מבזקים

ח"כ טרופר בנאום הבכורה: "בשנים האחרונות יש שחיקה מתמדת ומדאיגה בתפיסת הממלכתיות"

תוכן עניינים

ח"כ חילי טרופר בנאום הבכורה: צירוף של אינטרסים, שיקולים פוליטיים ואישיים, הקצנה והתלהמות סודקים את הממלכתיות הישראלית

שמעון לוי | ט"ז באייר תשע"ט | יום שלישי 21 במאי 2019 | מערכת ישראל ניוז
ח"כ טרופר נשא היום את נאום הבכורה שלו במליאה ואמר: "סבתא שלי, סבתא חנה זכרה לברכה, עלתה לארץ יחד עם סבא שמואל אחרי שנים ארוכות בגולה, ממניעים ציוניים מובהקים וחיה את עוצמת הציונות עד יום מותה. היא תמיד הזכירה לנו להעריך את המדינה שלנו ולא לקחת אותה כמובנת מאליה. היא ידעה לזכור את כל מה שאנחנו לעיתים הספקנו לשכוח: את החיים היהודיים העגומים והחלקיים בגולה לפני שאנשים טובים הקימו את המדינה. ולהתרשם כל יום מחדש מהמפעל האדיר שהוקם, מתוחזק וממשיך לצמוח כאן".
"ומתוך כך, בחרה תמיד לדבר רק בשבחה של הארץ. את כל שנעשה כאן דנה לכף זכות. אפילו את מזג האוויר. כשהתלוננו אנחנו על שרב כבד ושמש יוקדת, היא ראתה מעליה שמש טובה שזורחת רק בארץ ישראל. כשהשמיים קדרו וגשמי זלעפות היכו בנו, היא בירכה על גשמי הברכה שיורדים על אדמת ישראל. הכל היה מיוחד ויפה וטוב, פשוט מפני שזו ארץ ישראל".
"על התפיסה הזו, שהייתה אולי קיצונית, גדלתי. על ההבנה שבגולה קודר ואפור בלב גם אם השמש זורחת שם. שמחוץ לארץ יבשים החיים במהותם, גם אם ארובות השמיים פתוחות לרווחה".
ח"כ טרופר הוסיף עוד כי "בשנים האחרונות יש שחיקה מתמדת ומדאיגה בתפיסת הממלכתיות. צירוף של אינטרסים, שיקולים פוליטיים ואישיים, הקצנה והתלהמות סודקים את הממלכתיות הישראלית. המרכז הישראלי הרחב, שאמור לשאת את דגל הממלכתיות סובל באופן תמידי מרגשי נחיתות. צריך להגיד בקול ברור: מתינות וממלכתיות אינן פשרה. מתינות הייתה מאז ומתמיד לחם חוקה של הציונות. אידיאליזם פרגמטי. תפיסת עולם של מרכז, היא לא קצת מימין וקצת משמאל. היא הבנה כי ההסכמות והטוב המשותף רחבים יותר מהמחלוקות. היא ראייה מפוכחת, ערכית ואידיאליסטית של הפרויקט המדהים ששמו מדינת ישראל".

"אפשר להיות פטריוטים, להתרגש מהדגל וההמנון ובמקביל לקדם שוויון זכויות בלי הבדלי דת, גזע ומין. אפשר להיאבק על כך שכל אדם יוכל לחיות על פי אמונתו ולצד זאת לחפש חיבורים עם הציבור החרדי והציבור הערבי, מתוך תחושת שותפות עמוקה. אפשר לתמוך ביזמות, יצירתיות וכלכלה חופשית, אך להיאבק למען מערכות ציבוריות חזקות ומבוססות, זכויות עובדים וצדק חברתי".

לדבריו, "ממלכתיות זה להימנע מפופוליזם ומחשיבה דרך פריזמה צרה של שיקול פוליטי. זה למשל, לא לאתרג ראשי ממשלה, בין אם משמאל ובין אם מימין, רק כי מעשיהם משרתים עמדה פוליטית".

הוא סיכם ואמר: "יהיה מאתגר. גם אני אטעה, אעשה הכל כדי לתקן; בוודאי שאמעד, אתאמץ כדי לקום; אשתדל תמיד להיות מהנעלבים ואינם עולבים ולהתייחס לגופו של ענין ולא לגופו של אדם".

 

ח"כ חילי טרופר
ח"כ חילי טרופר
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: