מבזקים

איראן תאמן את חיל הים הסורי בנמל לטקיה

תוכן עניינים

נראה כי איראן הולכת ומעמיקה את השתלטותה על סוריה בכלל ועל צבא סוריה בפרט. גם המאבק על השליטה בנמל לטקיה, בצפון מערב סוריה,הנמל הגדול ביותר במדינה, רק בתחילתו

צביקה נציב | ט"ז באייר תשע"ט | יום שלישי 21 במאי 2019 | מערכת ישראל ניוז
מקור: נציבנט  https://nziv.net/24033/

לפני כחודשיים  נודע כי סוריה מדיחה את המפעיל הזר, חברה צרפתית של נמל לטקיה ומחליפה אותה בחברה איראנית, תוך הסכמה לשלם פיצויים מוגדלים למודחת.

רוסיה, שהבינה מיד את כוונות האיראנים, ובעיקר את ניסיונה לחסות בצל המטרייה האווירית הרוסית של בסיסי חמימים האווירית וטרטוס הימית, מפני פגיעתם הרעה של מטוסי ישראל המתנגדת לכל נוכחות איראנית בסוריה, פועלת לסיכול ניסיון זה.

"מקור" דיווח לאתר חדשות סורי, ג'ורף ניוז Jorf News כי 100 גברים מחטיבת אלפטימיון האירנית, המבוססת על לוחמים מאפגניסטן, השתתפו בהכשרה צבאית-ימית, הראשונה מסוגה יחד עם לוחמי המיליציה השיעית, חטיבת האימאם מוחמד אלבקיר ויחד עם חיילים ממשמרות המהפכה האירנים. הדיווח טוען עוד כי אנשי משמרות המהפכה חולקים משרות רבות במשטר הסורי יחד עם קצינים סורים, ולובשים גם את מדי צבא סוריה ואף מניפים את דגלה בניסיון להתחמק מעיניו הבולשות של המודיעין הישראלי.

מקור נוסף טוען כי איראן וסוריה כבר חתמו על העברת אימונים ימיים לחיל הים הסורי. באוגוסט 2018 איראן וסוריה חתמו על מספר עסקאות בתחום שיתוף פעולה צבאי. איראן גם שכרה ממשלת סוריה מספר בסיסים אוויריים ויבשתיים עוד ביולי 2017.

באפריל 2019 דווח בתקשורת כי איראן תשכור את נמל לטקיה ובכך תשיג איראן בסיס ימי במזרח התיכון וכן תקים במקום נמל קונטיינרים שיחל לפעול כבר בחודש אוקטובר השנה, למרות שסחורה איראנית המיועדת לנמל הקונטיינרים כבר הגיעה לשם בחודש פברואר.

נציב 1 נציב 2 נציב

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: