מבזקים

מתכוננים לסבב ארוך? חיל האוויר תוקף ברצועת עזה

תוכן עניינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו החל בהערכת מצב בקרייה ובמקביל החלו תקיפות חיל האוויר ברצועה. צה"ל ימליץ על תגובה קשה שתבהיר כי ישראל לא תאפשר להיסחט ומוכנה להסתכן בהתדרדרות לעימות

ישי אלבז | כ"ט בניסן תשע"ט | יום שבת 4 במאי 2019 | מערכת ישראל ניוז
בשיתוף חדשות השואגים לימין

 

ישראל דחתה את בקשת מצרים לרגיעה ובשעה זו החל צה"ל לתקוף באמצעות מטוסי קרב יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ ברצועת עזה. עד כה נתקפו למעלה מעשרה יעדי טרור על ידי טנקים וכלי טיס. אתר אלבוראק השייך לג'יהאד האסלאמי הושמד בגל התקיפות האחרון. ברצועה מאיימים: ״כל הערים קרובות לעזה״.

משרד הבריאות בעזה דיווח על שני מחוסלים וחמישה מחבלים פצועים בתקיפות ישראל. מקור בחדרי המבצעים המשותפים של הפלגים בעזה הודיע: "בגזרה הכריזו כי השעות הקרובות יכאיבו מאוד לישראל". עוד הבהירו כי השיחות עם הצד המצרי הגיעו למבוי סתום. סוכנות הידיעות שיא'הב מדווח על 3 פצועים אחד מהם במצב אנוש. כתוצאה מתקיפת כטב"מ באזור אל-בראקה צפונית לבית לאהיא שבצפון הרצועה. הערבים מדווחים על 2 פצצות מרגמה שנפלו סמוך לגדר ללא אזעקה.

ברגעים אלה לאחר הערכת המצב בקריה הוחלט על פתיחת מקלטים בכל גזרת העוטף כולל קרית מלאכי אשקלון אשדוד יבנה רחובות ומהדקות האחרונות גם בנתיבות ובאר שבע.

מוקדם יותר, הופעלה אזעקת צבע במועצות האזורית חוף אשקלון ושפיר. למרכז הרפואי ברזילי הגיעו עד כה 12 נפגעים אשר סובלים מפגיעות חרדה וחבלות אורטופדיות, בעיקר בעת המנוסה למרחב מוגן. 3 טופלו ושוחררו, 1 אושפז וכל היתר נמצאים עדין בטיפול. (6 אשקלון, 1 בת הדר, 1 יד בנימין, 1 מושב צוחר, 1 קרית גת 2 שדרות).

ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני הודיע: "אנחנו נמצאים בעוד סבב הסלמה באזורנו כתוצאה מהאירועים הבטחוניים אמש על הגדר. עשרות רקטות נורו לעבר כל מרחב העוטף וישובי הדרום. עד כה, יש נפילה בחצר בית בקיבוץ במועצה ושאר הנפילות הן בשטחים פתוחים מחוץ לישובים. בנוסף, כיפת ברזל באזורנו יירטה חלק נכבד מהטילים שסיכנו גושי התיישבות. אין נזק ואין נפגעים בגוף. פתחנו מרכז הפעלה במועצה וכל בעלי התפקידים במועצה מגוייסים ופועלים כל אחד בתחומו. אנו בקשר שוטף עם בעלי התפקידים בישובים ומעודכנים על הצרכים המיוחדים ופועלים למתן המענים.

נכון לעכשיו הנחיית המועצה היא להמשיך להישאר בקרבת מרחבים מוגנים או הגי מוגן שיש בהתאם לזמן ההתרעה שבכל ישוב וישוב. אם אתם מרגישים צורך, ניתן לפנות לצח"י בישובים ולמרכז החוסן בטלפון 08-9965264. אלו רגעים לא פשוטים ואני מבקש לחזק את ידי התושבים ששוב מגלים אורך רוח נוכח המצב. אין ספק שהמשוואה בה חבל ארץ שלם קורבן של המציאות והיעדר המדיניות הברורה מול רצועת עזה חייבת להשתנות. אנו מצפים מקובעי המדיניות לשינוי המציאות הזאת".

חיל אוויר תוקף ברצועה
חיל אוויר תוקף ברצועה
קריית גת. צילום כבאות והצלה מחוז דרום
קריית גת. צילום כבאות והצלה מחוז דרום
קריית גת. צילום כבאות והצלה מחוז דרום
קריית גת. צילום כבאות והצלה מחוז דרום

נפילה בגן ילדים נפילה

הבית שנפגע בקריית גת
הבית שנפגע בקריית גת
רסיסים ברחוב בקריית גת
רסיסים ברחוב בקריית גת

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: