מבזקים

נשיא המדינה: "חובת כל שוחרי טובתה ועתידה של מדינת ישראל, לכבד את חוקי המדינה"

תוכן עניינים

נשיא המדינה ארח היום בבית הנשיא את טקס האזכרה הממלכתי המשותף לנשיאי וראשי ממשלות ישראל שהלכו לעולמם

שלום שי גיחז | י"ד בסיוון תשע"ט | יום שהי 17 ביוני 2019 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה: "חובתנו, חובת כל שוחרי טובתה ועתידה של מדינת ישראל, לכבד את חוקי המדינה ואת סמכויות הרשויות שלה. חובה זו נמדדת גם במעשים, וגם במילים שבוחרים אזרחי ונבחרי הציבור של המדינה ומנהיגיה, בהם גם אני, לומר. מילים שראוי שייבחרו בכובד ראש ובמחשבה תחילה מתוך מחויבות לשמירה על יסודות הבניין הלאומי".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ארח היום בבית הנשיא את טקס האזכרה הממלכתי המשותף לנשיאי וראשי ממשלות ישראל שהלכו לעולמם. השנה הונצחו שני נשיאים ושני ראשי ממשלה: הנשיא שמעון פרס ז"ל, הנשיא יצחק בן-צבי ז"ל, ראש הממשלה לוי אשכול ז"ל וראשת הממשלה גולדה מאיר ז"ל. הטקס התקיים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, מ"מ יו"ר הכנסת מאיר כהן, משפחות בן-צבי, פרס, אשכול ומאיר ובכירים נוספים.

נשיא המדינה פתח את דבריו בציטוט מדברי הנשיא בן-צבי בטקס הצהרת האמונים הראשונה בתולדות מדינת ישראל של שופטי ישראל. בדבריו הדגיש בן-צבי את אמון הציבור במערכת המשפט השופטת משפט צדק בלתי מפלגתי, וזוכה בסמכות ממלכתית ומוסרית. עוד ציטט נשיא המדינה מדברי הנשיא בן-צבי ז"ל כי: ״המשפט הוא אחד משלושת המוסדות ועמודי התווך אשר בניין המדינה שלנו נשען עליו: הכנסת שהיא המוסד המחוקק, הממשלה, המנהלת והמבצעת והשופטים. גדולה האחריות על מניחי היסוד, באשר היסוד הוא שקובע את אופיו של הבניין כולו. ומעשי הראשונים מהווים דוגמה לאחרונים".

בהמשך לציטוט מדברי הנשיא בן-צבי ז"ל הדגיש נשיא המדינה: "רשויות השלטון – הרשות המחוקקת, הרשות המבצעת, והרשות השופטת, הם אבני הבסיס, היסודות של הדמוקרטיה הישראלית. חובתנו, חובת כל שוחרי טובתה ועתידה של מדינת ישראל, לכבד את חוקי המדינה ואת סמכויות הרשויות שלה. חובה זו נמדדת גם במעשים, וגם במילים שבוחרים אזרחי ונבחרי הציבור של המדינה ומנהיגיה, בהם גם אני, לומר. מילים שראוי שייבחרו בכובד ראש ובמחשבה תחילה מתוך מחויבות לשמירה על יסודות הבניין הלאומי".

כבכל שנה, הוענק פרס מטעם נשיא המדינה וכן פרס מטעם ראש הממשלה, לחוקרות וחוקרים, תלמידות ותלמידים על עבודות בתחומים הקשורים לפועלם של האישים. הועדה, בראשותו של פרופ' אריה נאור, מורכבת מאישי ציבור, בני משפחה ונציגי המועצה הציבורית להנצחת נשיאי ישראל וראשי ממשלותיה.

פרס נשיא המדינה לזכרו של הנשיא יצחק בן צבי ז"ל, ניתן למר יצחק מגן, החוקר את תולדות השומרונים. הנשיא בן צבי היה ממניחי היסודות לחקר השומרונים ותרבותם.

פרס ראש הממשלה להנצחת ראשת הממשלה גולדה מאיר ז"ל, ניתן לתיאטרון פסיק, על שתי הצגות יחיד על חייה ופועלה. חברי הוועדה סברו כי זהו מיזם יוצא דופן המעביר לילדים מסרים על דמותה באופן ידידותי ומהנה. כמו כן, הוענקה תעודת הוקרה לתלמידי בית הספר "עציון" בשיתוף בית אקשטיין על המיצג האומנותי ב"נעליה של גולדה".

פרס נשיא המדינה לזכר של הנשיא שמעון פרס ז"ל, הוענק לד"ר רון שביט מהמרכז האקדמי פרס, על עבודת דוקטורט בנושא "המנהיג המדיני מול המנהיג הפוליטי- שמעון פרס 1974- 2007". כמו כן, הוענקה תעודת הוקרה לתלמידי בית ספר "לוי אשכול" בלוד על דיוקנאות מקוריים של הנשיא שמעון פרס ז"ל וראש הממשלה לוי אשכול ז"ל שצוירו על ידם.

פרס ראש הממשלה לזכר ראש הממשלה לוי אשכול ז"ל, הוענק לד"ר לורה ורטון מהאוניברסיטה העברית, על עיבוד של עבודת תזה לדוקטורט בנושא "מדיניותה החברתית של ממשלת ישראל תחת ראש הממשלה לוי אשכול". כמו כן, הוענקה תעודת הוקרה לתלמידי כיתה ט' בבית הספר "הטכני" בחיפה על הקמת אתר אינטרנט חינוכי ע"ש לוי אשכול.

הנשיא הודה לזוכים על עבודתם מעוררת ההשראה וברך אותם על תרומתם להוקרת זכרם של מנהיגי המדינה.

 

צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: