מבזקים

צה"ל ושב"כ מנעו פיגוע תופת חמור של פעילים בכירים בחמאס שנועד ליום הבחירות

תוכן עניינים

הותר לפרסום: שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל חשף לאחרונה תשתית טרור באיו"ש אשר גויסה על ידי פעילי חמאס בכירים מרצועת עזה על מנת לבצע פיגוע תופת חמור בסמוך ליום הבחירות שהתקיים ב- 9 לאפריל 2019

רות קרייתי | כ"ג בניסן תשע"ט | יום ראשון 28 באפריל 2019 | מערכת ישראל ניוז

בתאריך 31 מרץ 19' נעצר פעיל בתשתית, יחיא אבו דיה, בן 23 תושב הכפר א-זעיים, המזוהה עם ארגון הטרור חמאס. בחקירתו בשב"כ עלה עד כה כי אבו דיה עמד בקשר עם פעילי חמאס בכירים ברצועת עזה באמצעות האינטרנט, גויס לפעילות צבאית, הסכים לבצע משימות ולשמש כמפגע מתאבד.

המחבל אבו דיה התבקש על ידי מפעיליו מחמאס לרכוש רכב ולשכור מחסן לטובת הכנת רכב תופת. עוד התבקש לבצע מעקב אחר נקודת פיגוע מיטבית באזור מעלה אדומים. המטרה נבחרה מאחר ויש בה ריכוז גבוה של אוטובוסים, אזרחים וחיילים.

המחבל אבו דיה עקב אחר הוראות התשתית, ביצע תצפיות על נקודות הומות אדם ודיווח על כך לתשתית אשר בחרה את הנקודה המיטבית, תוך העברת הנחיה למימוש הפיגוע באופן מהיר.

כחלק מההכנות לקראת פיגוע ההתאבדות, התבקש המחבל אבו דיה על ידי פעילי החמאס מרצועת עזה, לצלם צוואה בשם הזרוע הצבאית של חמאס. המחבל אבו דיה תכנן לצלם את עצמו מקריא את הצוואה טרם יציאתו לפיגוע כשהוא עוטה על ראשו סרט של הזרוע הצבאית של חמאס ולשם כך רכש חצובה לצילום.

בימים הקרובים יוגש נגד המחבל אבו דיא כתב אישום.

גורם בכיר בשב"כ אמר: "תשתית הטרור של חמאס ברצועת עזה פועלת בכל העת לגיוס פעילי חמאס מאזור איו"ש לטובת הוצאת פיגועי טרור רצחניים במטרה לערער את היציבות הביטחונית באזור. פעילות זו של הזרוע הצבאית של חמאס, מצטרפת לשורה ארוכה של ניסיונות פיגוע בהכוונת חמאס ברצועת עזה, באמצעות גיוס פעילים באיו"ש, אשר סוכלו על ידי שרות הביטחון הכללי בשנים האחרונות ועד כה הובילו למאסרם של רבים. שירות הביטחון הכללי יחד עם כוחות הביטחון ימשיך לפעול לסיכול פיגועים של תשתיות הטרור של חמאס מבעוד מועד".

 

 

תקשורת שב"כ
תקשורת שב"כ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: