מבזקים

האם הנשיא ייתן ארכה לנתניהו או יטיל משימה על מועמד אחר?

תוכן עניינים

ביבי נתניהו ביקש מנשיא המדינה ראובן ריבלין הארכה בהרכבת הממשלה. האם הנשיא ייעתר לבקשתו? או יטיל את המשימה על מועמד אחר?

אלי ששון | ז' באייר תשע"ט | יום ראשון 12 במאי 2019 | מערכת ישראל ניוז

בישיבת סיעת הליכוד הראשונה שהתקיימה ביום שלישי שעבר, אמר ראש הממשלה: "אנחנו בעיצומה של מלאכת ההרכבה. זו עבודה לא פשוטה ויש לה היבטים שונים, גם בחלוקת תפקידים וגם בשליטה על תקציב המדינה ובאתגרים רבים אחרים. אני מקווה שהעבודה הזאת תסתיים לפני התאריך הסופי, אבל אני בכלל לא בטוח בזה, כי בדרך כלל מתכנסים סביב הדד-ליין ולכן ייתכן שנגיע לתאריך השני".

למחרת, ביום רביעי הסתיים פרק הזמן בן 28 הימים אשר ניתנו לביבי נתניהו לנסות להרכיב ממשלה. לאחר סיום הזמן המוקצב רשאי, אך לא חייב הנשיא לתת לנתניהו פרק זמן שלא יעלה על 14 יום, לנסות להרכיב ממשלה

במידה ונתניהו לא יצליח להרכיב את הממשלה, אז הנשיא יוכל להטיל את המשימה על חבר כנסת אחר שיודיע בכתב שהוא מוכן לקחת את נושא הרכבת הממשלה על עצמו. עד כה כל המועמדים קיבלו ארכה בניסיון להרכיב ממשלה אך מכיוון שהפעם זה מעט מורכב, אין וודאות שכך אכן יהיה.

נציין שביום סיום פרק הזמן שניתן לנתניהו, יתקיים יום הנכבה שזה יום נפיץ במיוחד ויכול לגרום לתבערה כמו המתיחות הגוברת במפרץ רוויית אדי הדלק, כמו המתיחות בן ישראל לעזה ששם הסכנה לפיצוץ עדיין גבוהה מאוד, או אולי פיצוץ מגבול הגולן.

מה צפוי בהמשך?

האם נשמע בימים הקרובים צלילי מוזיקה מהארוויזיון, או שמה נשמע צלילים מסוג אחר? האם נתניהו ינצל את אירועי יום הנכבה כדי להגיב כראוי? מה שיכול להעניק לו ארכה נוספת להרכבת ממשלה.
האם הנשיא ייתן ארכה לנתניהו עקב המצב הנפיץ, או שמא ינצל את סמכותו החוקית ויטיל את התפקיד על מועמד אחר?

הרבה שאלות, הרבה אירועים בקנה ומעט תשובות. נמתין ונראה, כי בהחלט יהיה כאן מאוד מעניין בימים הקרובים.

 

מתוך דף הפייסבוק של רוה"מ
מתוך דף הפייסבוק של רוה"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: