מבזקים

מיחזור משכנתא

תוכן עניינים

מחירי הדירות למגורים בישראל גבוהים מאוד ולמרבית הרוכשים אין יכולת לממן את כל עלות הדירה מהונם הפרטי. הרוב, אם כן, מחפש ומוצא משכנתא המשלימה את מחיר הדירה החדשה או דירת יד השנייה עליה מחליטים. את ההלוואה נותנים בנקים וגופים פיננסיים שונים המוגבלים על פי חוק לגבי גובה הסכום אותו אפשר לתת. כל לווה מחליט על הסכום הנדרש על פי שיקולים שונים שאחד החשובים בהם הוא יכולת ההחזר החודשית שלו. הוא צריך לקחת בחשבון את הכנסתו החודשית את ההוצאות החודשיות השוטפות לתחזוקת הבית, ועל פי זה להחליט על הסכום אותו הוא רוצה להחזיר מדי חודש.

יחד עם זאת, יש צורך לקחת בחשבון מצבים בלתי צפויים דוגמת: אובדן מקור הכנסה כתוצאה מאובדן מקום עבודה, מהסתבכות כלכלית, מצרכים מיוחדים המחייבים הוצאות פתאומיות ועוד. בנוסף לכך, יש שיקולי עלויות. על ההלוואה משלמים ריבית, וככל שתקופת ההחזר ארוכה, כן, הריבית גבוהה יותר. במצבים בהם מתברר כי יכולת ההחזר נפגעת ו/או כי ניתן לקבל הלוואות בתנאים טובים יותר, אזי ניתן לבצע מיחזור משכנתא. המשמעות היא שמחסלים את הקיימת ומקבלים אחרת בתנאים טובים ונוחים יותר.

ייעוץ משכנתא יכול לסייע לכל מתלבט הנמצא בצומת דרכים כזאת. מומחים לנושא מכירים את השוק היטב, מודעים לשינויים בריביות ובתנאי ההלוואות ויכולים להמליץ על הגוף הפיננסי המספק את אלו הנוחים והמתאימים ביותר נכון לאותה תקופה. גם חיסכון בשברירי אחוזים יכול להתברר כחיסכון נומינאלי עצום כשמדובר על משכנתא גדולה שנלקחה לתקופה ארוכה. לזוג שעובד למחייתו שעות רבות וחי ממשכורות מינימום או מעט מעל להן, מדובר בכספים חיוניים היכולים להיות מנוצלים למטרות חשובות.

מיחזור משכנתא אפשרי כל עוד תנאי ההלוואה המקוריים מאפשרים זאת. משום כך, בעת שבודקים את התנאים המקוריים יש לוודא כי ניתן לחסל אותה או חלק ממנה  בכל עת ללא קנסות כלשהם. יש לבדוק נושא זה בעת הלקיחה כמו גם את יתר האספקטים החשובים. הרצון לרכוש בית לקורת גג הינו בסיסי וחזק מאוד, ומוטב לעשות זאת היטב ובעזרת ייעוץ משכנתא של מומחים בעלי מוניטין לנושא.

mashkanta-michzor

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: