מבזקים

הסתיים מחזור לימודים ראשון של תכנית "שובל" במרכז הבינתחומי בהרצליה

תוכן עניינים

שווה בלימודים: תוכנית לימודים לשילוב אנשים עם מוגבלות באקדמיה. "קיבלנו כרטיס סטודנט כמו כולם וזה היה אחד הרגעים המרגשים בחי ונתן לי הרגשה נהדרת שאני סטודנטית לכל דבר"

אהרון קלפה | ט' בסיוון תשע"ט | יום רביעי 12 ביוני 2019 | מערכת ישראל ניוז

אמש (ד') התקיים במרכז הבינתחומי הרצליה טקס סיום המחזור הראשון של תכנית שוב"ל, שבמסגרתו משולבים אנשים עם הנמכה קוגניטיבית במוסדות אקדמיים. התכנית נועדה להקנות תחושת מסוגלות ולקדם שוויון הזדמנויות, בשיתוף המרכז הבינתחומי ועמותת אלווין.

הסטודנטים למדו במהלך השנה קורסים כדוגמת משפטים, פסיכולוגיה ותקשורת. בנוסף, בכל מפגש שולבו שיעורים של מיומנויות יישומיות הרלוונטיות לחיי היום-יום ולאפשרויות תעסוקה, כגון: עבודה עם יישומי מחשב, התנהלות כלכלית ולימודי אנגלית.

ענבל וויאקובסקי, אחת מ-15 הסטודנטיות של המחזור הראשון אמרה: "נהניתי מאוד להשתתף בתכנית שוב"ל, להכיר חברים חדשים וללמוד דברים חדשים כמו שסטודנטים רגילים לומדים.  אפילו קיבלנו כרטיס סטודנט כמו כולם וזה היה אחד הרגעים המרגשים בחי ונתן לי הרגשה נהדרת שאני סטודנטית לכל דבר. ביום יום אני עובדת יחד עם עוד חברים במלון פאבליקה דרך תכנית התעסוקה הנתמכת של אלווין ישראל ואני מרגישה שם ממש כיף".

עדי ויזל, אחת ממייסדות התכנית אמרה: "הבוגרים שלנו הגשימו חלום אישי. בלי להבין זאת, הם עשו משהו גדול הרבה יותר, הם פרצו דרך, והוכיחו שלימודים באקדמיה הם דבר אפשרי עבור אנשים רבים. אנחנו רוצים להודות לשותפים שלנו לדרך- המרכז הבינתתומי ועמותת אלווין וכמובן למתנדבים שלנו שנתנו את כל הלב והנשמה״.

מרגלית פילר משנה למנכ"ל אלווין ישראל, אמרה: "בעשור האחרון אלווין עסוקה בפיתוח שירותי תמיכה מגוונים לנוער וצעירים המקדמים את ראיית העתיד שלהם לגבי עצמם. זיהינו שמלבד תכניות המסייעות להשתלבותם של צעירים עם מוגבלות בתכניות המאפשרות התנסויות במגוון תעסוקות לצד רכישת מיומנויות לבניית קריירה תעסוקתית ,נוצרת מציאות שבה חלק מהצעירים הללו מבקשים בדומה לצעירים אחרים בקבוצת הגיל מהמגזר הכללי להשתלב בלימודים אקדמיים ובחוויה החברתית המעצבת כשלוקחים חלק בהוויה בקמפוס אקדמי.

הרווח הוא לכל הנוגעים בדבר לסטודנטים עם המוגבלות שהשתלבו אך גם לסטודנטים של המכללה שליוו אותם לאורך השנה ונחשפו לצעירים עם מוטיבציה ללמוד וגאווה בהצלחה. לצערנו זה לא ברור מאליו ויש צורך לדחוף להנגשת יותר אקדמיות לאנשים עם מוגבלות שכלית , כמו שמתרחש כאן ועכשיו במרכז הבינתחומי.  אנו פועלים בשנים האחרונות עם מספר מוסדות אקדמיים כדוגמת הבינתחומי, אוניברסיטת חיפה, ונשאף להעביר את המודל שקורא כאן לאוניברסיטאות נוספות כדי לפתוח את השער האקדמי לאנשים עם מוגבלות".

אלווין שמחה לקחת חלק בתכנית ומודים לכלל השותפים לסטודנטים לנציגי המרכז הבינתחומי, הסטודנטים מתכנית המנהיגות ע"ש יצחק רבין וכמובן הצוות של אלווין בסניף השרון והמרכז שסייע בהתאמות הנדרשות.

צילום: גולן אבן
צילום: גולן אבן

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: