מבזקים

ארגון הטרור חמאס נגד תוכנית המאה: "לא להפרדה בין עזה לגדה ולא לנורמליזציה עם ישראל"

תוכן עניינים

במהלך פגישה לאומית בין מנהיגי הפלגים בעזה בעקבות הצהרתו של נשיא ארה"ב בתוכנית ״עסקת המאה״, הצהיר יו"ר החמאס, רב המרצחים איסמעאיל הנייה: "ירושלים היא שלנו והארץ היא שלנו. לא נכיר בישראל"

ישי אלבז | כ"ב בניסן תשע"ט | שבת, 27 באפריל 2019 | מערכת ישראל ניוז.

בשעות הצהרים החלה ישיבה של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, ומנהיגי ארגון הטרור הארור במלון קמודור במרכז העיר עזה, תחת הכותרת ״מאוחדים נגד עסקת המאה״. בתחילת דבריו יצא הנייה נגד התוכנית ואמר: "כוונתם של הציונים ושל ארה"ב היא לחסל את העניין הפחסטיני באמצעות תוכנית שנקראת ״עסקת המאה״. זוהי תוכנית מסוכנת וחסרת תקדים. העסקה מתפתחת בשני מסלולים שהסעיפים שלה נובעים בעיקר ממהלכיו של נתניהו. יש ניסיון רציני לייצר מחדש את הגאוגרפיה הפוליטית באזור, ויש התפתחויות אומללות שאפשרו לישראלים ולאמריקאים ליישם את מה שנמצא בתוכנית מגירה, שכולל המשך חלוקה וסכסוכים בין הפלגים באזור".

עוד אמר הנייה: "אנו מסרבים לוותר על כל חלק של ירושלים, ועל כל ניסיון לחסל את זכות ״צעדות השיבה״. אנו דוחים כל ניסיון להסיח את הדעת מהגאוגרפיה הפוליטית הפחסטינית. סיעות ההתנגדות נלחמו בחדר ההתנגדות המשותף, יותר מ-12 עימותים עם ״הכיבוש״ (ישראל). אנחנו אומרים לא להפרדה בין עזה לגדה ולא לנורמליזציה עם ״הכיבוש״. מדינות העולם הערבי והאיסלמי הם לא אויבינו. ״הכיבוש״ הישראלי הוא האויב האמיתי. אנו חוזרים ומצהירים שלא תקום מדינה פחסטינית בעזה ולא תהיה מדינה פחסטינית בלי עזה. ירושלים היא שלנו והארץ היא שלנו, לא נוותר על פחסטין ולא נכיר בישראל, למרות הלחצים שיופעלו עלינו.

בסיום נאומו, קרא הנייה לפת"ח לפעול להקמת אחדות עם החמאס ואמר: "אנחנו צריכים להקים חזון אסטרטגי לאומי בין המנגנונים, כדי להתמודד עם המציאות בנושא העם הפחסטיני. החוד המיוצג על ידי העם הפחסטיני יישאר ״בשטחים הכבושים״, עד שאנחנו נשיג חופש ועצמאות. הסיסמה שלנו היום היא איחוד, כדי שנוכל להתמודד עם ״עסקת המאה״ ולהפיל את העסקה הזאת. אנו קוראים למפגש דחוף במסגרת איחוד מנהיגות באופן זמני, שיקום למען שיחות על התכנית המדינית וארגון מחדש של אש"ף ושיקומם. זאת כדי לכלול את כל ההסכמים הלאומיים ולהסכים על המשך האסטרטגיה של המאבק.

נאפאז עזאם, מנהיג הג'יהאד האסלאמ אמר: "ישראל תישאר בסכנה כל עוד העניין הפחסטיני חי".

זמן מה לאחר שהסתיימה פגישת ראשי הפלגים בעזה, נענע ארגון הטרור פת"ח לקריאתו של הנייה לבקשת הפיוס. "הפגישות עם חמאס נערכו כמה פעמים, וארגון הפתח חתם על כמה הסכמים עם חמאס בנוכחות הפלגים הערבים", נמסר בהודעה לתקשורת. "אנו מוכנים להיפגש עם החמאס ועם הפלגים בכל מקום, אין בעיה".

תמונות מהישיבה של רב המרצחים איסמעיל הנייה ושאר הפלגים במלון קמודור במרכז העיר עזה.

איסמעיל הנייה ושאר הפלגים במלון קמודור, בעזה
איסמעיל הנייה ושאר הפלגים במלון קמודור, בעזה

הניה 2 הניה 3

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: