מבזקים

נשיא המדינה ראובן ריבלין: "אם דמותה של ישראל חשובה לך תאבק ותילחם למענה"

תוכן עניינים

נשיא המדינה השתתף בטקס האזכרה למפקד האצ"ל דוד רזיאל ז"ל במלאות 78 שנים למותו ואמר: "

שלום שי גיחז | כ"ג באייר תשע"ט | יום שלישי 28 במאי 2019 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה: "יש המתלוננים על דמותה של המדינה וערכיה של החברה הישראלית. אליהם, אלינו, מדבר רזיאל. אם חשובה לך דמותה של ישראל, תיאבק עליה, תלחם למענה. חירות ועצמאות אינן מתנות חינם, הן נקנות בהקרבה".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין השתתף היום (ג') בטקס האזכרה למפקד האצ"ל דוד רזיאל ז"ל במלאות 78 שנים למותו. עוד נשא דברים סגן ומ״מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, וכן שופטת בית המשפט העליון בדימוס ובת המשפחה מרים נאור נכחה באירוע.

בדבריו אמר הנשיא: ״דוד רזיאל היה מנהיג שהעם היהודי, וארץ ישראל לא הכירו. הרב צבי יהודה קוק זכר צדיק לברכה, ראה בו את בן דמותו של דוד המלך, עדין ועיקש. אני מאמין כי גם כיום, דמותו של רזיאל, כמנהיג, כלוחם וכאדם, חייבת לעמוד לנגד עיננו. היו לו תכונות ייחודיות אבל מעל הכל מי שהנחתה אותו כל ימיו, הייתה הנאמנות, לתקומת העם ולחירות ישראל."

הנשיא ציטט מתוך כתביו של רזיאל ואמר: "באחד המאבקים המרים שניהל, כתב רזיאל דברים שנכונים גם כיום: "כל הרגשת ייאוש היא בלתי מוצדקת. כל רפיון ידיים הוא חסר אחריות. כל פסיביות היא חטא לאומי. עוד יש בלב כוחות רעננים, ויש עתיד לאמונה ולעקשנות". יש המתלוננים על דמותה של המדינה וערכיה של החברה הישראלית. אליהם, אלינו, מדבר רזיאל. אם חשובה לך דמותה של ישראל, תיאבק עליה, תלחם למענה. חירות ועצמאות אינן מתנות חינם, הן נקנות בהקרבה. "רפיון ידיים הוא חוסר אחריות." "פסיביות היא חטא לאומי." אף אחד לא יאבק בשבילך, בשבילנו, על ערכים, עמדות והישגים שחשובים לנו. יהי זכרו של דוד רזיאל ברוך, ותהא נשמתו צרורה בצרור החיים."

 

צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: