחרים את ישראל כ"מתקדמת". אין שום דבר מתקדם בשנאה. אין שום דבר מתקדם באנטישמיות. יחד עם זאת, עלינו גם לגלות אפס סובלנות כלפי אנטישמיות בימין. גם כשמדובר באלו שטוענים שמעריצים את ישראל".

הנשיא חתם את דבריו ואמר: "אני משוכנע שנוכל להביס את אלה המבקשים לערער את מולדתנו היהודית והדמוקרטית, ולבנות עתיד משגשג לישראל ולעם היהודי".

צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: