מבזקים

מה המחיר שישראל תצטרך לשלם עבור החזרתם של אלי כהן ורון ארד?

תוכן עניינים

בשיחות חשאיות שנערכות בין רוסיה וישראל מתברר כי ישראל מסרבת לשחרר אסירים איראנים ולבנונים, בתמורה להחזרתם של אלי כהן ז"ל ורון ארד

רות קרייתי | כ"ז הניסן תשע"ט | יום חמישי 2 במאי 2019 | מערכת ישראל ניוז

אתר אינדיפנדט ערביה מדווח כי מקורות יודעי דבר מסרו שישנם פרטים נוספים שהוסתרו מעיניי הציבור, בהקשר לעסקת החזרת גופתו של זכריה באומל ז"ל. הפרטים שסוכמו בעסקה זו כוללים החזרת שרידי גופותיהם של נעדרים נוספים מסוריה ולבנון, בנוסף לגופתו של זכריה אומל ז"ל. עוד דיווח האתר כי בתמורה להשבת גופתו של אלי כהן ז"ל, מצטרך ישראל להתחייב כי תתמוך במשטרו של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד וכל זאת יקרה בתיווכה של רוסיה. כמו כן ישראל ‏תתחייב לשחרר אסירים איראנים ולבנונים הנמצאים בתי כלא בישראל.

עוד דווח אינדיפנדט ערביה כי המקור שעליו הוא מסתמך, אישר את השיחות המתמשכות בין הצדדים הרוסים והישראלים. עוד אישר המקור את המאמצים המתמשכים להחזיר את שרידיהם של גופות חיילים ויהודים אחרים שקבורים בסוריה ובלבנון.

כאמור, בקרב הגופות שישראל דורשת את החזרתם היו גם שמותיהם של הנווט רון ארד ואלי כהן המרגל המפורסם. לפי המידע שיש בידי ישראל על הנווט רון ארד, ידועים פרטים אלו: ארד נתפס בשבי של ארגון הטרור אמל בשנת 1986 אחרי שמטוסו הופל מעל שטח לבנון. לאחר מכן הועבר ארד לארגון טרור אחר ומאז נעלמו עקבותיו. עד היום לא נמצא הנווט האבוד וגם שרידיו לא נמצאו מעולם. ארגון הטרור חיזבאללה סיפק לישראל דו"ח נרחב ערב חילופי דברים בינם לישראל, אך הדו"ח לא הביא מידע על ארד.

ישראל הכחישה את הידיעה כי שיירה של רכבים רוסים העבירו את שרידיו של אלי כהן ז"ל מקברו. לטענת אינדיפנדט ערביה ההכחשה הגורפת פורסמה בעקבות משא ומתן שמקיים כעת עם הרוסים ואי הסכמה של ישראל לדרישה לשחרר אסירים איראנים ולבנונים הכלואים בבתי כלא בישראל.

האסירים ששוחררו בעסקת באומל: זידאן טוויל וחמיס אחמד
האסירים ששוחררו בעסקת באומל: זידאן טוויל וחמיס אחמד
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: