מבזקים

ארה"ב זיהתה מערך טילים בליסטיים איראנים בעיראק ודורשת את נטרולם

תוכן עניינים

בהמשך לכתבה שפורסמה אמש על "פעילות איראנית בלתי שגרתית באזורנו" בה נאמר כי שר החוץ האמריקאי בדרכו לפגישה דחופה בעיראק בעקבות פעילות בלתי שגרתית באזורנו

צביקה נציב | ג' באייר תשע"ט | יום רביעי 8 במאי 2019 | מערכת ישראל ניוז
מקור: נציבנט https://nziv.net/23290/

אמש התפרסמה כתבה באתר נציבנט וישראל ניוז: "פעילות איראנית בלתי שגרתית באזורנו, תמונת מצב חלקית בלבד, נכון לעכשיו". בכתבה נאמר כי שר החוץ האמריקאי היה בדרכו לעיראק לפגישה דחופה עם ראש הממשלה. הבוקר התעוררנו לשלל דיווחים אודות הנושאים שדובר עליהם בפגישה הפתאומית שהקפיצה את אמצעי התקשורת בעולם, היות והיא התנהלה בסודי סודות שהודלפו לכל עבר.

אז מה היה בפגישה? כנראה ששוחחו שם על הרבה נושאים, וערוצי החדשות והרשתות החברתיות במרחב המזרח התיכון, מתחרות ביניהן בהבאת מידע "בלעדי" מתוך הפגישה, בהנחה שהמידע נכון.

על פי מקורות ערבים, בביקור הפתע של פומפאו בעיראק, הוא דרש ממשלת עיראק לפרק את הטילים הבליסטיים שאיראן מסרה בחשאי בימים האחרונים לידי המיליציות העיראקיות הנאמנות לה. מדובר בטילים "אלחשד אלשעבי" שנפרסו לקראת פעילות שטיבה "לא ברור". פומפאו דרש מהממשלה העיראקית להחרים את הנשק הזה והודיע כי ארה"ב לא תאפשר לנשק לצאת מתחומי עיראק בחזרה לאיראן, או לחלופין להעבירו לשטח סוריה.

פומפאו הבהיר שאם הדבר לא יעשה, ארה'ב תדאג להשמידו. (עכשיו תקראו מה שנכתב באופן ראשוני אמש ותשוו. המידע היה באופן כללי טוב)

נציב נציב 1 נציב

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: