מבזקים

בלגיה מתפרקת: תוצאות הבחירות באירופה הציגו פיצול גובר על עתיד האיחוד

תוכן עניינים

בריסל: פופוליסטים ולאומנים שרוצים לפצח את כוחות האיחוד האירופי, הגדילו את חלקם בפרלמנט האירופי לאחר ארבעה ימים של בחירות ברחבי היבשת, אבל זה לא היה המבול שממנו חששו רבים מהמסורתיים

גבריאל ודררו | כ"ג באייר תשע"ט | יום שלישי 28 במאי 201 | מערכת ישראל ניוז

עם השלמת ההצבעה, צפויים הפופוליסטים להגיע לכ -25% מ -751 המושבים, לעומת 20% לפני חמש שנים, כך עולה מנתונים שפורסמו על ידי האיחוד האירופי ביום ראשון. תוצאות הבחירות בבלגיה מצביעות על כך שהקמת ממשלה פדרלית חדשה תהיה קשה במיוחד, עם התחזקות הבדלנים הפלמים מצד אחד, ועלייה בכוחו של השמאל אצל הוולונים דוברי הצרפתית.

בעיתון הצרפתי לה סוואר תיארו את המצב החדש בעמוד הראשי כשתי בלגיות, בעוד שהעיתון דה מורגן שיוצא בשפה ההולנדית הכריז: "פלנדריה מקצינה", אחרי מה שתיאר כ"יום ראשון השחור". זאת אחרי שמפלגת ולאמס בלאנג עם האינטרס הפלמי, סיימה כמפלגה השנייה בגודלה במחוז העשיר. בוולוניה, התחזקה המפלגה החלשה יותר מבחינה כלכלית, וכן מפלגת הירוקים ומפלגת השמאל הקיצונית PTB.

אבל שיעור גבוה מהרגיל הראה כי הבוחרים הפרו-אירופיים היו גם מוטיבים יותר מבעבר. יחד הראו התוצאות כי המאבק על הכיוון העתידי של הגוש הוא יותר אינטגרציה בין מדינות אירופה, או פחות, רק יגבר.

מסתבר אם כך כי הבלגים אולי יצטרכו לחכות הרבה זמן לממשלה חדשה שוב. כאשר מפלגות פוליטיות מתחילות לעכל את תוצאות ההצבעה המשולשת של הפדרציות הפדרליות, האזוריות והאירופיות, ברור כי תפירה משותפת של קואליציית רוב ברמה הארצית תהיה משימה קשה. הימין הקיצוני Vlaams Belang ("עניין פלמי") הבקיע זכייה ענקית באזור הפלמי של פלגיה הצפונית, והשיג 12 נקודות וסיים עם 18.5%.

"הבחירות האלה היו על עמנו, והעם שלנו צריך לבוא קודם", אמר טלאם ואן גרייקן, נשיא ואלאמס בלאנג, בכינוס של לוחמי המפלגה בנאום הניצחון שלו. אבל זכייה של מפלגת הבדלנים בפלנדריה עומדת בניגוד מוחלט לניצחון של הירוקים בבריסל ובחלקה הדרומי של המדינה.

 

בלגיה 1 בלגיה

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: