מבזקים

תרגיל רב נפגעים ותרחיש חירום נערך בשירות בתי הסוהר

תוכן עניינים

על רקע המתיחות בדרום ואירועי הצתה, שירות בתי הסוהר קיים תרגיל רב משתתפים בהשתתפות כוחות רפואה, חירום וסיוע ראשוני בתרחישי קיצון

אהרון קלפה | ג' בסיוון תשע"ט | יום חמישי 6 ביוני 2019 | מערכת ישראל ניוז

על רקע המתיחות הבלתי פוסקת בדרום וירי טילים בחודש שעבר לעבר שטחי המדינה ועל מתקני כליאה, אירועי הצתה שמתרחשים בבתי הסוהר והתפרעויות אסירים, נערך שירות בתי הסוהר למצבי חירום ובכללם אירוע רב נפגעים.

גנ"מ ד״ר ליאב גולדשטיין, קצין רפואה ראשי שב״ס, אמר: "באירוע רב נפגעים המתרחש בתוך מתקני הכליאה של שירות בתי הסוהר, הסוהרים נדרשים כמענה ראשוני להיות גם סוהרים, גם כוחות שיטור, גם מאבטחים, גם לוחמי אש וגם לתת מענה רפואי. זוהי אחריות ורמה מקצועית שלא קיימת באף ארגון אחר".

בתחילת חודש מאי האחרון במהלך התקפות הטילים על ישראל, פונתה קומה שלמה של אסירים מבית הסוהר שקמה. האסירים הועברו למתקני כליאה אחרים על מנת לשמור על ביטחונם. השבוע נערך תרגיל רב משתתפים בבית הסוהר שקמה הכולל תרחישי ירי טילים, שריפה והפרות סדר.

בתרגיל השתתפו כוחות רפואה רבים של שירות בתי הסוהר, בהם 16 חניכי קורס מנהלי מרפאות, הצוות הרפואי של ביס״ר שקמה וצוות המרכז הרפואי של שב״ס (מר״ש), מחוז דרום ומרכז ההדרכה הארצי של שירות בתי הסוהר.

כוחות הרפואה והסוהרים תרגלו טיפול רפואי לסגלי הסוהרים ולאסירים (מדומים) פגועים. נפתחו מרכזי טיפול והוזרמו כוחות חירום והצלה מסייעים מחוץ לכותלי בית הסוהר.

במהלך התרגיל השתתפו כוחות מד״א, כב״ה ומ״י שהוזעקו לתת מענה תרגילי, כחלק משיתוף פעולה רצוף המתקיים בשגרה עם כוחות הביטחון וההצלה.

 

צילום: דוברות שב״ס
צילום: דוברות שב״ס
צילום: דוברות שב״ס
צילום: דוברות שב״ס
צילום: דוברות שב״ס
צילום: דוברות שב״ס

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: