מבזקים

19 נערים וילדים מצטיינים בספורט זכו למלגות רוטרי רמלה

תוכן עניינים

מה חדש ברמלה? מלגות רוטרי לילדים ונוער מצטיינים בספורט, דרמה ומהפך במשחק כדורסל לכיתות י"ב, תרגול בעירייה עם פיקוד העורף, סדנאות בישול ואפייה בשבועות, ערב שיא במרכז למידה, ורמלה אוהבת חיות

אהרון קלפה | ח' בסיוון תשע"ט | יום שלישי 11 ביוני 2019 | מערכת ישראל ניוז

בטקס חגיגי ורב משתתפים באשכול הפיס ובנוכחות סגן ראש העירייה אברהם דזורייב, מנהל אגף ספורט ואירועים ניסים רון, מנהל מפעל רינגל מתכות אבי רינגל, מדריכי ספורט, בני משפחות, ילדים ונוער, העניקו חברי מועדון רוטרי רמלה מלגות למסגרות עירוניות ולספורטאים מצטיינים בסכום של למעלה מ-20,000 שקלים.

סגן ראש העירייה מר אברהם דזורייב, בירך בשם ראש העירייה מיכאל וידל, ושיבח את פעילותם המבורכת של חברי רוטרי רמלה למען העיר ותושביה. דזורייב: "מועדון רוטרי רמלה חרט על דגלו את טיפוח המצוינות בקרב תושבי העיר ועושה זאת תוך יצירת שיתופי פעולה רבים וחשובים, כשהיום בולט במיוחד שיתוף הפעולה עם אגף ספורט ואירועים".

1 2

יו"ר ועדת המלגות הנשיאה לשעבר זינה יסקוב, סיפרה על הפרויקט, חשיבותו, הקריטריונים והתהליך של בחירת מקבלי המלגות והוסיפה: "אנו בטוחים שלהשקיע ולעסוק בספורט זה בריא, ערכי וחינוכי. ככל שבני הנוער שלנו יעסקו יותר בספורט, כך הם יתרחקו מהשפעות שליליות כאלה ואחרות אליהם הם עלולים להיחשף."
נשיאת המועדון חדווה רביב, הודתה לאגף ספורט ואירועים על שיתוף הפעולה, לתורמים המתמידים, הגברת נילי למון-בר מארה"ב ומר רינגל אברהם, והביעה תקווה שגם בעתיד יבצעו במועדון פרויקטים דומים בזכותם. תודה גם לאשכול הפיס על הבית החם ולחברי המועדון השותפים בעשייה.

אל המברכים הצטרפו גם מנהל אגף ספורט ואירועים מר ניסים רון אשר הודה לחברי רוטרי על הבחירה להעניק מלגות לספורטאים מצטיינים והדגיש את חשיבות הספורט לשמה ותדמיתה של העיר ותושביה. בשם מפעל רינגל מתכות נשא דברים מר שמעון בן שושן, אשר העלה על נס את הפעילות הרציפה, המבורכת והמועילה של המועדון ועל שיתוף הפעולה ההדוק והמתמיד. לאחר חלוקת המלגות ל-19 ילדים ונוער הוענקו מלגות נוספות גם לאשכול הפיס, לפרויקט עיר ללא אלימות ולקונסרבטוריון העירוני, שחניכיו הנעימו את הערב בכינור וקלרינט וזכו לתשואות רבות.

 

7

דרמה ומהפך במשחק גביע ראש העיר רמלה לכדורסל לכיתות י'-יב'
גביע ראש העיר רמלה בכדורסל לכלל הגילאים, הדובדבן של הטורנירים העירוניים התקיים בשבוע שעבר בעיר. ראש העיר מיכאל וידל, ברך את התלמידים וכלל המשתתפים בטורניר שהפך למסורת וציין, כי העירייה משקיעה משאבים רבים לעידוד הספורט והנגשתו לכלל תלמידי העיר.

הטורניר החל בבוקר מוקדם בשני מוקדים שונים שכבות ה' ו' בפארק עופר ותלמידי החטיבה והתיכון בדוד רזיאל. המשחקים היו מותחים ומפתיעים וכללו הרבה אנרגיות מצד המורים והמאמנים שעובדים כל השנה כדי לזכות במקום הראשון. המשחק המרכזי לכיתות י-יב סיפק הצגה מטורפת שהרבה שנים לא נראתה. דקה וחצי לסיום המשחק הקבוצה מתיכון אורט מדעים ואומנויות הובילו ב-8 הפרש. איבודי כדור והרבה לחץ של הנבחרת מלילינטל הובילו לכך ששתי שניות לסיום המשחק, כאשר אורט הובילו בנקודה קלעו לילינטל סל ניצחון מכריע והדהימו את הקהל.
ראש העיר וידל שהיה נוכח לדרמה, נדהם מהיכולת של השחקנים העירוניים ומר ג'ורג קאקונדה שמלווה את הטורניר מקרוב ואוהד מושבע ציין שהרבה שנים לא נראה משחק גמר כה צמוד ומותח. שאר התוצאות:

ה' ו' תלמידות מקום ראשון – בן גוריון, מקום שני – קרית האמנים
ז' ח' תלמידים מקום ראשון – נווה יונתן, מקום שני – שש שנתי למדעים ואומנויות
ז'- ט' תלמידות – מקום ראשון – נווה יונתן, מקום שני – שש שנתי למדעים ואומנויות
ט' תלמידים – מקום ראשון – נווה יונתן, מקום שי – שש שנתי למדעים ואומנויות
י'- י"ב – מקום ראשון – לילינטל, מקום שני – אורט למדעים ואמנויות.

 
6ברמלה מתרגלים בחירום מנכ"ל העירייה רונן עזריה
הנהלת העירייה בראשותו של ראש העיר מיכאל וידל, רואה חשיבות רבה בתרגול המכלולים בשיתוף פיקוד העורף וכלל גורמי הביטחון, לחיזוק יכולתנו להעניק לתושבי העיר מענה יעיל ביום פקודה
עיריית רמלה ערכה בסוף שבוע שעבר השתלמות ותרגול בחירום לנפילת טילים ברחבי העיר. ההשתלמות נערכה בשיתוך נציגי פיקוד העורף והרשות החירום הלאומית. במסגרת ההשתלמות והתרגיל נבנה תרחיש למצב חירום ובו התבצעה הדמיה של נפילת טילים קונבנציונאליים על העיר, פגיעה בתשתיות מים, פגיעה בנפש ועוד.
במהלך ההשתלמות נדרשה העירייה על כל מכלוליה לדאוג לצורכי התושבים, נבחנו ותורגלו דרכי פעולתם של כלל מכלולי החירום מול השולחן המרכזי, המרכז את כלל ההודעות ומוציא למעשה את הנחיות הביצוע- מהודעות לציבור והנחיות בחירום ועד אספקת המים, פינוי אוכלוסיה, הפעלת המוקד העירוני בחירום, פתיחת מרכזי מידע, קליטה, מרכז טיפול באוכלוסיה, הפעלת מתנדבים ועוד.
מנכ"ל העירייה רונן עזריה, ברך בשמו של ראש העיר מיכאל וידל, את כלל השותפים לתרגול וציין, כי העירייה רואה חשיבות רבה במוכנותה בחירום והדגיש, כי השתלמות זו היא הכנה לקראת תרגיל גדול ומורכב שיתקיים לקראת סוף 2019. עזריה: "ההשתלמות והתרגול הקצר התקיימו לראשונה כשתפיסת הפעולה העירונית בחירום מתבצעת באמצעות מספר מכלולים מצומצם המרכזים את כלל הפעילות העירונית בחירום. הנהלת העירייה בראשותו של ראש העיר מיכאל וידל רואה חשיבות רבה בתרגול המכלולים בשיתוף כלל גורמי הביטחון ושירותי ההצלה – התרגול מחזק את היכולת שלנו להעניק מענה יעיל וטוב ביום פקודה". את ההשתלמות הפיקו מחלקת הביטחון בעיריית רמלה בראשותו של הקב"ט העירוני דורון אלוני וצוותו בשיתוף נציגי פיקוד העורף ונציגי רח"ל.

 
4אירועי חג השבועות ברמלה, סדנאות בישול, פיוטים וקירוב לבבות
אירועי חג השבועות של עיריית רמלה, היחידה לתרבות התורנית והמועצה הדתית, התקיימו השנה באשכול הפיס ברמלה. ראש העיר מיכאל וידל, ברך את כלל המשתתפים "בחג שבועות שמח, חג ביכורים ומתן תורה, חג מואר מלווה בפריחה שפע אור קירוב לבבות וכל טוב". כן כיבדו את המעמד סגני ראש העיר אברהם אילוז ומאור אשש. נשא דברי ברכה יו"ר המועצה הדתית – עו"ד סמי ישראל.
לקראת חג השבועות התקיימה סדנא מיוחדת של בישול מאכלי חלב לשבועות. בסדנא שהתקיימה גם לילדים וגם למבוגרים הכינו גבינה ולחם מתהליך חליבת הפרה ועד טחינת הקמת באבני רחיים.
בערב חג השבועות התקיים ערב פיוט מיוחד לכבוד החג עם הפייטנים, מני מיימון כהן, שמעון אילוז והכנר יוסי שריקי. במהלך החג התקיימו שיעורי תורה מיוחדים, אמירת תיקון ליל שבועות וכינוסי הילדים במוקדים רבים בכל רחבי העיר.
3ערב שיא במרכז הלמידה
הצלחה אדירה למחזור א' במרכז הלמידה הפועל באשכול הפיס רמלה. מרכז הלמידה בשלוחת אשכול הפיס, ציין בשבוע שעבר את סיום מחזור א' בצורה חווייתית ומאתגרת, באמצעות קופסאות בריחה אשר הוכנו על ידי תלמידי מרכז הלמידה. לאורך השנה כולה, התלמידים למדו את מקצועות המתמטיקה והאנגלית במרכז למידה באמצעות מודל ה p.b.l (למידה מבוססת פרויקטים). מטרת הפרויקט הייתה הפקת קופסאות בריחה בהלימה לתכנים שנלמדו לאורך השנה כולה.
בערב זה התלמידים הפעילו את הוריהם ומשפחתם באמצעות הקופסאות שהוכנו על ידם ועל ידי צוות המורים במרכז. מרכז הלמידה מהווה מסגרת חינוכית פדגוגית המתרחשת לאחר שעות הלימודים.
מנהל שלוחת מתנ"ס אשכול הפיס, שלמה אוחנה ציין, כי תכליתו של מרכז הלמידה הינו לסייע לתלמידים בכל שכבות הגיל, החל מתלמידי כיתות היסוד וכלה בתלמידי התיכון על מנת לשפר את הישגיהם הלימודיים, תוך הענקת כלים וביטחון להתמודד עם המשימות השונות המוטלות עליהם במקצועות המתמטיקה והאנגלית וכל זאת בעלות מינימאלית השווה לכל כיס.
רכז תכניות למידה רשת המתנ"סים רמלה גבי דוידוב, ציין כי השנה הופעלו מעל לעשר קבוצות לימוד במקצועות המתמטיקה והאנגלית. אוחנה: "אנו מאמינים, כי מיזוג החינוך הבלתי פורמאלי עם החינוך הפורמאלי יביא בסופו של דבר למיצוי הפוטנציאל של כל תלמיד ותלמיד בעיר רמלה". הרישום למחזור ב' מתקיים בימים אלו.

 

5

ברמלה אוהבים ומאמצים כלבים וחתולים
יום אימוץ כלבים וחתולים מיוחד וראשון מסוגו, נערך לפני חג השבועות ברמלה. באירוע אותו הפיקה ומימנה עיריית רמלה השירות הווטרינרי העירוני בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר, השתתפו גם השירותים הווטרינרים של אשדוד וראשל"צ.
ראש עיריית רמלה מיכאל וידל ורעייתו אירית, לקחו חלק במפגש המיוחד וקראו לציבור הרחב לפתוח את הלב ולאמץ חבר נאמן לחיים. ראש העיר הוסיף, כי בימים אלה נערכת העירייה בשיתוף רשויות נוספות באזור, להקמת כלבייה אזורית שתעניק שירות וטיפול מיטבי לבע"ח. על פי התכנון הכלבייה שתוקם בעיר תשרת את תושבי העיר והאזור ויטופלו בה כלבים וחתולים משוטטים, פצועים וחסרי בית.
במסגרת היום המיוחד הוצעו לאימוץ 45 כלבים וחתולים אשר חיפשו בית חם. מהם זכו לאימוץ 10 כלבים שמצאו משפחה חמה ואוהבת.
מנהלת השירות הווטרינרי בעיריית רמלה ד"ר רויטל אורבך הודתה לראש העיר ולמנהלי המנגנון העירוני, על שיתוף הפעולה בהקמת האירוע המוצלח וכמובן למתנדבות "רמלה אוהבת חיות" על המסירות והעבודה הקשה. ד"ר אורבך: "יום אימוץ זה מהווה צעד נוסף בשרשרת הצעדים הננקטים ע"י השירות הווטרינרי העירוני לשיפור רווחת בעלי החיים והתושבים בעיר".

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: