מבזקים
דף הבית / כותבים לנו / קידום עסק באמצעות האינטרנט – האם זה מספיק?

קידום עסק באמצעות האינטרנט – האם זה מספיק?

לכולם כבר ידוע מהי העוצמה של האינטרנט אחרת לא היו בודקים את האפשרות לקדם את העסק שלהם באמצעות האינטרנט.
גם אתם, כבעלי עסקים, מעוניינים לקדם את העסקים שלכם באמצעות האינטרנט ורק רוצים לדעת האם זה באמת מספיק? האם כדאי להשקיע את כל תקציב הפרסום של החברה באינטרנט? האם זה יחזיר את עצמו? אם כן, תוך כמה זמן? על שאלות אלה ועוד ננסה לענות במאמר הבא הנבנה על פי ניסיון רב שנים בתחום השיווק באינטרנט כולל השינויים והעדכונים השונים בתופעות פרסום חדשות.

האם קידום ברשת הוא כל מה שעסק זקוק לו או שכדאי להשתמש גם בשיטות אופליין?

בעבר הרחוק אנשים היו מסתמכים על מיקום טוב כדי להתפרנס מהקהל המקומי.
עם כניסתם של הטלוויזיה והרדיו לשוק התקשורת ניתן היה לפרסם בתי עסק לאנשים באזורים שונים ולהביא קהל לקוחות חדש לעסק מאותם אזורים.
באמצעות האינטרנט כיום ניתן להביא קהל לקוחות נוסף וגדול לעסק שלכם, באמצעות טכניקות פרסום שונות וכלים אינטרנטיים קיימים, מבלי להמציא את הגלגל, אלא רק להשקיע כסף ולבצע את העבודה בצורה נכונה.
איננו פוסלים פרסום בכלי תקשורת אחרים או אפילו באמצעות מודעות בעיתונים, פליירים או שלטי חוצות, אולם עסקים רבים קיימים כיום אך ורק על פרסום אונליין וכך יכולים לחסוך עלויות רבות ואף ליהנות מצמיחה הולכת וגדלה של קהל לקוחות חדש לעסק.

בניית תשתיות לפני הכול

בניית אתר לעסק שלכם הוא דבר הכרחי.
האתר שלכם יהיה בעצם התשתית שלכם באינטרנט להצגת העסק, המוצרים והשירותים שלכם לעולם החיצוני ואם תרצו – לקהל הלקוחות שלכם.
באתר האינטרנט שלכם תוכלו להציע אפשרויות יצירת קשר, להשתמש בתוכן המוצג באתר כדי לחסוך זמן פגישה / שיחה פרונטלית או טלפונית עם הלקוח ולתת לתוכן באתר לעשות את המכירה עבורכם.
בניית אתר מקצועי לעסק עשויה להתחיל מסכום זעיר של -2000 שקלים (לאתר ברמה טובה) ויכולה להגיע גם לסכומים של 10-15 אלף שח בשקט עבור אתר מתקדם, מעוצב ורספונסיבי.
בניית אתר וורדפרס עשוי להוזיל את העלויות שלכם במקרה כזה וכדאי לבדוק את הנושא עם חברת בניית אתרים מקצועית.

קידום בגוגל או בפייסבוק?

בעולם הפרסום באינטרנט ישנן 2 שחקניות עיקריות בשוק זה: גוגל ופייסבוק.
בעוד גוגל קנו את יוטיוב אתר הסרטונים הגדול בעולם, פייסבוק קנתה את אינסטגרם – הרשת החברתית הכי גדולה ופופולרית בעולם אחריה.
שתי ענקיות הפרסום הללו רק מתרחבות ומציעות מגוון אפשרויות לפרסום העסק אונליין ובעלי העסקים רק יכולים ליהנות מכך.

קידום בפייסבוק:

קידום בפייסבוק יכול להיעשות בכמה דרכים עיקריות: באמצעות פרסום תוכן בקבוצות דיון, קידום עמוד עסקי וטיפוח קהל עוקבים ואף באמצעות קמפיין ממומן השולח אליכם את התנועה באופן ישיר לאתר שלכם.
כל האופציות טובות, אולם כל עסק ומה שמתאים לו.
יש לעבוד לפי תקציב הפרסום של העסק ולהשתדל שלא לחרוג ממנו ותוך כדי לבחון את הביצועים, לנתח תוצאות ולשפר אותן.
הקידום בפייסבוק או קידום באינסטגרם (שניתן לפרסם שם גם באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק) היא קידום המופנה באופן רגשי וויזואלי יותר מאשר בגוגל ולכן תצטרכו תמונות ותכנים לעתים קרובות ולא תוכלו להסתפק רק בקמפיין ממומן טוב.

קידום בגוגל:

קידום בגוגל מציע לנו מגוון אפשרויות פרסום, החל משירותי קידום אתר באופן אורגני ועד שירותי פרסום ממומן.
יש גם את גוגל "מיי ביזנס" שמאפשר לכם למקד יותר את המידע על העסק שלכם וכלים נוספים של גוגל שמסייעים לפרסום והבלטת העסק על פני המתחרים.
קידום אורגני היא כמובן הדרך המוכרת יותר וגם המשתלמת ביותר לטווח הארוך.
אם אתם מחפשים לקוחות בטווח הקצר, גם במחיר יקר יותר פר לקוח תוכלו לעשות שימוש בגוגל אדווארדס שהיא מערכת הפרסום הממומנת של גוגל.

טיפים לקידום העסק שכדאי לדעת:

  • להקצות תקציב מסודר – הדבר הראשון שחשוב הוא להקצות תקציב מסודר ולעבוד אתו.
    אל תחרגו יותר מדי מהתקציב שלכם כדי לא להיכנס לבור כלכלי.
    במיוחד בהתחלה אתם לא תכניסו מספיק כנגד ההוצאה השיווקית שלכם ותצטרכו לבנות לעצמכם מוניטין וליהנות מלקוחות חוזרים לאורך הזמן וכך להגדיל את הקהל שלכם.
    אל תתפתו להוציא יותר מהתקציב שלכם כיד לקבל תוצאות מהר יותר.
  • להתמקד בערוץ שיווקי אחד (לפחות בהתחלה) – כל ערוץ שיווקי דורשת משאבים וזמן כדי שיצליח להביא לכם לקוחות.
    התחילו מערוץ אחד או לכל הפחות לא יותר משניים כאלה במקביל.
    תנו להם לבנות לכם הכנסה סדירה ואז המשיכו להתפתח לערוצי שיווק נוספים.
  • לנתח נתונים – השתמשו בגוגל אנליטיקס וכלים שונים חינמיים ובתשלום על מנת לנתח נתונים של הקמפיינים שלכם, נתונים של האתר שלכם, אודות הגולשים שלכם, אודות שיפור ביצועי מכירות באתר ועוד.
    השתמשו בנתונים כדי לשפר את ביצועי האתר, להביא גולשים נוספים ולהפוך יותר מהם ללקוחות.
  • לשכור איש מקצוע – לבסוף – אם אינכם מתמקצעים בפרסום בערוץ מסוים, פנו לחברה מקצועית המספקת שירותים בתחום.
    עדיף לשלם כסף לאיש מקצוע שיעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר מאשר להפסיד כסף רב על ניסוי וטעיה ולבזבז זמן יקר.

 

eran_pixser

בדוק גם

mashkanta-michzor

מיחזור משכנתא

מחירי הדירות למגורים בישראל גבוהים מאוד ולמרבית הרוכשים אין יכולת לממן את כל עלות הדירה …