מבזקים

עורך דין תעבורה

תוכן עניינים

עורך דין הפונה לתחום התעבורה יודע כי הוא אמור לטפל בנושאים מורכבים שחלקם הינם חשובים מאוד עבור לקוחותיו. אין אדם שלא משתמש בדרכים בצורה כזאת או אחרת. ברור הוא שהנהגים הם אלו המשתמשים ביותר  בדרכים אבל גם הולכי רגל, רוכבי אופניים, סקוטרים ורכבים דו גלגליים אחרים יכולים להיות מעורבים בתאונה שלא מרצונם ולא בטובתם. חלקם עלול גם להיפגע בצורה חריפה. עורך דין תעבורה מטפל בכל המעורבים הללו ובסיטואציות אחרות שלא בהכרח קשורות בתאונות דרכים.

הוא מטפל בשורה של נושאים נוספים דוגמת: פסילת רישיון מנהלתית או עקב בריאות. פסילה מנהלתית מתבצעת, בין היתר, על ידי קצין משטרה עקב חשד לביצוע תאונת דרכים קשה עם ובלי נפגעים, או עקב עבירה חמורה אחרת. פסילת רישיון עקב בריאות נעשית על ידי המכון הרפואי לבטיחות הדרכים. אחד מתפקידיו החשובים הוא שיפור עצמאות נהגים בעלי מגבלות רפואיות על ידי פיתוח אמצעי עזר לשיפור ההתמודדות שלהם עם הנהיגה התובענית.

עורך הדין יכול להדריך כל נהג המוזמן למכון לבירור, יכול לערער על החלטותיו ולבקש הקלות, החזרת רישיון שנפסל ועוד. קיימים, בהחלט, מקרים בהם פרנסת הלקוח תלויה ברישיון הנהיגה וניתן לבקש ולקבל הקלות תחת מגבלות ועוד. היתרון שמביא איתו עורך דין תעבורה הוא בידע המקצועי ובניסיון שלו. חוקי תעבורה משתנים כל העת עקב הצרכים והחידושים הרבים הדינאמיים בתחום, ועורך דין מכיר אותם. למרבה הצער, לא תמיד מי שנפגע מהחלטה הפוגעת בו מודע לזכויותיו.

הייעוץ והייצוג חשובים בעיקר בעת מעורבות בתאונות קשות עם נפגעיהם ובלעדיהן, כאן מצוי הפוגע  במצב נפשי קשה ונוכחות עורך דין תעבורה יכולה להרגיע אותו ואת בני משפחתו, שלא לומר, ייצוג מול המשטרה שתפקידה הוא באכיפה וענישה ובתי המשפט שפוסקים גזרי דין. יש מקרים בהם נקבעים, למשל, דו"חות מהירות בעזרת מצלמה, או אחרים על נהיגה בשכרות לאחר בדיקת ינשוף. עורך דין תעבורה יכול לערער על תוצאות הבדיקות, על מהימנות המכשיר, על צורת הבדיקה ועוד. במקרים רבים, הוא יכול להוכיח כי הדו"חות נקבעו שלא כדין. כל סיוע שלו הינו חשוב מאוד.

newfor cars

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: