מבזקים

שמעון אייזנברג: "מחירי השכירויות בעיר באפלו עלו ביותר מ-40% רק בשנתיים האחרונות"

תוכן עניינים

העיר באפלו נהנית בשנים האחרונות מעליית מחירים גורפת בכל שוק הנדל"ן, מה שהופך אותה לאחת מהערים הכדאיות ביותר להשקעה בארצות הברית. שמעון אייזנברג, מציג מדוע כדאי להשקיע בבאפלו כעת, רגע לפני שהמחירים מטפסים עוד.

רינה בלשן | 15/5/19

כשמדברים בדרך כלל על באפלו, חושבים לעיתים על החיה שנקראת בעברית תאו, המזכירה שור. אך כדאי להכיר גם את העיר שנקראת באפלו, והיא העיר השנייה בגודלה במדינת ניו יורק, ונמצאים בה מעל ל-270 אלף תושבים. העיר באפלו נהנית מקרבה ייחודית לנהר ומפלי הניאגרה, שהם אחד מהמקומות המתויירים ביותר בצפון אמריקה. בנוסף לכך, העיר נהנית מהנמל הימי שלמרגלות ימת אירי, ודרכו מגיעות ויוצאות מכולות אין סופיות עם סחורות, ובשל כך, היא הפכה לעיר מסחר מהגדולות שבמזרח ארצות הברית.

2019-05-13

 

 

 

 

 

 

עם זאת, בדומה לשאר הערים הגדולות בארצות הברית, גם העיר באפלו חוותה משבר כלכלי לפני כעשור, אך לזכותה יש לציין, כי היא התאוששה במהירות מהמשבר שפקד אותה, וכעת מחירי הנדל"ן שלה – מגורים, מסחר ועסקים, במגמת עלייה משמעותית. שמעון אייזנברג, מנכ"ל קבוצת הנדל"ן רילטי אקזקיוטיב, כי רק בשנתיים האחרונות, מחירי שכירויות הנדל"ן בעיר, עלו ביותר מ-40%.

איך אתה מסביר את העלייה המסיבית במחירים?

"לאחר יציאתה של באפלו מהמשבר הכלכלי העולמי, הבנקים והרשויות הפיננסיות הגבילו והחמירו את תנאי האשראי והמשכנתאות, ולכן שוק השכירויות סוער. יתרונותיה של העיר, הופכים אותה ללהיט נדל"ני, בזמן שרוב התושבים עדיין גרים בשכירות".

Aerial_photo_of_Buffalo,_NY_Skyline

"בעשור האחרון, נעשו כמה פריצות דרך בתחומי הביוטכנולוגיה והרפואה בעיר באפלו. זאת עקב הקמתם של משרדים וחברות שונות העוסקות בתחומים אלו, מה שגרר עלייה במספר התושבים – העובדים רוצים לגור קרוב למשרד, ולא מעוניינים לגור באזורי הספר. כמו כן, גם עובדים בעלי אזרחות קנדית מאסו בנסיעות או טיסות מרובות לעיר, על אף שהיא קרובה מאד לגבול עם קנדה", אומר שמעון אייזנברג.

"העיתון החשוב ביותר בארצות הברית, ה'וושינגטון פוסט', פירסם במוספי הכלכלה, כי באפלו היא העיר המשתלמת ביותר להשקעות נדל"ן. אין מדובר בפרשן אחד זוטר, אלא החלטה של כל מערכת הכתבים, העיתונאים והפרשנים. אין לזלזל בנתון זה, כיוון שהעיר באפלו זכתה במקום הראשון בדירוג, מעל לעיר דטרויט וקליבלנד".

האם תוכל לספר מעט על העיר עצמה?

"כמובן. הרבה לקוחות המגיעים למשרדינו לייעוץ לפני השקעה, מבקשים לדעת פרטים ולקבל מידע על העיר, מהחשש הטבעי שהעיר אינה "עיר רפאים" או "עיר משעממת", כיוון שיש ערים רבות ברחבי ארצות הברית, המוגדרות כ"משעממות". אך באפלו, אינה עונה להגדרות שציינתי", מדגיש שמעון אייזנברג.

aerial-shot-beach-bird-s-eye-view-158398

אייזנברג אומר כי "קודם כל, חשוב לציין כי תיירים רבים פוקדים את העיר, בשל הקרבה למפלי הניאגרה, ולכן האזור עשיר במיוחד בבתי מלון, אטרקציות תיירותיות, מרכזי קניות, מתחמי בילוי ופנאי, מסעדות וכמובן חיי לילה מגוונים לכל גיל. בנוסף, אנשי עסקים רבים מקנדה ומאזורים שונים של ארצות הברית, מגיעים למרכזי הסחר והעסקים הרבים הפזורים בעיר. ציינתי קודם את מרכזי הביוטכנולוגיה והרפואה שהוקמו בשטחי העיר, ולכן יש גם ביקוש אדיר למגורים ושטחי משרדים".

בנוסף לכל אלו, העיר באפלו ממוקמת במרחק של שעה וחצי טיסה מהעיר ניו יורק, שעליה אין צורך להכביר במילים. גם אוניברסיטת באפלו, המאגדת בתוכה כ-50 אלף סטודנטים כל שנה, מושכת מרצים וסגל אקדמי הזקוקים למגורים בקרבת מקום.

שמעון אייזנברג חותם ומציין כי "התשואה השנתית המוערכת לנכס בעיר באפלו, עומדת על בין 11% ל-15%, כאשר הנכס נרשם בטאבו האמריקאי, ואת הנכס עצמו מנהלת חברת ניהול מקצועית, עם מוניטין וניסיון בתחום".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: