מבזקים

פוקט בתאילנד לשומרי מסורת – כל מה שצריך לדעת

תוכן עניינים

האי פוקט הוא האי הגדול ביותר בתאילנד ונמצא בצד המזרחי של איי תאילנד. נחשב ליעד פופולרי ביותר ואחד הידועים בעולם. בעבר פוקט היה אי בתולי עד שנתגלה ע"י קבוצת תרמילאים צעירים, אשר הפיצו את בשורת גן העדן הטרופי, ועד מהרה הפך האי לאתר נופש מסחרי ומתויר.

פוקט מתאימה לכל סוגי המטיילים, ולמשפחות בעיקר – ישנן משפחות רבות שיעדיפו את האי הזה על פני האי קוסמוי ורוב הטיולים המאורגנים לתאילנד שיוצאים מישראל עוברים דרך פוקט ולא קוסמוי. החופים אמנם יפהפיים בשני האיים, אך פוקט יותר מפותחת ויש בה יותר חופים. משפחות יוכלו ליהנות משפע אטרקציות מותאמות למשפחות, אך מושכת גם מטיילים רבים בכל הגילאים. משפחות רבות שומרי מסורת ואוכלי אוכל כשר גם התחילו להגיע אליו ללא חשש.

דרכי ההגעה לפוקט:
ניתן להגיע לפוקט גם בטיסה בינלאומית עם עצירה אחת(קונקשן) ברוסיה, ע"י חברת התעופה אירופלוט במחיר יחסית מוזל. מומלץ אפילו לקנות כרטיס טיסה בהלוך לפוקט והחזרה מבנגקוק –טריק זה יחסוך להם כמה מאות דולרים (חשוב לציין כי מסלול זה לא מתאים למי שמעונין לבקר בצפון תאילנד).

כמו כן ניתן יהיה להגיע לאי מהיעדים הבאים:
טיסת פנים צאנג מאי לפוקט –האורכת כשעה וחצי ומחיריה נעים בין 150(אייר אסיה) ל250$ תאי איירוויז.
טיסת פנים מקוסמוי או בנגקוק לפוקט – טיסה האורכת כשעה ומחיריה נעים בין 45$ ל120$.

החופים בפוקט:
החופים הטובים ביותר בפוקט ממוקמים בצד המערבי של האי, והם שונים מאוד אחד מהשני ברקע הגיאוגרפי וברמת ההתפתחות שלהם, אך כולם מציעים חולות נפלאים, מים חמימים ומגוון אינסופי של פעילויות ספורט ימי.
החוף המרכזי והפופולרי ביותר אשר בו ממוקם גם בית חב"ד הוא חוף Patong, המשתרע ע"פ 4 ק"מ ונחשב לשוקק חיים באי ומציע מגוון פעילויות ספורט ימי, מופעים וחיי לילה. החוף אולי שנוי במחלוקת כי יש הקוראים לו הפתאייה של הדרום, אך הצד הזה של האי מתעורר רק בלילה ומציע מועדונים תוססים דיסקוטקים ובארים ברחוב המרכזי של פטונג – ה"בנגלה רוד".
בתי המלון בפטונג:

בתי המלון המומלצים והייעודיים לשומרי המסורת (הנמצאים בקרבת בית חב"ד) הם:
Graceland – המומלץ ביותר גם קרוב לבית חב"ד וגם קרוב ביותר לחוף, מלון 5 כוכבים שעבר שיפוץ לאחרונה ומדורג 67 מתוך 362 מלונות בפטונג.
Deevana Patong  – יחסית קרוב לבית חב"ד אך לא בקו ראשון לחוף, מלון 4* מומלץ ואהוב ע"י מטיילים רבים שומר על רמה גבוהה –קיבל ציון 18 מתוך 362 מלונות בפטונג.
IBIS – ממוקם מאחורי הגרייסלנד והקרוב ביותר לבית חב"ד, מלון 3 כוכבים בעלות מעולה ביחס למחיר – מדורג 110 מתוך 362.
Patong Paragon – מלון 4 כוכבים, ממוקם בחלק הצפוני ביותר של פטונג ויש שיגידו מעט מרוחק, אך המלון נחמד מאוד ונקודת פתיחה טובה לתחילת הטיול בטיילת ובשווקים. קרוב לבית חב"ד יחסית מדורג 99.

למי שכן רוצה להנות מחופים מבודדים, שכף רגלי התיירים עדיין אינה דרכה הרבה – יגלה שבמרחק 10 דק' בלבד מפטונג יוכל לעשות זאת –
חוף Karon – חוף פופולרי פחות עם נטייה מתגברת לבניית מלונות, מועדונים ואטרקציות חדשות.
חוף Kata – שמתחלק לשני חלקים – צפון ודרום, כאשר הרצועה הצפונית נשלטת ע"י מלון הקלאב מד והחלק הדרומי הוא מפרץ נוח עם חולות לבנים.
לשומרי המסורת מומלץ ללון במלונות קרובים לבית חב"ד ולקחת ארוחות חמות לדרך לטיולים יומיים.

עוד מידע אודות פוקט והמלונות הנמצאים באזור המיועדים לציבור המסורתי והדתי ניתן למצוא כאן במדריך פוקט תאילנד באדיבות קשת מסורת

אטרקציות בפוקט:

טיול יום לאיי סימילאן – אחד מהמקומות היפים ביותר בתאילנד לגלות מקרוב את העולם התת ימי תחת מים צלולים.
טיול לשמורת הטבע קאו-לאק – אזור קייט מרהיב, המורכב מחופי ים המשתרעים לאורך של כ-20 ק"מ ומוקפים ג'ונגלים והרים מהיפים ביותר בתאילנד.
טיול יום לריילי ביץ' (RAILAY BEACH) – חוף טרופי מרהיב ביופיו הנחשב בעיניי רבים כחוף הים היפה ביותר בתאילנד.
טיול לשמורת הטבע קאו סוק – הטיול כולל לינה במגורים צפים. שמורת טבע נדירה ביופיה עם מגוון ציפורים וחיות נדירות.
טיול 4 האיים – טיול יום לאי ג'יימס בונד
" מופע הפנטזי – פוקט" אטרקציה שזוכה בכל שנה בפרס האטרקציה הטובה ביותר של משרד התיירות התאילנדי.
טיול 7 האיים – צפייה בלגונות, צוקי ענקי, מפרצים קסומים, ומשלל אפשריות לטיולים בסביבה הקרובה – תכירו איים לא מאוכלסים, תחוו טיול המתנהל ברובו בלב ים, ותיהנו מאיסוף, החזרה למלון, ארוחת צהריים וציוד צלילה.
טיול אומגות – אטרקציית האומגות זוכה לשבחים רבים בקרב אתרים ומבקרים ברחבי כל העולם והינה אחת מעשר האטרקציות המומלצות ביותר שישנן בתאילנד.
סקי מים

מזג האוויר בפוקט:
מזג האוויר בפוקט הוא נהדר כמעט בכל חודשי השנה – חם ויבש בחודשים נובמבר עד מאי וגשום מיוני עד אוקטובר. הגשמים מתחילים בתחילת הקיץ ומתחזקים בספטמבר ובאוקטובר. אך עדיין מזג אוויר סביר וחם אשר האטרקציות המקומיות עדיין ימשיכו לפעול כרגיל, לפחות ברי המזל אשר הגיעו לאי ופקדה אותם סופה – מומלץ וניתן בחודשים אלה לברוח לקו סמוי הנמצא בחוף המזרחי.
הטמפרטורה הגבוהה הממוצעת לאורך כל השנה היא 32 מעלות והנמוכה 23 מעלות.
ימי גשם בממוצע – (אך אין זה אומר שכל היום יורד גשם!)
בחודשי מאי ועד נובמבר הם 19 ימי גשם בחודש.
דצמבר עד אפריל הממוצע הוא 5 ימי גשם בלבד.

המידע נכתב באדיבות קשת תיירות המפעילה את קשת מסורת לתאילנדhttps://thailandkosher.com/?lang=he

pucket

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: