מבזקים

דיווח: ארה"ב מתכוונת להשתלט על מעבר הגבול באלקאים בין סוריה ועירק

תוכן עניינים

מפקד בכיר במיליציית אלחשד אלשעבי העירקית מזהיר מפני תכנית אמריקאית לבסס את שליטתה על מעבר הגבול החשוב, אלקאים שליד עיר המחוז-אלבוקמאל שבשטח הסורי הגובל עם עירק

צביקה נציב | ט"ז בניסן צשע"ט | יום ראשון 21 באפריל 2019 | מערכת ישראל ניוז
מקור: נציבנט https://nziv.net/22398/
סייע: בר מאיר מקבוצת נציב

עוד דווח כי: מטרת התכנית האמריקאית, לאפשר העברת טרוריסטים מסוריה לעירק. אתר החדשות בשפה הערבית, "אל-עלם" מדווח כי על פי דו"חות מודיעיניים, כ- 18 כלי רכב צבאיים משוריינים מארה"ב הוצבו לאורך הגבול בין עיראק לסוריה.

אל-מוסאוי הצביע על כוונת כוחות הצבא האמריקני לגרור את כוחות "אלחשד אל-שעבי" שהתפרסו לאורך הגבול העיראקי עם סוריה, לעימותים ואמר כי האמריקנים מתכוונים להשתלט על מעבר הגבול שליד אלאבוקמאל על מנת לסלול את הדרך למחבלים של דאע"ש לעבור לעיראק.

אל-מוסוי הצביע גם על המאמצים האמריקאים לערער את הביטחון השוטף בעיראק, כדי להבטיח המשך נוכחותה הצבאית במדינה זו, והדגיש כי כוחות "אלחשד אל-שעבי" מוכנים לחלוטין להתעמת עם הכוחות האמריקאים למקרה שיפתחו את הגבולות בפני לוחמי דאע"ש.

בהתפתחויות דרמטיות מיום שישי האחרון, ארה"ב הגבירה את פעילות הסיור במערב עיראק, אמר מומחה צבאי והזהיר כי הכוחות האמריקנים מנסים להעביר את לוחמי דאע"ש ומחבלים אחרים, ממזרח דיר א-זור ואידלב לאזור בטוח בעיראק.

אתר החדשות "אל-מעלומה" ציטט את קאזם אל-חאג ' שאמר כי הכוחות האמריקנים ביצעו לאחרונה פעולות סיור נרחבות במערב עיראק ובאזורים הסמוכים לגבול עם סוריה. הוא הוסיף ואמר כי האמריקאים רוצים להגדיל את מספר הטרוריסטים בעיראק, וכי פעולות הסיור בוצעו כדי להכשיר מקום מקלט עבור המחבלים מפני כוחות הביטחון המשותפים של עיראק וסוריה.

אל-חאג 'הדגיש כי בכוונת וושינגטון להעביר את לוחמי דאע"ש בדיר אזור, כמו גם לוחמים אחרים ממחוז אידלב לאזור בטוח בעיראק, שיישלטו בהם מהאוויר ומהיבשה. עוד אמר כי הצבא הסורי ובעלי בריתו מתכוננים פעולות נגד אותם כוחות שהאמריקאים הכשירו.

בהודעה באותו נושא בתחילת החודש הזהיר מומחה ביטחוני עיראקי, כי ארה"ב תכננה לסייע לכמה אלפי טרוריסטים נוספים של דאע"ש לעבור מסוריה לעיראק. "וושינגטון מתכננת לעזור ל- 5,000 מחבלים נוספים של דאע"ש לצאת מסוריה ולהגיע לעיראק", אמר אל-מלואמה, סבאח אל-אקילי.

המומחה הביטחוני העיראקי תיאר את המהלך האמריקני כניסיון לערער את הביטחון בתוך עיראק, כאשר הפרלמנט העיראקי נחוש בדעתו לגרש את מחבלי דאע"ש מעיראק ."ארה"ב מתכוונת לרכז בעירק את מחבלי דאע"ש ולשחררם מאוחר יותר  בדיוק כפי שעשתה בעבר", אמר.

נציב 1 נציב 2 נציב 3 נציב 4

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: