מבזקים

דיווחים: ישראל תקפה מטרות איראניות בקרבת גבול הגולן

תוכן עניינים

אמש דיווחו מקורות סורים על תקיפת מטרות איראניות ע"י ישראל בקרבת גבול הגולן. דיווחים חדשים

צביקה נציב | ט' בסיוון תשע"ט | יום רביעי 12 ביוני 2019 | מערכת ישראל ניוז
מקור: נציבנט  https://nziv.net/24965/

סוכנות הידיעות הסורית סטפ ניוז מדווחת כי, צה"ל תקף בטילים מספר עמדות צבאיות של צבא סוריה והמיליציות האיראניות בדרום סוריה היום, יום רביעי, וביניהם את תל אלחארה האסטרטגי הנמצא צפונית לעיר דרעא. כתב רשת סטפ ניוז מוחמד אלחוראני בדרעא דיווח עוד: " התקיפות הישראליות שהתבצעו לפנות בוקר פגעו במטרות באזור ג'באב , תל אלחארה האסטרטגי צפונית לדרעא. עדי ראיה דיווחו כי הבחינו כי המטרות שהותקפו עלו באש".

חשיבות האזורים שהותקפו:

כתב רשת סטפ הבהיר כי בתל אלחארה נמצאים תחנות מכ"מ, מתקני קשר ואנטנות ורכבים של משמרות המהפכה האיראנים. באתר מבקרים מידי פעם  קצינים מצפון קוריאה ומאיראן .הכתב חשף כי מה שהותקף ליד העיירה ג'באב בדרום סוריה, היה בסיס טילים הנמצא בשליטה בלעדית של איראן.

המומחה הצבאי של האתר נציב.נט, גיא א. מעריך כי היעד שנבחר בקרבת העיירה ג'באב הוא תל נבי יושע. כבר ביקרנו שם במסגרת ״בית הקלפים״. נראה שהגיע הזמן לשיפוץ ועיצוב מחדש.

כמו כן הותקפו המטרות האיראניות הבאות:

מטרות איראניות וחיזבאללה  ליד הריסות קונייטרה הישנה.

מטרות איראניות ליד העיירה ברייקה וליד אזור רסם אלרואדי, رسم الرواضي במרכז מחוז קונייטרה.

מטרות חיזבאללה בבניין מושל מחוז קונייטרה, הנמצא בעיירה אלבעת' (קונייטרה החדשה) המרוחקת רק קילומטרים ספורים מגבול הגולן הישראלי. בנין המושל הותקף לאחר שהמודיעין הישראלי גילה כי החיזבאללה הקים במקום מפקדה צבאית לכוחותיו וכן עמדת תצפית לעבר ישראל.

המטרות שהוזכרו לעיל' הותקפו כי החיזבאללה הלבנוני הקים בהם בסיסי הדרכה ללוחמים שגוייסו, אך לאחרונה ומיועדים לפעול לאורך גבול ישראל.

דיווחים בערוצי התקשורת הממלכתיים בסוריה:

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, סאנא דיווחה היום כי מערכת ההגנה האווירית הסורית הצליחה ליירט מספר טילים שנורו משטח ישראל. ביניהם כמה טילים שהיו מיועדים לפגוע בתל אלחארה שבמחוז קונייטרה.

כמו כן ציינה הסוכנות הסורית כי מיד לאחר ההפגזה הישראלית, החל צה"ל בהפעלה מתקני לוחמה אלקטרונית שנועדו לשתק את המכ"מים הסורים.

הטלוויזיה הסורית הדגישה כי בתקיפה הישראלית לא היו קרבנות בנפש בצד הסורי רק נזקים למבנים.

אזרחים הגרים באזורים שהותקפו, ידעו לספר לסוכנות הידיעות הגרמנית כי הם שמעו לפנות בוקר מספר התפוצצויות חזקות שהדיהן הגיעו עד לבירה דמשק.

התקיפה אמש היתה התקיפה הישראלית הראשונה על תל אלחארה, מאז שצבא סוריה הצליח לכבוש מחדש את המקום מידי המורדים לפני כשנה. ישראל תוקפת עמדות של צבא סוריה על בסיס שבועי מבלי שסוריה תגיב עליהן, כך מציינים מקורות בסוריה.

צה"ל תקף בטילים
צה"ל תקף באמצעות טילים
תל אלחארה
תל אלחארה
האתר המותקף בתל אלחארה
האתר המותקף בתל אלחארה
תל אלחארה. זוית נוספת
תל אלחארה. זוית נוספת
האתר המותקף: תל אלחארה
האתר המותקף: תל אלחארה
מפת האתרים המותקפים
מפת האתרים המותקפים
מצגת: התקיפה הישראלית על מטרות איראן והחיזבאללה בגולן הסורי.
מצגת: התקיפה הישראלית על מטרות איראן והחיזבאללה בגולן הסורי, כפי שנערכה על ידי מומחה האתר נציבנט: יואב

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: