מבזקים

יו"ר ציונות בנחישות: "במשפחות השכולות זועמים על החלטת בג"צ ורואים בטקס השערורייתי חילול זכר יקיריהם"

תוכן עניינים

בג"צ קיבל את עתירת ארגון "לוחמים לשלום" לקיים טקס זיכרון משותף לחללי ישראל פלסטין. יו"ר ציונות בנחישות רן כרמי בוזגלו זועם: "נניף את דגל הלאום מול המחבלים וגם להבהיר לשופטים שאישרו את כניסתם, אנחנו כאן"

רות קרייתי | א' באייר תשע"ט | יום שני 6 במאי 2019 | מערכת ישראל ניוז

אין זו פעם הראשונה שארגון לוחמים לשלום מקיימים יום זיכרון משותף בתל אביב, בתאריך המיועד לחללי צה"ל ולנרצחי פעולות האיבה. השבוע, הודיע שר הבטחון כוכבי כי לא יאפשר לקיים טקס כזה במדינת ישראל. אלא שלשופטי בג"צ יש רצונות משלהם והם הטילו וטו על ההחלטה המדינית.

וכך, דחו הבוקר שופטי בג"צ את טענות המדינה שלא לאפשר את קיום הטקס המשותף: "אל לשר הביטחון להתערב בדרך שבה משפחה מבקשת לבטא את השכול הפרטי שלה", והורו לשר הביטחון לאפשר את כניסתם של 100 פלשתינים לטקס, תוך הערה: "אלא אם יש מניעה ביטחונית לגבי מי מהם".

רן כרמי בוזגלו יו"ר ציונות בנחישות אמר: "הפסיקה היתה צפויה והיא מתיישרת עם הקו הלעומתי שמאפיין את המוסד השנוי במחלוקת. אין ספק שאת המעמד הציבורי המפוקפק קנו השופטים ביושר. אני בקשר הדוק עם בני משפחות שכולות. הם זועמים על החלטת בג"צ ורואים בעצם קיום הטקס השערורייתי חילול זכר יקיריהם. נגיע מחר כדי למחות על דבר הנבלה. נעמוד בסדר מופתי ונחשוף את קלונם המוסרי של משתתפי הכנס.

לא בכדי נקבעה שעת האירוע לשעה 21:00. מארגני הביזיון יודעים היטב, שחלקם הגדול של המשתתפים לא יעמוד דום בצפירה. לפני שנתיים עמדנו מולם כשקיימו את האירוע המקומם בהיכל קבוצת שלמה, ליד גני התערוכה. הדלקנו נרות נשמה לזכר החללים והמנוולים שעברו בסמוך, לעגו לנו ואיחלו שבשנה הבאה ירבו הנרות. זה פרצופם הכעור של אלה העושים שימוש ציני בשכול ואנחנו חייבים לעמוד מולם כחומה בצורה. נניף בגאון את דגל הלאום. מניסיוני העתיר, הדגל הכחול לבן מטיל עליהם מורא גדול".

תגובות נוספות התקבלו היום בעקבות פסיקת בג"צ. מנכ"ל "עד כאן" גלעד אך הגיב להחלטת בג"צ ואמר: "לא שלום ולא זיכרון. מטרת הטקס היא פגיעה במדינת ישראל ובעוצמתה. מתן לגיטימציה למשפחות הרוצחים, דווקא ביום המשמעותי בו אנו מתייחדים עם חללי צה"ל ונרצחי פעולות הטרור, היא דבר הזוי שחייבים לשים לו סוף".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על ההחלטה ואמר: "ההחלטה של בג"ץ שגויה ומאכזבת. אין מקום לטקס זיכרון שמשווה בין דם בנינו לדמם של מחבלים. על כן סרבתי לאפשר את כניסתם של משתתפי הטקס ואני סבור שלא היה מקום להתערבותו של בג"ץ בהחלטתי זו".

יום הזיכרון המשותף 2018
יום הזיכרון המשותף 2018
התכתשות בין המשטרה לקהל שהגיע למחות 2018
התכתשות בין המשטרה לקהל שהגיע למחות 2018
רן כרמי בוזגלו מוחה על קיום הטקס (2018)
רן כרמי בוזגלו מוחה על קיום הטקס (2018)
הכרזה שפרסם רן כרמי בוזגלו נגד החלטת בג"צ
הכרזה שפרסם רן כרמי בוזגלו נגד החלטת בג"צ

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: