מבזקים

מסגד חדש הוקם בהר הבית בניגוד להחלטת בית המשפט

תוכן עניינים

הווקף והרשות הפלסטינית, בניגוד להחלטת בית המשפט הקימו בהר הבית מסגד חדש "שער הרחמים". המסגד תועד בידי מדריכים והעולים להר הבית במשך חודש הרמדאן

גילעד הדרי | כ"ב באייר תשע"ט | יום שני 27 במאי 2019 | מערכת ישראל ניוז

בימים האחרונים מתעדים עולי הר הבית ומדריכי הקרן למורשת הר הבית ותנועת סטודנטים למען הר הבית, את הנעשה בתוך הר הבית במהלך חודש הרמדאן. תליית כביסה ופגיעה בעתיקות, השלכת זבל במקום המקדש והקמת אוהלי-שטח ללינה, כך נראה הרמדאן בהר הבית.

במהלך סיוריהם בהר, המוגבלים לעלייה רק בשעות הבוקר בשל ביטול משטרת-ישראל את שעת עליית הצהריים, תיעדו המדריכים והעולים שלטי הכוונה רשמיים למסגד שער הרחמים שהקים הווקף והרשות הפלסטינית בהר הבית. זאת בניגוד מוחלט לפסיקות בית המשפט, ותוך התעלמות מהחוק ומאמירות בכירי ממשלת ישראל, כי לא יקום מסגד חדש בהר.

כמו כן צולמו במספר מקרים כביסה ושטיחים המתנוססים על גדרות מתחם "שער הרחמים" ועל עמודים עתיקים מימי המלך הורדוס הנמצאים בשטח ההר, ללא שום ניסיון או הקפדה בשמירה על העתיקות בנות אלפי השנים.

בימים האחרונים תועדה שפיכת זבל בכמויות אדירות המושלכות בתוך מתחם הר הבית, אל מול החומה המזרחית, מטרים ספורים מהמתחם בו עמדו בעבר בתי המקדש.

תופעה נוספת אותה מקיימים המוסלמים בימים אלה היא לינה בתוך מתחם הר הבית, בניגוד להוראות המשטרה השואפת לפנות את הר הבית ממתבצרים במהלך הלילה, שכן אלה מקיימים הפרות סדר בבוקר שלמחרת.
כך, צולמובימים אלה אוהלי-שטח בצבעים שונים הפרוסים בשטח הר הבית ובהם לנים מוסלמים, מתחת לאפם של כוחות הביטחון ותוך התעלמותם מהנעשה.

תגובת תנועת "סטודנטים למען הר הבית": "החומרים אותם אנו אוספים בימים האחרונים מתוך הר הבית מעידים על איבוד שליטה מוחלט של ממשלת ישראל ומשטרת ישראל על הנעשה בשטח הר הבית. תליית כביסה, השלכת זבל בערימות, הקמת אוהלים כאילו שהיה מדובר בפארק ללינה המונית, כל אלה הם המשך הביזוי של המקום הכי קדוש לעם היהודי, וכל זה קורה במשמרת של ממשלה לאומית האמורה לדאוג למקומות הקדושים של עם ישראל.
הדבר גם מוכיח, שוב, את הביזוי ההולך-ונשנה של המקום ע"י ההמון המוסלמי, ובפרט בחודש הרמדאן. אנו מזכירים שבכל שנה מחדש, בסוף חודש הרמדאן, ההתנהגות המבזה מגיעה לכדי התפרעויות ושריפת נקודת המשטרה בהר. כפי שזה נראה, אנחנו בדרך לשם גם השנה".

צילום: הקרן למורשת הר הבית
צילום: הקרן למורשת הר הבית
צילום: הקרן למורשת הר הבית
צילום: הקרן למורשת הר הבית
צילום: הקרן למורשת הר הבית
צילום: הקרן למורשת הר הבית

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: