מבזקים

תג נכה – למי מגיע ואיך מוציאים?

תוכן עניינים

קיימות סיבות שונות להענקת תו נכה לאדם. במידה שאתם סבורים שמגיע לכם תו נכה, חשוב שתבדקו האם אכן מגיע לכם לקבל את התג, ואם כן – אילו פעולות יש לבצע כדי לקבל אותו.

תג נכה – מה זה בעצם ולמי מגיע לקבל את התג? סיבות לקבלת תג נכה

תג חניה לנכה ניתן ממשרד הרישוי ומטרתו להקל על אנשים מבוטחים שמוגבלים בתנועתם כתוצאה מסיבות רפואיות. את התג מקבלים אנשים שנעזרים בכסא גלגלים ואנשים שסובלים מנכות ברגליהם. כמו כן, ניתן תו נכה לאנשים שקיבלו אישור ממשרד הרישוי, לאנשים אלו נקבעו אחוזי נכות במשרד הבריאות או שהם עונים על קריטריונים מסוימים. במידה שהזכאים לקבלת תו נכה משתמשים בשני רכבים בקביעות, גם אם הרכבים אינם בבעלותם, הם זכאים לקבל תג אחד עבור שני כלי הרכב.

סוגים שונים של תג נכה

קיימים שלושה סוגים של תג נכה:

  1. תו נכה בצבע כחול עליו מוטבע סמל של כסא גלגלים – תג זה ניתן לנכים שנעזרים ברכב לצורך ניידות משום שהם סובלים ממגבלת הליכה או לנכים שנעזרים בכסא גלגלים.
  2. תו נכה בצבע ירוק עליו מוטבע סמל של משולש – תג זה ניתן לאנשים שלא נעזרים בכסא גלגלים אך סובלים ממוגבלות.
  3. תגים משולבים (תג כחול ותג ירוק) בשילוב סימון של כלנית – תג זה ניתן לנכי צה"ל

איך להשיג תו נכה?

אנשים שמחזיקים בתג נכה מקבלים הטבות מגוונות, בין ההטבות הללו ניתן לציין: אפשרות לחנות בחניות מסודרות שמיועדות לנכים בלבד, הנחות בחניונים מסוימים, חניות ללא תשלום באזורים ציבוריים מסוימים שהונגשו לנכים והטבות נוספות. יש לציין שההטבות ניתנות רק במקרה שהסובל מנכות נוסע ברכב או נהג ברכב. כאן עולה השאלה: "איך להשיג תג נכה?", ננסה לענות על כך.

כפי שצוין – כדי לקבל תו נכה יש לעמוד בקריטריונים מסוימים. את התג ניתן לקבל על ידי פנייה למשרד הרישוי דרך הדואר. כמו כן, ניתן לקבל את התג בצורה מקוונת. אל הבקשה לקבלת התג יש לצרף מסמכים שונים: מכתב חתום על ידי הנכה שכולל את המספרים של הרכב להם דרוש תג (ניתן לציין עד שני רכבים), צילום רישיונות הרכב, צילום של תעודת הזהות והספח והעתק מפרוטוקול ועדה רפואית או אישור ממשרד הבריאות.

אופציה נוספת היא לצרף צילום של מסמכים רפואיים שמוכיחים שמגיש הבקשה סובל ממוגבלות בתנועה. במקרים מסוימים יהיה על מגיש הבקשה לצרף לבקשתו אישורים נוספים.

כמה זמן יש להמתין עד לקבלת התג ומה לעשות במקרה שהבקשה נדחתה?

טיפול בבקשה להוצאת תג נכה עשוי להמשך מספר שבועות. כדאי להתעדכן בנוגע לסטטוס הטיפול בבקשה. לאחר קבלת הבקשה יישלח התג בדואר אל כתובתו של מגיש הבקשה. במידה שהבקשה לא התקבלה, ניתן להגיש ערעור תוך 90 ימים מהמועד בו הבקשה נדחתה.

wheelchair-israelnews

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: