מבזקים

מכר את עדר הכבשים שלו ודיווח למשטרה שהעדר נגנב

תוכן עניינים

תושב נצרת מכר את עדר הכבשים שהיו ברשותו, ניסה להונות את נושיו ודיווח למשטרה שהעדר נגנב. משמר הגבול עצרו את החשוד

אהרון קלפה | ח' באייר תשע"ט | יום שני 13 במאי 2019 | מערכת ישראל ניוז

במשמר הגבול של משטרת ישראל הביאו אמש למעצרו של תושב נצרת בחשד למכירת עדר כבשים ודיווח על כך שנגנב.

ביום שבת בתאריך 11.05.19 התקבל דיווח במשטרת ישראל בדבר גניבת כ- 220 כבשים, עדר שלם של תושב נצרת שהוחזק בדיר במושב כפר ברוך. יחד עם הדיווח על הגניבה דווח שהבעלים שהגיע לדיר וגילה לכאורה שעדרו נגנב, חש ברע ופונה לטיפול בבית החולים.

"כבר בתחילת החקירה עלה החשד שמדובר בניסיון הונאה של המגדל שדיווח על 220 כבשים גנובים". אמר קצין ביחידה המרכזית של מג"ב המתמחה בחקירה של עבירות חקלאיות והוסיף: "בשבת, מספר שעות אחרי הדיווח הובילה אותנו החקירה לכפר ראס עלי, שם מצאנו את הכבשים".

כאמור כבר באותו היום, שעות לאחר הדיווח התחקו במג"ב אחר הכבשים והביאו לאיתורם של כ- 114 כבשים שהיו שייכים למגדל מנצרת. ככל שהתקדמה החקירה התגבר החשד שמדובר במגדל שנקלע ככל הנראה לחובות כספיים, מכר את העדר שהכיל רק 114 כבשים ולא 220 כפי שדווח למשטרה. לאחר מכירת הכבשים דיווח החשוד כי הכבשים נגנבו, כדי להסתיר מנושיו את דבר המכירה.

אמש, לאחר ששוחרר החשוד מבית החולים, הוא עוכב לחקירה על ידי שוטרי מג"ב לאחריה שוחרר למעצר בית. הכבשים שאותרו והועברו למשמרות צד שלישי.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במשמר הגבול משקיעים משאבים רבים למיגור הפשיעה החקלאית דבר שהביא לירידה של למעלה מ- 20% במספר התיקים שנפתחו מתחילת השנה, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. כל ניסיון להונות את הרשויות בתחום יתקל במשטרה נחושה שתשיט על העבריינים את עלויות החקירה של המשטרה בגין דיווח השווא".

 

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: