מבזקים

מומחה עירקי: הופעתו מחדש של אלבגדדי היא חלק מהאסטרטגיה האמריקאית

תוכן עניינים

עבאס אל-ערדאווי מומחה ביטחוני עיראקי בכיר אמר כי הופעתו מחדש של אל-בגדאדי עולה בקנה אחד עם מזימה אמריקאית, ליצור חוסר ביטחון בגבולות עיראק ולשמור על כוחותיה במדינה

צביקה נציב | ג' באייר תשע"ט | יום רביעי 8 במאי 2019 | מערכת ישראל ניוז
מקור: נציבנט  https://nziv.net/23301/
קרדיט: בר מאיר מקבוצת נציב

בהודעה רלוונטית אמר אתמול מומחה עיראקי נוסף כי, הופעתו מחדש של אל-בגדאדי מול המצלמות לאחר חמש שנים נועדו להצדיק את הפריסה הצבאית של ארה"ב בעיראק. חמד אל-דולימי אמר לאתר החדשות אל-ערבי אל-ג'דיד בשפה הערבית, כי המפלגות העיראקיות המעדיפות את המשך ההיערכות של ארה"ב בעיראק, עשויות לנצל את המהלך של אל-בגדדי כדי להגביר את האיומים הפוטנציאליים של האיסלאם. הוא הוסיף כי ארה"ב הייתה הראשונה שניצלה לרעה את הופעתו "הפתאומית" לאחרונה של אל-בגדדי מבחינה פוליטית צינית ובדגש על אזהרותיה האחרונות בדבר הסכנה.

אל-ערבי אל-ג'דיד גם ציטט את הפקידים העיראקים ואמר כי, אל-בגדאדי נכנס שוב לעין כאשר כוחות הביטחון העיראקיים פועלים על מנת לטהר את הרי ג'בל חאמרי, וכמה אזורים של מדבר אל-ענבר ממיליציות התומכות באל בגדאדי והוסיף כי תאי ה- ISIL שהיו עד עכשיו בתנאיי תרדמה במדבריות, הם חלשים ביותר מכל תקופה.

אל-בגדאדי בהודעת וידאו חדשה ששוחררה לאחר חמש שנים, איים לנקום באנשי עיראק והמילציות הנאמנים למשטר העיראקי. קבוצת הטרור של ארגון ISIL פרסמה הודעת וידיאו של 18 דקות של אבו בכר אל-בגדאדי, בה הוא איים להמשיך בפעילות הטרור שלו.

אבו בכר אל-בגדאדי גם אמר כי ינקום את לוחמי ההרוגים והשבויים שלו. עוד הוסיף כי הארגון ניהל 92 פיגועי טרור בשמונה מדינות, כדי לנקום את חבריו שנהרגו בשבי אל-שאם. הסרטון החדש שפורסם לאחרונה של אבו בכר אלבגדאדי היא קונספירציה בוטה של ארה'ב.

דעא"ש חוזר לקדמת הבמה
דעא"ש חוזר לקדמת הבמה
צבא ארה"ב בעיראק
צבא ארה"ב בעיראק
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: