מבזקים

מרוץ רצים לזכרם: מיזם הנצחה ייחודי לחללי מערכות ישראל

תוכן עניינים

מיזם מבורך למען חללי מערכות ישראל יתקיים במשך שעה אחת, ביום הזכרון בכל רחבי הארץ ובאותה שעה. במרוץ רצים לזכרם אין נקודת זינוק, אין מדידת זמנים ואין פודיום

גילעד הדרי | כ"ו בניסן תשע"ט | יום רביעי 1 במאי 2019 | מערכת ישראל ניוז

זו השנה השלישית בה יתקיים מרוץ רצים לזכרם. בשנה הראשונה נרשמו למיזם כ- 4,700 איש ובשנה שעברה כ- 7,400 איש מרחבי הארץ, אולם בפועל השתתפו במירוץ ביום הזיכרון הרבה יותר רצים. "זה היה מרגש ומדהים", נזכר בועז, מייסד ומוביל המיזם: "עמוד הפייסבוק של המיזם התמלא באותו זמן בצילומים מרגשים של הרצים ובסרטוני וידאו בהם הרצים תיעדו את עצמם. הלב שלי התרחב לנוכח אלפי האנשים שבחרו להנציח את חללי מערכות ישראל בדרך הזו. אני מזמין את כל עם ישראל להצטרף אלינו גם השנה ולעזור לנו להפוך את המרוץ הזה לאירוע לאומי".

כל מי שנרשם, מקבל באופן אקראי שם של נופל/ת ממאגר של למעלה מ-23 אלף הנופלים מאז קום המדינה ועד היום, לזכרו הוא מקדיש את הריצה. מערכת האתר דואגת לשלוח לנרשמים קוד לאיסוף חולצה למרוץ מאחד מסניפי רשת so good שנבחרו לחלוקה בפריסה ארצית ובמקביל נשלח למייל של הנרשמים מספר חזה ועליו שם הנופל לזכרו ירוצו. בועז יעקב, המייסד ומוביל המיזם: "רצים לזכרם" מעניק משמעות חדשה למשפט הידוע: לכל איש יש שם. "אני מזמין את כל עם ישראל להצטרף אלינו גם השנה ולעזור לנו להפוך את המרוץ הזה לאירוע לאומי".

בועז יעקב (41), מהנדס במקצועו וחובב ריצה, שבשירותו הצבאי היה בשייטת 13, איבד כמה חברים טובים לנשק וגם חברים לחיים במערכות ישראל. בשנים האחרונות הוא מצא דרך לפרוק חלק מהרגשות הפוקדים אותו מידי יום זיכרון. "מצאתי את עצמי יוצא לריצה בנופיה הקסומים של ארצנו היפה בשיאו של יום הזיכרון, ריצה בה בעיקר זכרתי את הקרובים לי והרגשתי רגשות עמוקים של עצב וכאב שהפכו להכרת תודה לאלה שהקריבו בשביל כולנו את היקר מכל", אומר בועז.

לאחר שבמשך 6 שנים הנהיג בועז בהתנדבות קבוצה לקידום נוער דרך פעילות הכנה לצבא, הוא הקים את עמותת דרך הרגליים, על מנת לקדם  מטרות חברתיות משמעותיות דרך פעילויות ספורט שונות. את מיזם רצים לזכרם הוא ייסד לפני 3 שנים מתוך מטרה להפוך את הריצה לפעילות לאומית ארצית ביום הזיכרון. "זו פעילות חוצה מגזרים, עדות ודעות ותפקידה לאפשר לנו כאומה לזכור את כלל הנופלים באשר הם", מסביר בועז.

הרישום לרצים לזכרם מתבצע דרך אתר המיזם רצים לזכרם. תמורת תשלום סמלי של 40 שקל מקבלים חולצת ריצה לבנה עם סמל המירוץ והמערכת מאתרת באופן אקראי שם של נופל/ת במערכות ישראל לזכרו ירוצו הנרשמים. לכל נרשם נשלח לינק ובו מידע מפורט על הנופל שהוא נבחר לרוץ לזכרו. מי שמעוניין, יכול להוסיף שם של נופל/ת נוסף לזכרו הוא רוצה לרוץ ושני השמות מודפסים על גבי מספר החזה שנתלה על החולצה.

קובץ עם שמות הנופל/ים נשלח במייל לנרשמים בפורמט של מספר חזה ואותו הם מדפיסים ומצמידים לחולצה בעת הריצה. במקביל נשלחת הודעה לטלפון הסלולרי של הנרשמים ובה מצויין סניף של רשת חנויות הנוחות so good שנבחר ע"י המשתתפים לאיסוף החולצות. כל ההכנסות הן קודש  לפעילות עמותת דרך הרגליים.

מרוץ "רצים לזכרם" יתקיים ביום הזיכרון 8.5.19  בשעה 17:30 בדיוק. למידע נוסף ולרישום למרוץ: https://www.memorun.org/

 

רצים לזכרם של חללי מערכות ישראל
רצים לזכרם של חללי מערכות ישראל
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: