מבזקים

1500 איש ו- 5 ח"כים נכנסו הלילה לקבר יוסף הצדיק בשכם

תוכן עניינים

5 חברי כנסת חדשים מהליכוד והבית היהודי נכנסו הלילה עם ראש מועצת שומרון לקבר יוסף שבשכם. דגן: "אמירה משמעותית של הכנסת כלפי ההתיישבות"

גילעד הדרי | י"ט בניסן תשע"ט | יום רביעי 24 באפריל 2019 | מערכת ישראל ניוז

מנהלת קבר יוסף: אמש (יום שלישי) התקיימה כניסה לקבר יוסף הצדיק בעיר שכם באבטחת כוחות הביטחון, בכניסה השתתפו כ1500 איש, בקרב הבאים להתפלל היו קבוצה מחברי הכנסת החדשים של הליכוד וכן ראש מועצת שמרון יוסי דגן ורבנים ואישי ציבור, כניסת ויציאת המתפללים עברה ללא אירועים חריגים. הכניסה הבאה תתקיים לקבר יהושע בן נון וכלב בן יפונה בכפר כיפל חארס שליד אריאל ביום הילולת יהושע בן נון יום שלישי אור לכ"ו ניסן, הגעה חופשית למקום.

5 ח"כים חדשים של מפלגת הליכוד והבית היהודי נכנסו הלילה עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וסגנו דוידי בן ציון לקבר יוסף שבשכם התפללו להצלחתם, והביעו את מחוייבותם לבניה ביהודה ושומרון ולשלמותה של ארץ ישראל. הח"כים החדשים: עוזי דיין (ליכוד) אתי עטיה (ליכוד) אריאל קלנר (ליכוד) שלמה קרעי (ליכוד) עידית סילמן (איחוד מפלגות הימין) הגיעו יחד עם אלפי בני אדם שנכנסו הלילה לקבר יוסף, כחלק מהכניסה הגדולה של חול המועד פסח לקבר יוסף.

ראש מועצת שומרון דגן הודה לח"כים החדשים ואמר: "זה רגע מרגש, לראות בכניסה לקבר יוסף, 5 חכים חדשים, שאך זה נבחרו לכהן בכנסת ישראל, כשהם בוחרים, רגע לפני תחילת כהונתם להגיע לקבר יוסף בשכם שבשומרון, זו אמירה של תמיכה בלתי מסוייגת בהתיישבות. כולנו מתפללים להצלחתכם. הצלחתכם היא הצלחתה של ארץ ישראל. באנו לכאן כדי להתפלל שבע"ה בקדנציה הזו, נבנה יותר ונסלול יותר ושבקדנציה הזו נזכה לחזור באופן מלא לקבר יוסף".

בין הנכנסים היו גם בני משפחתו של בן יוסף לבנת, שציינו במקום את יום השנה להרצחו בפיגוע ירי לפני 8 שנים בדיוק, כשהיה בדרכו חזרה מתפילה בקבר יוסף. עוזי דיין אמר: "הכל מתחבר כאן. הסיפור המקראי עם הסיפור הציוני, דבר יפה שחברי הכנסת החדשים שלנו באים לפה לפני ההשבעה, ומזכירים לעצמם ולנו מהם השורשים שלנו"

אריאל קלנר אמר: ״ערב השבעתי לכנסת ישראל הגעתי לקבר יוסף הצדיק כדי לשאוב כוחות ותעצומות נפש מהמקום הקדוש הזה. המחויבות שלי לארץ ישראל ולהחלת הריבונות על כל חלקיה תעמוד בראש מעייני בקדנציה הקרובה״

ד"ר שלמה קרעי אמר: "שמחתי להגיע טרם השבעתי לכנסת לקבר יוסף הצדיק. חג הפסח קשור באופן מיוחד ליוסף הצדיק, שהשביע את בני ישראל לקחת איתם את ארונו בצאתם ממצרים. המקום חשוב ביותר לעם היהודי ומסמל את ההכרח בשמירה על ריבונות ישראלית בכל המקומות הקדושים לנו"

אתי עטיה אמרה: "אנחנו נמשיך.לחזק את ההתיישבות, נעשה הכל כדי להחיל את הריבונות ביו'"ש יחד נפעל כבר בתחילת המושב לקדם את החלת הריבונות". עידית סילמן אמרה: "אני נרגשת להיות כאן הערב, אנחנו מתפללים ליום שבו נוכל להגיע לכאן באור יום, ולריבונות גם במקום הזה". דגן הודה לכוחות הבטחון ולצה"ל שליוו את הכניסה ולמנהלת קבר יוסף המקיימת את הכניסות עבור מועצה אזורית שומרון מדי חודש

 

צילום: רועי חדי
צילום: רועי חדי

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: