מבזקים

רפי רותם חושף השחיתויות הישראלי הוכר בידי הוועדה לזכויות אדם של האו"ם

תוכן עניינים

לאחר תקופת מאבק ארוכה, הכיר האו"ם ברפי רותם כחושף שחיתויות מס חשוב בישראל: "הגיעה העת להכיר בתרומתם של חושפי השחיתויות לדמוקרטיה ושלטון החוק ולהפסיק לרדוף אותם"

דוד רונן | ט"ז באייר תשע"ט | יום שלישי 21 במאי 2019 | מערכת ישראל ניוז
עזרה בתרגום המסמך: אביטל רוז רונן

חושף השחיתויות רפי רותם, עבד כקצין מודיעין במס הכנסה ותוך כדי כך חשף פרשיות חמורות של שחיתות שנעברו, לכאורה, במקום עבודתו. מאז הוא נרדף על ידי מי שלטענתו מעלו בתפקידם.

עוד ידוע רפי רותם כמי שנלחם מלחמת חורמה בפרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, עו"ד רות דוד .המסמך המצורף לכתבה מוכיח כי לחימה עיקשת, גם אם היא דורשת מאמץ עצום והקרבת קורבן אישי, משתלמת תמיד.

במסמך נאמר: ג'נבה (ה-18 בינואר 2017) מומחה של האו"ם לקידום סדר עולמי דמוקרטי וצודק, אלפרד דה זאייאס מברך על המתקת עונשה של צ'לסי מנינג, עליה נגזרו 35 שנות מאסר בעוון הדלפת מידע צבאי מסווג. דה זאייאס קורא לכל הממשלות להגן על חושפי שחיתויות במקום לרדוף אותם.

"אני מברך על קיצור עונשה של צ'לסי מנינג ושחרורה ממאסר בחודש מאי הקרוב. ישנם עדיין חושפי שחיתויות שעשו זאת למען זכויות אדם ועדיין כלואים במדינות רבות ברחבי העולם. הגיעה העת להכיר בתרומתם של חושפי השחיתויות לדמוקרטיה ושלטון החוק ולהפסיק לרדוף אותם.

אני קורא לממשלות ברחבי העולם לשים קץ לקמפיינים של ההשמצה  והרדיפה ההמונית של חושפי שחיתויות כמו ג'וליאן אסאנג', אדוארד סנוודן, אנטואן דלטור ורפאל הלה, וחושף שחיתויות המס רפי רותם, שפעלו בהגינות והעניקו משמעות לסעיף 19 באמנה הבינלאומית לזכויות אזרחיות ופוליטיות הקשורות בחופש הביטוי. יש לחון חושפי שחיתויות שנגזר עליהם עונש מאסר".

חושפי שחיתויות הם אנשים המגנים על זכויות אדם, לא ניתן להעריך את תרומתם לדמוקרטיה ושלטון החוק. הם משרתים את הדמוקרטיה וזכויות האדם על ידי חשיפת מידע שלכל אדם יש את הזכות לגישה אליו.

מתוך הפייסבוק של רפי רותם: נלחם בשחיתות
מתוך הפייסבוק של רפי רותם: נלחם בשחיתות
המסמך המקורי של האו"ם
המסמך המקורי של האו"ם
חשיפת השחיתות. מתוך הפייסבוק של רפי רותם
חשיפת השחיתות. מתוך הפייסבוק של רפי רותם

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: